Compania de drumuri a lansat o licitație cu o valoare de 2.2 milioane de lei pentru asistență tehnică în vederea implementării unui sistem electronic inteligent pe tronsoane din Autostrada Transilvania.
Proiectul vizează informarea şoferilor cu privire la condiţiile de circulaţie, transmiterea de date despre accidente, măsurarea vitezei maşinilor, respectiv măsurarea şi controlul greutăţii şi gabaritul vehiculelor.
Potrivit caietului de sarcini, pe segmentele deschise circulaţiei dintre Târgu Mureş şi Nădăşelu nu există niciun Centru de Monitorizare şi Informare. Sistemul ITS va permite reducerea accidentelor, scurtarea timpului de intervenţie pentru serviciile de urgenţă, controlul traficului, sisteme de plată automate, localizarea automată a vehiculelor şi reducerea distrugerii carosabilului prin sistemele de cântărire.
Măsurarea vitezei se va face cu ajutorul buclelor inductive. Acestea se instalează înainte şi după nodurile rutiere, pe bretelele de acces şi ieşire de pe autostradă şi în zonele drepte fără poduri sau pasaje.
Sistemul va permite colectarea următoarelor tipuri de date: viteza şi numărul de autovehicule, clasificarea, direcţia şi distanţa în secunde.
Acestea vor permite inclusiv detectarea maşinilor care merg pe contrasens.Sistemele de informare şi monitorizare (ITS) sunt menţionate şi în PNRR- Planul Naţional pentru Redresare şi Rezilienţă. Toate segmentele de autostradă care urmează să fie construite prin PNRR (A1 Holdea – Margina, A3 Nădăşelu – Poarta Sălajului şi A7 Ploieşti – Suceava) vor avea sisteme ITS.
Via economedia.ro
Perceperea de taxe de autostradă la km pentru maşini de mare tonaj, ca apoi să o aplice şi la autoturisme.
PS radarele fixe sunt necesare şi binevenite, mai liniştim nişte bizoni.
si da, se pregatesc taxe la km.
si unde e deci autostrada transilvania? sa raspunda iohanistii..
2. Nu inteleg isteria asta cu soferii care circula pe contrasens pe autostrazi, ce vreti sa le faca mai mult decat de a-i sanctiona prin amenda si retinera permiselor? Ok, putem inaspri amenzile si mari perioada de suspendare a permiselor, dar sa nu ne lasam antrenati in reactiile emotionale ale unor formatori de opinie din media care abereaza cu suspendarea pe viata a dreptului de a conduce si alte balarii din astea. V-ati pus vreodata intrebarea ca poate unii din cei care sunt surprisi pe contrasens au gresit pur si simplu incadrarea pe benzile de preselectie si ca nu e intentie? Hai sa le luam capul...
3. Nebunia din trafic are una dintre cauze felul in care se iau permisele. Eu sunt mehedintean, iar aici politistii examinatori iau spaga de la toti examinatii. Cine nu da spaga, e pus sa repete aceeasi greseala pana acumuleaza nr necesar de puncte pt a pica proba practica de examen. Presiunea e foarte mare pe cei examinati si ce e mai grav e faptul ca majoritatea considera ca asa e normal, sa dai, decat sa pici mereu... credeti ca doar in Mehedinti e asa? In toata tara, desigur!!! Vrei sa fii corect, ti se pun doar bete in roate peste tot...
cred ca la 1 permis luat pe bune se dai 7-8 pe spaga... iar din cei 7-8 care dau spaga, jumatate din ei ar promova proba practica si pe bune daca politistii examinatori ar fi corecti
Sunt multe situatii in care un sofer intra pe contrasens fara intentie, pur si simplu greseste. Eu stiu pe cineva care dupa aproape 600 km rulati, in sensul giratoriu de la capatul A2 la Constanta, s-a intors din greseala spre Bucuresti. Eu insumi veneam pe A4 dinspre Ovidiu cu intentia de a face dreapta pe A2, iar din cauza unui TIR nu am reusit sa vad indicatoarele, reusind sa ma incadrez in ultimul moment. Priveste nodul rutier de la Sebes si o sa vezi ca se vireaza inital dreapta la iesirea din A10 spre A1, nu pt a merge spre dreapta (directia Deva) ci pt a merge la stanga (spre Sibiu). Abia la urmatoarea iesire poti alege breteaua spre Deva. Crezi ca un sofer de duminica, care trece in premiera pe acolo, nu poate gresi? O sa zici ca e altceva, insa pe contrasens se intra pe autostrada din sensul giratoriu in care incepe breteaua de iesire sau urcare pe autostrada. Eroarea capitala e alta insa, faptul ca atunci cand sesizeaza ca au gresit, multi prefera sa isi continue drumul pe contrasens, cand ar putea sa puna avariile, sa opreasca pe bada de urgenta si sa intoarca atunci cand traficul permite.
PS Cine are impresia ca dupa absolvirea unei scoli de soferi are abilitatile necesare unui sofer ”complet”, ori are un talent natural in soferie, ori o parere prea buna si eronata despre el insusi. Adevarul e ca de abia dupa ce iesi in trafic cu masina inveti cu devarat sa conduci o masina. Ori politistii examinatori de la examenul de obtinere a permisului de coducere stiu asta si atunci percep spaga pt promovare (avad posibilitatea sa il incurce pe candidat astfel incat acesta sa acumuleze punctele necesare picarii probei). Cu siguranta ii promoveaza pe cei putini care nu pot face greseli. Dar cati sunt aceia? Cum spuneam, in Mehedinti, toti iau spaga, si mai toti cunoscutii mei au luat permisul in acest fel. Unii mergeau ca o cizma cu masina dupa aceea... dar iata ca exersand, usor-usor au reuist sa fie soferi decenti...