Radarele fixe se suspenda incepand cu 24 aprilie
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Soferii care se temeau de celebrele radare fixe vor putea rasufla usurati pentru o scurta perioada de timp. Incepand cu 24 aprilie, activitatea radarelor fixe amplasate pe drumurile autohtone va fi suspendata dupa ce ANRMAP (Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice) a depus mai multe sesizari la Parchet privind procedurile de atribuire si achizitie publica.
Oficialii ANRMAP au declarat ca vor cere anularea unor contracte privind amplasarea radarelor fixe, care nu respecta procedurile de atribuire a contractelor de achizitie. Autoritatea Nationala a inceput deja sa sa faca controale in tara pentru a verifica amplasarea radarelor fixe si respectarea contractelor de achizitie publica.
Numai saptamana trecuta echipele de control ale ANRMAP au aplicat amenzi de 140.000 de lei unor primarii care nu au respectat procedurile de achizitie publica. Controalele efectuate in judetele Cluj, Mures si Brasov vor fi extinse in toata tara.
Momentan nu se cunoaste o data exacta cand activitatea radarelor va fi reluata.
Ne putem astepta insa ca radarele mobile ale Politiei Romane sa completeze activitatea radarelor fixe.via | Mediafax
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Galeria Țiriac Collection, cea mai mare colecție privată de automobile din România, tocmai a primit două exponate noi. Este vorba despre două modele Porsche 911, dintre care unul este GT3 R Rennsport, un model produs în doar 77 de exemplare. (04.12)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi în România au scăzut cu 8 în luna noiembrie. Pentru ultimele 11 luni, vânzările au rămas în creștere față de anul trecut. (02.12)
-
Un nou studiu al pieței de mașini second hand din țara noastră arată că mai multe mașini au trecut prin mai mult de două schimbări de proprietar. Există cazuri în care mai multe mașini au trecut prin mâinile a nu mai puțin de 24 de proprietari diferiți pe parcursul vieții acestora. (28.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Oricum, aici nu e vorba de faptul ca sunt sau nu certificate camerele, aici e vorba de cum s-au incheiat contractele intre primarii si firma lu' peste prajit.
Si inca o chestie, atentie mare ca se poate ca in mers sa fie 2 radare consecutive ! Am auzit destule cazuri!
Suspendarea aparatelor radar fixe amplasate de autoritatile locale a fost cerute de seful Politiei Romane, chestorul Petre Toba, incepand cu data de 24 aprilie. Suspendarea este dispusa pentru perioada cat va dura ancheta. Singurele aparate exceptate de aceasta dispozitie vor fi cele amplasate pe DN1.
In judetul cluj numarul accidenteleor a scazut cu 57% dupa ce au aparut camerele fixe....dar, ce este bun, nu dureaza mult. Sper , doar, sa nu fie eu (prostul care merge legal) sau familia mea, imprastiata pe sosele de un mitocan care nu mai are frica de nimic, pentru ca, camerele fixe nu mai merg, iar cu 50 de lei, scapi de orice radar mobil.
DA, sunt de acord cu mentinerea radarelor, ba mai mult, cu inmultirea lor si marirea amenzilor. Pentru ca altfel specimenele subumane nu se potolesc deloc.
Stau si se milogesc la politist cand ii prinde cu 100 prin localitate, si prosti agentii ca le accepta miloaga sau spaga! Dupa care injura sistemul ca ii pandeste si ii amendeaza.
Bai animalelor, aveti idee care-s amnenzile pe-afara si ce se intampla daca gonesti ca nebunul? V-ati gandit oare vreodata in viata voastra de rahat ca e mai bine sa ajungi intreg acasa, tu si ceuilalti participanti la trafic, decat sa rupi masina in doua ca sa castigi maxim 10 minute??? Sau nu va deziceti de gandirea comunista cum ca, lasa domne, sunt eu meserias si stiu ce fac? Asa au fost si altii meseriasi si au bagat copii in spital! Nu va mai e rusine??
De exemplu pe Iasi sunt 2 masini neinscriptionate un Logan albastru si unul alb la care literele sunt CIZ si JLT . Propun care le mai vedeti sa scrieti aici ca sa stie toata lumea care sunt militienii care stau la panda
2. Daca esti sofer atunci conduci o Dacia 1100 sau esti Militian
3. Comentariul meu : mergi cu 50 km/ora de la Iasi la Bucuresti si apoi mai vorbim.....
4. Nu spun ca trebuie sa mergi cu 200 la ora dar prin localitate cu drum european poate ar fi mai buna o viteza de 70-80 ....
5. Si in strainatate, cocalar ce esti, autostrazile si drumurile mari nu trec prin localitati
In strainatate, stimabile, spre marea ta surpindere provocata probabil de faptul ca nu ai vazut decat autostrazi in trecere, exista drumuri nationale, normale si banale, care trec prin orase. Si chiar daca numarul lor este redus, asta nu te scuza cu nimic pe tine, la tine in tara, de faptul ca trebuie sa te confomezi cu o lege care spune clar ca trebuie sa reduci viteza la 50 km/h (60 acceptabil) prin orasele patriei, unde sunt copii, carute, femei, oameni beti, tarani fara educatie care nu au habar de codul rutier si o infrastructura demna de inceputul secolului 20. La fel cum toata lumea REDUCE VITEZA la intrare in localitate in strainatate, avand in vedere ca asa zice la lege si asa scrie si pe panou, de ce "pana mea" sunt romanii mai cu mot si la ei in tara fac pe superman-ii? Ce le da acest drept ?? Nu cumva lipsa de reactie a autoritatilor, care nu-i arde mai des?? Strainii aia de ce nu se mai grabesc atat de tare, cumva in acceptiunea mioritica sunt niste fraieri care stau si freaca duda pe sosele in loc sa fie smecheri si sa-si faca loc prin flashuri, acceleratie, depasiri ilegale si altele?? Nu cumva radarele instalate in FIECARE ORAS SI PE FIECARE AUTOSTRADA la ei cumulate cu amenzile usutrator de mari i-au facut sa o lase mai moale cu alergatura? Si de ce toti romanii pe care ii vad mergand prin strainatate respecta in proportie de 90% legea acolo, nu cumva de frica ca le tranteste politia o amenda de le strica tot concediul??
Cat despre 50km/h, eu am vazut multe panouri de-a lungul drumurilor nationale care iti lasa posibilitatea sa mergi si cu 70-80 km/h prin localitati, DN1 fiind plin de asa ceva, si nu numai.
Si atunci, care e problema? Cumva va deranjeaza faptul ca nu puteti goni in liniste pe niste strazi ce rivalizeaza cu cele ale statului Ciad?
Nici politia nu a inteles nimic de sta la panda cu masini neincriptionate, ar trebui achizitionate sute de radare si montate in locuri fixe.
Ce frumos era si ce se potolise lumea cand umbla zvonul ca radarele fixe de pe DN1 fac media de viteza a fiecarui automobil si toata lumea mergea pe banda 1 cu viteza legala. Scazuse numarul accidentelor drastic atunci si toata lumea era linistita si pototlita cu forta!!!
DACA NU SUNT RADARA MERGI CONSTANT 70 -80
SUNT SATE UNDE CHIAR NU ARE ROST SA PUI 50
SUNT UNDE AR TREBUI 30 SUNT DE PARERE CA NU SA FACUT NICI O STATISTICA SI E VORBA DOAR DE PROFIT
FA DOMLE AUTOSTRADA SI LASA DN PT PLIMBARI
SA NU ZIC CA ATI RAMAS IN URMA, DE IERI A FOST STIREA ASTA IN TOATA PRESA ONLINE.
SUNTETI CA CEAIU', CA DE OBICEI :)
Daca acesti bani, stransi din amenzi ar fi folosite sa faca autostrazi, centuri si alte parti din infrastructura, care sa ne ajute sa putem scote o viteza medie de macar 80 - 90 km la ora, hai ca as mai putea fi de acord cu ele, dar pana mare parte din acesti bani se duc in buzunarele smecherilor care alearga cu 250 km/h pe drumuri judetene... mai bine sa le dea jos.
Problemele legate de trafic si, implicit, de radare, sunt complexe: nelegalitatea contractelor in cauza, nelegalitatea acordarii carnetelor de conducere in foarte multe cazuri, incompetenta instructorilor auto de a explica si de a-i invata pe altii cum se circula, colaborarea "criminala" dintre acestia si politie in cazul examenelor de conducere, incapacitatea multora dintre noi de a constientiza pericolul de a circula cu viteza, nu numai prin localitati, ci si inafara lor, infrastructura cu adevarat defectuoasa din Romania (sosele, marcaje, semne de circulatie adecvate situatiei in cauza, lipsa viaductelor care ne-ar scuti de multe dintre milioanele de curbe din zonele de deal si munte). etc.
Concluzia: eu imi fac bagajele pt. alta zona...Cred ca plec in Ciad, ca tot au steagul national identic cu al nostru...
Stimate domn, eu nu stiu (aproape) nici un drum care sa aiba doua benzi pe sens in Romania. Drumul inspre Moldova (pe care il cunosc mult mai bine decat as dori) este construit conform uneia din inventiile romanesti: o banda si jumatate. Adica o banda mai lata si una foarte ingusta; un Tico probabil ca incape, dar o masina ceva mai mare nu.
Ca urmare, nici nu se pune problema sa fie cineva amendat pentru mers pe banda a doua cata vreme prima nici nu prea e banda.
Eu nu sunt contra radarelor atata vreme cat sunt instalate legal si cata vreme banii merg la bugetul de stat, iar nu in buzunarele nu stiu caror smecheri si - foarte important - cata vreme statul foloseste banii de la buget sa mai repare drumurile tari si - Doamne fereste! - sa mai faca si cate o autostrada...
Silverblade, nu am mentionat nimic de drum cu 2 benzi si amenda pentru circulatia pe banda a 2-a, a facut-o altcineva, dar daca tot s-a vorbit de asta, intr-adevar, banda a 2-a este doar pentru depasire. Drumuri de genul Buc-Iasi am intalnit si in Grecia, si acolo lumea merge pe banda principala, iar daca din spate se apropia un alt vehicul cu o viteza mai mare, respectivului i se facea loc prin apropierea celorlalti de marginea drumului si intrarea pe banda suplimentara.
Este foarte buna ideea atat timp cat te afli in imposibilitatea de a largi drumul la 2 benzi datorita gospodariilor apropiate de marginea acestuia, iti da oportunitatea sa eviti accidente in momentul depasirii. Din punctul meu de vedere, asa ar trebui sa fie toate drumurile cu o banda pe sens in Romania, daca tot le e greu sa faca autostrazi.
Dar, ma rog, daca "semintarii" aruncatori de pungi pe geam se cred pe autostrada si circula pe acel drum cu 140-150 km/h fara sa tina cont de aglomeratie si reguli, ba mai mult, o si transforma in motiv de fala pe forumuri si ii iau pe "fraieri" la misto ca incurca circulatia, asta e, ce sa facem, atat e nivelul si asta e educatia primita.
Si ma repet: radare fixe cat cuprinde, sute si mii din partea mea, amenzi cu usutrime si multe echipaje pregatite sa intervina cu sanctionarea. Va garantez ca intr-un astfel de ritm in maxim 1 an se civilizeaza toata lumea. Si da, banii de pe radare sa se duca la buget pentru constructie sau reabilitare de drumuri, nu virati in contul vreunei firme obscure.
De aici tragem niste concluzii:
-nu poate nimeni sa iti faca scandal ca mergi pe banda dinspre axul soselei, care e banda 1.
-e interzis sa mergi pe banda din dreapta
-ai voie sa te bagi pe contrasens pentru depasiri.
ptr replici va rog precizati la subiect "@Leni" si raspund cu placere "provocarilor" :)
cand se finalizeaza ancheta domnule toba?????nu cumva ar trebui sa dai pe goarna care e legal si care nu dupa ancheta???
O sa ziceti ce vorbeste asta, pai avem pretentii de drumuri nemtesti dar aia sunt mai civilizati in trafic.
Luati atitudine. Sa ne disciplinam.
Cand a zis cineva mai sus ca se vor bucura unii , ati sarit toti de parca va ars cu tigara, oare cati dintre voi ati fost intr-o situatie critica pe strada tocmai din cauza unor "cocalari" care nu respecta regulile ? si atunci sa vad ce mai comentati ! cand il vezi ca vine cu o masina cat un camion pe sensul tau de mers ,bolovanul nu mai are loc sa intre in coloana, si iti mai da si flasuri sa te dai deoparte, eventual sa intri in sant pe undeva sa treaca el MARLANUL ca de are masina tare, si spun asta cand vine din sens opus nu din spate. Dar asta e , nu poti fi altfel ca esti denigrat de cei care se simt cu musca pe caciula.
Pana la urma cred ca, pentru potolirea acestor indivizi, as fi de acord si cu faptul ca radarele fixe sa fie in grija unor firme private. Orice, numai sa-i potoleasca odata din goana asta dupa timp inutila, stresanta si provocatoare de tragedii. Macar luati si voi exemplu de la oamenii din alte tari, si ei au problemele lor si nu mai gonesc ca descreieratii pe strazi.
nu dar asta e adevarul....eu oricum nu depasesc viteza de 60-70 in sate, daca e radar sau nu.....ptr siguranta mea si a celor din masina, respectiv a altor participanti la trafic....dar sa fii obligat sa mergi cu 50km/h jumate din drum e o prostie.....daca ar fi autostrada(sau macar cum am spus si mai sus, macar sa ocoleasca drumul european satele) atunci as fi de parere ca e ok sa bagi amenzi de 1000RON ptr depasirea vitezei in sate.....dar asa singurul lucru care-l rezolva radarele este ca inconstientii inainte de radar franeaza si merg cu 70....si cum au trecut de radar conduc la fel de idiot si inconstienti si te depasesc pe linia continua(chiar dubla!!!) unde-s 2 benzi....in loc sa treaca naibii de tine in sat unde-s 4benzi si sa se duca........am patit odata, intre cluj si turda, un camioanele se depaseau pe linia dubla in curba(!!!!) intre localitati si era sa ne spulbere pe noi si inca vreo 2 care circulam regulamentar.....pe aia nui vede politia, ca doar sunt pe ruta aia radare, n-are rost sa iasa la monitorizat traficul.....de-asta nu le consider benefice radarele in conditiile acestea........ii restrictioneaza pe cei care chiar circula normal si vor sa ajunga in timp util undeva, iar idiotii tot idioti raman, doar ca intre radare....mai mult, politia nici nu se mai oboseste sa iasa sa-i vada cum depasesc pe linia continua, sau cum circula carutele pe drumul european E60, sau cum cate un tractor nesemnalizat imprastie tone de noroi pe drum....etc.....
de ziua mea am primit 2 cadouri in plic. unul e datat 17.04 si unul 24.04. ambele 65 in zona de 50 in acelasi loc (deh, dus-intors).
oare ma incalta cu amindoua sau numai cel din 17.
si on-topic: sint de acord cu ele dar din alte considerente: adica nu imi fac asa de mari griji de cei din contrasens (desi ar trebui) cit de vietuitoarele din localitatile unde-s amplasate radarele si care de cele mai multe ori confunda strada cu curtea proprie. nu de putine ori am avut noroc ca mergeam cit de cit regulamentar si am putut evita sau opri la timp cite o lele sau un bade.
1-NOI NU SUNTEM NIMIC, PENTRU CA AM DEMONSTRAT ASTA IN TOTI ANII ASTIA(19-pana acum),
2-NU SUNTEM O CIVILIZATIE UNITA, NU SUNTEM MANDRII DE CEEA CE REPREZENTAM CA POPOR, NATIE(s-au kg meu),
3- NU SUNTEM LA PUTERE CA SA AVEM UN CUVANT DE SPUS,
4-TOATE ACESTE LUCRURI NE FAC SA REFULAM AIUREA PE AICI, OF TOPIC, ON TOPIC sau "Mother F. Topic"
5-LEGEA VA TREBUI SA O RESPECTAM PENTRU CA ESTE LEGE, DA ?!, E LEGE SI NOI SUNTEM LA NIVELUL PRESULUI, UNDE NU SE POATE FACE NIMIC...DIN CAUZA CARACTERULUI NOSTRU GENERAL, MANIPULABIL, LAS, EGOIST, DUSMANOS si mai zic si-un...etc.
....
Acum: daca legea ar fi coroborata cu o gandire buna in optimizarea infrastructurii drumurilor sunt de acord sa se puna 44.200 de radare "stealth", "hidden", "buried", "feng shui", oriunde vrea "organu"
Si inchei cu intrebarea: dar daca nu sunt de acord, ce rezolv ?! Ce ?!