Organizatorii Raliului Australiei au decis anularea evenimentului din cauza incendiilor de vegetație care au loc în regiunea New South Wales.
"Nu este înțelept să organizăm această ediție a raliului întrucât ne gândim la siguranța tuturor celor implicați și, desigur, la cea a comunității din regiune. Gândurile noastre se îndreaptă către comunitatea din New South Wales", a declarat Andrew Papadopoulos, președintele evenimentului.
În urma acestei decizii, Hyundai Motorsport a obținut titlul pe echipe. Este pentru prima dată când echipa cu sediul în Alzenau se impune în Campionatul Mondial de Raliuri.
Înaintea etapei din Australia, Hyundai conducea în clasamentul pe echipe și avea un avans de doar 18 puncte. Pe locul doi se afla Toyota, echipa niponă fiind urmată de Citroen și M-Sport Ford.
Titlul pentru piloți s-a decis în penultima rundă a Campionatului Mondial de Raliuri, Ott Tanak devenind noul campion mondial la finalul rundei din Spania. Estonianul a oprit astfel dominația de 15 ani a piloților francezi Sebastien Loeb și Sebastien Ogier.
Loeb s-a impus în WRC între 2004 și 2012, iar din 2013 și până în 2018, Sebastien Ogier a dominat competiția internațională.
Pe un ton mai serios acum (domnule Kiro, comunicați-mi datele contului dvs., ca să vă plătesc drepturi de autor), câștigătorii ediției merită felicitări, mai ales că vorbim despre niște reușite aparte, atât în cazul constructorilor (premieră pentru Hyundai), cât și la capitolul piloți ("spargerea" hegemoniei franceze).
Despre "lanterna roșie" n-ar fi prea multe de precizat. Aflându-mă încă sub imperiul impresiei excelente lăsate de Ovalul Albastru la recentul SAB, consider că responsabilii de la (M-Sport) Ford vor lua măsurile de rigoare în direcția WRC. Investiții mai consistente --- ca să traduc. Sau măcar să încerce cooptarea unui "greu" al competiției, pe care patronul Wilson l-a mai avut în subordine. Oricum, trebuie aplicată o terapie de șoc. Altfel, cu Hyundai și Toyota în prima linie a ostilităților, s-ar cuveni ca WRC să se transforme în ARC ("A" de la "Asian").
linia de piloti de anul viitor, inca deloc definita va fi foarte interesanta, nu?
abia astept noile teste, noile masini, dar mai ales culorile pilotilor. pe cine naiba alege hyundai din cei 5 piloti de top pe care ii are? cine vine la toyota in locul lui tanak? dar ford pe cine va alinea? citroen aduce vreun greu langa ogier in ultimul lui an?