A 41-a ediție a Raliului Dakar, cea mai dificilă competiție de rally raid din lume, a luat startul săptămâna aceasta în Lima, capitala statului Peru. Ediția din acest an marchează o premieră pentru Dakar: toate probele se vor desfășura exclusiv pe teritoriul statului Peru.
Amaury Sport Organisation (ASO), organizatorul Raliului Dakar a sperat ca în 2019, cea mai dură competiție de rally raid din lume să înceapă din Chile și să se încheie în Ecuador, însă cele două state au decis să nu se implice. Organizatorii au avut discuții și cu reprezentanți din Bolivia, însă răspunsul acestora a fost tot unul negativ.
Startul festiv al Raliului Dakar 2019 a avut loc în 6 ianuarie, iar în 7 ianuarie concurenții au pornit în prima probă specială. Anul acesta, competiția de rally raid a programat 10 zile de concurs și o singură zi de pauză (12 ianuarie).
Automobilele înscrise în competiție vor avea de parcurs 5.598 de kilometri, dintre care 3.094 de kilometri de probe speciale. Finișul va avea loc tot la Lima.
Duel strâns între Toyota și Mini
Anul trecut, Toyota și Peugeot au dus un duel crâncen, iar constructorul francez a ieșit cu fruntea sus mulțumită performanței lui Carlos Sainz (a doua victorie în Dakar a spaniolului). În 2019, Peugeot rămâne pe harta Raliului Dakar doar cu piloți privați (Sebastien Loeb este unul dintre aceștia), Toyota și Mini fiind acum principalii actori.
Mini a aliniat la startul competiției de rally raid 8 echipaje și două tipuri de vehicule: Mini JCW Rally și Mini JCW Buggy.
Iar în dreptul piloților, britanicii au reușit să adune unele dintre cele mai importante nume care au făcut performanță în Dakar.Astfel, alături de Mini concurează Stephane Peterhansel, veteranul de 53 de ani cu 13 titluri obținut atât la clasa Auto (7 victorii), cât și la clasa Moto (6 victorii). Tot la volanul unui model britanic îl vom vedea pe Carlos Sainz, spaniolul urmând să-și apere titlul obținut în 2018 alături de Peugeot. Nani Roma, Cyril Despre și Marc Coma completează lista piloților cu experiență care concurează sub culorile producătorului britanic.
Piloții echipelor susținute de Mini vor avea de înfruntat o concurență puternică din partea japonezilor de la Toyota, care se aliniază la start cu Nasser Al-Attiyah (câștigător în Dakar în 2011 și 2015), Giniel de Villiers, care a reușit la rândul său să câștige trofeul în Dakar în 2009 și Bernhard ten Brinke.
Până în acest moment, concurenții implicați în Raliul Dakar au trecut de primele două zile de concurs, iar liderul clasamentului general provizoriu este sud-africanul Giniel de Villiers (Toyota). Pe locul secund se află Bernhard ten Brinke (Toyota), iar ultima treaptă a podiumului este ocupată de Nani Roma (X-Raid, Mini). Sebastien Loeb (PH Sport, Peugeot), de nouă ori câștigător al Mondialului de Raliuri și locul al doilea în Dakar 2017, a obținut victoria de etapă în ziua secundă.
Emanuel Gyenes, a 9-a oară în Dakar
România este reprezentată în Dakar 2019 de Emanuel "Mani" Gyenes la clasa Moto, sătmăreanul urmând să concureze pentru a 9-a oară în cel mai dificil rally raid al planetei.
Spre deosebire de anii trecuți, în 2019, Mani concurează la categoria Malle Moto, cea despre care se spune că este cea mai dură din raliu.
Riderul nu va avea asistență rutieră, raparțiile motocicletei urmând să fie făcute de acesta doar cu uneltele puse într-o cutie cu un volum de 80 litri. Anul acesta, Gyenes va concura cu o motocicletă KTM."Mi-am dorit dintotdeauna să concurez și la Malle Moto, iar acum este momentul potrivit pentru că raliul se desfășoară doar în Peru. Nu mai mergem în Bolivia, acolo unde erau mai multe șanse ca motocicleta să se strice", a declarat Mani înainte de startul din Dakar 2019.
Puteți urmări corespondențele realizate de Mani Gyenes din America de Sud pe pagina de Facebook a rider-ului român.
Comentarii (0)