Cum este Salonul Auto de la Sofia
Salonul Auto de la Sofia este un expoziție auto pe care probabil n-au vizitat-o mulți români. Până de curând, nici noi n-am trecut pe acolo, dar există o primă dată pentru aproape orice. După un drum neașteptat de lung, am ajuns la un centru expozițional din Sofia, locul ales de organizatori pentru ediția 2015 a acestui eveniment. Aici am avut prima surpriză: expoziția nu era nici în cort, nici într-o hală veche, ci într-un complex nou. Spre deosebire de clădirile de la noi, nu am simțit niciun miros neplăcut când am intrat în complexul expozițional al bulgarilor, ba chiar am rămas impresionat de gradul de civilizație întâlnit.
Tocmai am descoperit gama 2016 a mărcii Lada. Timeless design este sloganul lor.
Posted by Automarket.ro
Întregul salon nu era împrăștiat pe o suprafață foarte mare, având o arie similară cu două hale de la Romepo, dar m-a impresionat faptul că bulgarii au fost în stare să amplaseze o mochetă uniformă și la nivel pentru fiecare centimetru pătrat al zonei expoziționale. De la intrare și până la colțurile clădirii, totul era la nivel, fără protecțiile din metal găsite din loc în loc la expozițiile noastre și care te obligă să te uiti în jos la fiecare pas. Bulgarii au reușit, cumva, să facă un complex expozițional fără aceste improvizații ridicole.
Am găsit la Salonul Auto de la Sofia multe exponate pe care nu le-am regăsit în cadrul evenimentelor omoloage de la București, iar organizatorii de acolo au găsit soluția prin care să fie prezenți importatorii mărcilor prezente, nu doar unii dintre dealerii acestora.
Litex Motors, singurul producător de automobile din Bulgaria, își extinde portofoliul
De câțiva ani, bulgarii se bucură de existența unei fabrici de automobile la ei în țară, prima după multe decenii de pauză. Vorbim despre Litex Motors, compania fondată în Bulgaria de chinezii de la Great Wall Motors.
Dacă numele Great Wall Motors nu vă spune mare lucru, vă amintim că ei fabricau SUV-ul Hover, pe care îl vedeam ocazional pe drumurile românești și a fost cumpărat de câteva sute de români. Tot ei sunt cel mai mare producător auto chinez care este deținut în întregime de privați, fără implicarea statului.Chinezii de la Great Wall Motors au decis să investească în Bulgaria în locul României, iar investițiile lor continuă, la fel cum se întâmplă cu alte mărci și la vecinii maghiari. Cel mai probabil, bulgarii au avut curajul să intre în dialog cu partenerii din China și să le ofere facilități în loc să încerce să le vândă teren la suprapreț, cum au pățit nemții de la Daimler când au venit inițial în România să investească într-o viitoare fabrică de autoturisme. La noi nu s-a putut, dar ungurii au fost în stare să se abțină de la speculă cu terenuri pe banii străinilor pentru binele comun: un investitor străin vine în țara ta, generează locuri de muncă și aduce taxe consistente la bugetul statului. Să ne bucurăm că îi mai avem pe Dacia și pe Ford în România, fără de care am fi fost la ani lumină în spate când vine vorba atât despre automobile, cât și despre exporturi.
Ce modele a lansat Great Wall Motors la Salonul Auto de la Sofia?
Chinezii de la Great Wall Motors au ales evenimentul auto de la Sofia pentru premiera europeană a noii lor game de SUV-uri, denumită Haval. Vorbim despre un sub-brand nou, dedicat exclusiv SUV-urilor, pentru care Great Wall Motors a pornit de la zero și a dezvoltat mașini noi, poziționate în mai multe clase, care să atragă clienții printr-o rețetă folosită cu succes de Dacia: Value for money. Rămâne de văzut dacă vor reuși să treacă peste eticheta de mașină chinezească și vor reuși să atingă volume rezonabile cu această rețetă.
Gama Haval prezentată la Salonul Auto de la Sofia este compusă din trei modele: H1, H2 și H6 Coupe. Primul este crossover de clasă mică, oferit exclusiv cu tracțiune față și cu un motor pe benzină de 97 CP. Cu toate că nu este un model extraordinar din punct de vedere stilistic, fiind echipat cu un set de fante de aerisire false pe capotă, Haval H1 oferă un pachet tehnologic generos și este oferit inclusiv cu o transmisie automată cu șase trepte.
Haval H2 este un SUV în toată regula, cu dimensiuni foarte apropiate de cele ale lui Dacia Duster. Modelul chinezesc este oferit atât în variante cu tracțiune integrală, cât și în variante cu tracțiune față, are suspensie independentă pentru puntea spate și MacPherson pe față și este disponibil la momentul lansării cu un motor 1.5 benzină turbo de 143 CP și 202 Nm.
La fel ca fratele său mai mic, este oferit și cu o transmisie automată.Am urcat la bordul lui Haval H2 și am fost impresionați de faptul că partea superioară a planșei de bord este moale și că habitaclul este spațios, cel puțin pentru pasageri. Materialele sunt la un nivel de calitate superior celui pe care ni-l imaginăm când ne gândim la o mașină chinezească, dar sunt încă departe de ceea ce oferă producătorii europeni, cel puțin la calitatea percepută. Portbagajul nu ne-a lăsat senzația că este foarte mare, dar este posibil să fie apropiat de cel al lui Duster.
Haval H6 Coupe este nava amiral a noii mărci din portofoliul Great Wall Motors. În ciuda faptului că are sintagma ”Coupe” în denumire, are cinci uși și este tot un SUV. Modelul are o lungime de 4.55 metri și cântărește între 1.7 și 1.85 tone, ceea ce îl încadrează aproape de SUV-urile de segment D. Din păcate, chinezii sunt încăpățânați să ofere doar un motor 2.0 benzină turbo la momentul lansării, care ar putea să nu-i aducă foarte mulți clienți pe piața de pe Bătrânul Continent, unde diesel-urile sunt foarte populare.
Spre deosebire de H1 și H2, Haval H6 Coupe nu va fi oferit pe piața din România, vânzările previzionate fiind prea slabe pentru a justifica efortul. În primă fază, modelele Haval vor fi comercializate în România sub brandul Great Wall Motors, urmând să fie făcută trecerea la denumirea internațională a mărcii peste câțiva ani, după ce importatorul lor speră ca Haval să devină un nume cunoscut pentru români.
2. Noi nu avem Salon Auto (ultimul oficial a fost prin 2007) -celelalte au pastrat simbolic titlul , dar de fapt e Tiriac Auto & Friends.
3. Nu va cumpara nici dracu` Haval-urile alea , pentru ca sunt "bucatite din piese" - de-aia nu s-a vandut nici ARO incat sa faca performanta (asa se va intampla si cu jip-urile bulgarilor
+ H2 are bord de Cruze/Camaro combinat cu Toyota
H1 are bot de Audi cu interior de Isuzu
iar H6 Coupe (zici ca nu mai aveau litere in aflabet sau nume posibile - are butoanele climatizarii Kia/Hyundai (ca toate de altfel) , butoane navi si bord Mazda/Renault
4. Romaero este hangar de avioane , deci nu structura expozitionala ca sa tragi cablurile prin podea - e sapa heavy duty cu beton B400 sau mai sus.
5. Timeless design ... sper ca a fost o gluma si nu e motto-ul lor :))
Sam93 sau AndreiRN, care dintre voi are la ȋndemână o formă eficientă de a hohoti, că vreau să mă apuc de treabă.
Să nu mă luați cu “merită apreciați cei care se zbat sau măcar ȋncearcă”…Considerând 1885 ca fiind anul zero (precum ȋn cronologia creștină Geneza omului) al automobilismului (Benz Patent-Motorwagen: primul autovehicul din istorie dotat cu motor cu ardere internă), acum ne aflăm ȋn anul 130 al Creației pe patru roți (mă rog, trei la ȋnceput), când nu-ți mai permiți să accepți doar bunele intenții…
''Cotele alea de masini Lada'' au tabla pe ele mai groasa decat o locomotiva de tren. Chiar nu vreau sa ma gandesc la un ''crash test'' intre o Lada Niva si un Marsadas w222, ca sigur cel din urma va iesi mai sifonat cu tot cu ''ranforsarile'' lui :)))))... Lada Niva este un tank de masina la pretul ei de 98.000 de ruble sau 12.500 leva cat costa la bulgari.
Un alt punct este faptul ca au reusit sa atraga investitori din china, in timp ce autoritatile romane duhnesc din gura si pretind tichie de margaritar ca cineva sa vina in genunchi si sa primeasca permisiunea de a construi ceva in tara asta amarata.
Pe urma omul a prezentat SUV-urile din oferta chinezului, care tocmai a deschis o fabrica in gradina legumicultorului bulgar. Daca legumicultorul ala a putut sa faca asa ceva si noi nu, cam pe unde ne plasam fata de bulgari in clipa de fata? E doar o intrebare.
Oh, apropos, noi am reusit performanta de a da cu tifla mostenitorului tronului Romaniei. Bulgarii n-au facut asa cu al lor. Inca odata, unde ne plasam fata de ei?
cine vrea masina chinezeasca? o sa le asambleze in bulgaria din piese chinezesti si o sa le exporte tot in china
Cand vom intelege ca roata asta a vietii se nvarte si ca vin altii din urma?
Romanii cersesc.
S-ar putea ramane in zona utilului si a bunului simt?!!!