Radarul care ar face ravagii pe autostrăzile României: este controlat prin telecomandă, are autonomie de 5 zile şi este antiglonţ

de Daniel Popescu
Joi, 11.08.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cum sună ideea unui radar mobil operat prin telecomandă care are autonomie de 5 zile şi sistem de protecţie antiglonţ? Pentru moment, acesta va fi folosit pe autostrăzile germane pe care a fost impusă o viteză maximă.

Autorităţile germane au impus limite de viteză pe unele autostrăzi, iar acum au găsit soluţia ideală pentru a sancţiona şoferii care nu le respecta, fără ca poliţiştii să-şi bată prea mult capul cu aceste operaţiuni.

Pe aceste segmente de autostradă, Poliţia germană va folosi un radar mobil Enforcement Trailer dezvoltat de Vitronic care iese în evidenţă în special prin designul angular, neobişnuit pentru astfel de dispozitive. Radarul mobil este autonom, întrucât poate fi controlat de la distanţă prin intermediul unei telecomenzi, astfel că se poate deplasa singur în anumite puncte cheie de unde să verifice viteza cu care circulă şoferii.

Urmareste Automarket
Sistemul informatic al radarului cunoaşte vitezele legale pe segmentul respectiv de autostradă în funcţie de tipul de vehicul sau de perioada zilei şi poate monitoriza simultan până la 4 benzi de circulaţie.
În cazul în care detectează o maşină care depăşeşte viteza maximă legală, radarul realizează două fotografii: una cu un cadrul general al maşinii şi una în care fotografiază de aproape plăcută de înmatriculare. Datele obţinute sunt transmise printr-o conexiune wireless la internet către departamentul de poliţie, care validează informaţiile şi emite amenzile aferente.

Radarul mobil este capabil să urce pante de până la 28%, iar roţile sale sunt retractabile. Acest lucru permite întregului radar să coborâre la nivelul solului pentru a fi imposibil de furat: are o masă de peste o tonă, ceea ce îl face dificil de împins. În plus, carcasa radarului este antiglonţ.

Radarul mobil funcţionează pe baza unor acumulatori cu o autonomie de 5 zile, care pot fi înlocuiţi chiar la faţa locului. De altfel, inclusiv modificarea setărilor poate fi realizată de o singură persoană la faţa locului, prin conectarea la un laptop.

Via Motor1

Comentarii (9)

  • La foc rezista? (n-am sonor) :D N-avem ce face cu el, a scazut foarte mult pretul la fier vechi. Mai faceam si noi un ban ...
    16 2
  • un spray cu vopsea dat pe gemuletul ala si e scos din uz ;
    30 2
  • Cat costa ? ... intreb si eu ca prostu' ca la cumparat mijloace de represiune si de dat amenzi suntem foarte receptivi cand e sa mai facem niste km de autostrazi ...
    10 0
  • Am auzit ca genul asta de echipamente se monteaza indeosebi in zonele cu riscuri minime si tentatii maxime, nu pentru a creste siguranta in zonele cu risc mare de accidente. Singurul lor rol este de a aduce bani la buget.
    17 0
  • Andrei
    no lasa ca vedem noi ce antiglont cand o sa dea tigani cu ranga peste el :))
    8 1
  • Herzog
    Sa vezi cand or ajunge astea la fier vechi... Pai ce credeti voi ba ca daca are o tona nu mai poate fi tractat ?
    7 1
  • nimic nou
    Mda alaltaieri am facut traseul sebes-alba iulia (cred ca sint vreo 15-20km )in aproximatv 1h si 45 min....militienii nostri cred ca se gindeau la orice altceva numai la descongestionarea traficului nu...cred ca se gindeau la radarul "glont"...cind m-am intors seara erau la podul de la iesirea din oras 2(!) Loganuri ,unu sigur avea radar,in care zaceau niste militieni,unul era afara si-ti facea semn sa mergi repede(eu unul nu am inteles rolul lui),iar singurul lucru bun in tot traseul asta de kk ,in tara asta de kk a fost un politist(la asta merita sa i zic politist),care ne a dirijat pe o ruta paralela cu autostrada (traseu pe care nu l cunosteam,iar gps urile nu stiu sa se orienteze in functie de aglomeratia din trafic)....deci de ce militienii nostri sa nu cumpere niste radare,care cu spaga si preturile de rigoare or sa costr cam cit vreo 1000km de autostrada..trebuie sa traiasca si gura lu john sau smith au cine o fi avind firmele alea de radar..pe linga ei si intermediarii nostri si spaga la nenea ministru si toata lum3a i fericita...mai putin sclavii ,care trebuie sa plateasca
    1 0
  • Vasile
    Si daca erau turnate intr-un soclu de otel-beton nu erau imposibil de furat - vezi bancomatele din Londra care aveau tot o tona, plus ca alea erau incastrate in perete...
    0 0
  • De spray-uri cu vopsea au auzit politistii? :))
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru