Radare fixe pe Autostrada Transilvania: șoferii vor primi informaţii despre trafic, iar viteza va fi înregistrată

de Paul Cosma
Marti, 27.07.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va monta un sistem modern de informare şi monitorizare a circulaţiei pe tronsoanele de autostradă deschise circulaţiei între Târgu Mureş şi Nădăşelu, segmente care fac parte din A3 Transilvania.

Compania de drumuri a lansat o licitație cu o valoare de 2.2 milioane de lei pentru asistență tehnică în vederea implementării unui sistem electronic inteligent pe tronsoane din Autostrada Transilvania. 

Proiectul vizează informarea şoferilor cu privire la condiţiile de circulaţie, transmiterea de date despre accidente, măsurarea vitezei maşinilor, respectiv măsurarea şi controlul greutăţii şi gabaritul vehiculelor. 

Potrivit caietului de sarcini, pe segmentele deschise circulaţiei dintre Târgu Mureş şi Nădăşelu nu există niciun Centru de Monitorizare şi Informare. Sistemul ITS va permite reducerea accidentelor, scurtarea timpului de intervenţie pentru serviciile de urgenţă, controlul traficului, sisteme de plată automate, localizarea automată a vehiculelor şi reducerea distrugerii carosabilului prin sistemele de cântărire.

Măsurarea vitezei se va face cu ajutorul buclelor inductive. Acestea se instalează înainte şi după nodurile rutiere, pe bretelele de acces şi ieşire de pe autostradă şi în zonele drepte fără poduri sau pasaje.

Sistemul va permite colectarea următoarelor tipuri de date: viteza şi numărul de autovehicule, clasificarea, direcţia şi distanţa în secunde.

Acestea vor permite inclusiv detectarea maşinilor care merg pe contrasens.

Sistemele de informare şi monitorizare (ITS) sunt menţionate şi în PNRR- Planul Naţional pentru Redresare şi Rezilienţă. Toate segmentele de autostradă care urmează să fie construite prin PNRR (A1 Holdea – Margina, A3 Nădăşelu – Poarta Sălajului şi A7 Ploieşti – Suceava) vor avea sisteme ITS.

Via economedia.ro

 

Comentarii (13)

  • Edikkk
    Ce vă pregăteşte statul român, de fapt guvernul de idioţi..... nu că PSD e mai breaz....

    Perceperea de taxe de autostradă la km pentru maşini de mare tonaj, ca apoi să o aplice şi la autoturisme.

    PS radarele fixe sunt necesare şi binevenite, mai liniştim nişte bizoni.
    8 12
  • mircea badea
    mizerie! nci nu au dat drumul bine si au constatat ca se circula cu viteze periculoase?

    si da, se pregatesc taxe la km.

    si unde e deci autostrada transilvania? sa raspunda iohanistii..
    7 12
  • Pai peste tot platesti. Mergi pe DN daca nu-ti convine
    12 7
  • minunat...poate asa incepem sa ne mai civilizam si noi, sa respectam niste legi elementare, niste norme de bun simt ale traiului in comunitate care sunt tot in beneficiul nostru in cele din urma, dar unii tatraursi sunt prea batuti de soare ca sa le inteleaga. daca instinctul de supravietuire nu te trage de maneca cand calci ca un nebun pedala, punandu-te pe tine in pericol, dar si pe ceilalti care inca au instinctul de supravietuire intact si poarta o raspundere pentru ei si pentru pasagerii lor, sa speram ca macar legile isi fac rolul.
    12 5
  • Anonim
    Si care este stirea ? Peste tot in tarile vestice se practica masurile astea . Taxarea la km sau pe zile , camere montate pe autostrada fara numar . Ce credeti ca vesticii astia sunt o rasa superioara ? Nu pe ei ii disciplineaza si responsabilizeaza sanctiunile care afara se aplica fara comentarii . Te arde si daca esti seful statului . Intr-o tara de bizoni ca Romania trebuie luate masuri si mai dure . Pana acuma multi urlau vai avem accidente ca nu sunt autostrazi . Acuma avem cateva sute de km de autostrada si ? Mergem pe contrasens ii dam blana , cand este ceata merge melteanul tare si tine masina ca la curse la aspiratie si ne miram ca in 3 zile au murit 24 de oameni pe sosele .
    12 7
  • Așa se întâmpla când la doua permise date pe bune statul prin angajații lui mai “vinde” unul... in plus statul nu e preocupat de recuperarea banilor din amenzi
    2 1
  • @13.53... ce este minunat?
    1 0
  • 1. Ministrul Drula declara acum 1-2 luni ca se vor implementa sisteme de taxare diferite fata de cele din prezent pt autovehiculele mai mari de 7,5 tone, urmand ca automobilele mici sa ramana cu sistemul actual de taxare prin rovinieta (sistem asemanator cu cel din Austria)
    2. Nu inteleg isteria asta cu soferii care circula pe contrasens pe autostrazi, ce vreti sa le faca mai mult decat de a-i sanctiona prin amenda si retinera permiselor? Ok, putem inaspri amenzile si mari perioada de suspendare a permiselor, dar sa nu ne lasam antrenati in reactiile emotionale ale unor formatori de opinie din media care abereaza cu suspendarea pe viata a dreptului de a conduce si alte balarii din astea. V-ati pus vreodata intrebarea ca poate unii din cei care sunt surprisi pe contrasens au gresit pur si simplu incadrarea pe benzile de preselectie si ca nu e intentie? Hai sa le luam capul...
    3. Nebunia din trafic are una dintre cauze felul in care se iau permisele. Eu sunt mehedintean, iar aici politistii examinatori iau spaga de la toti examinatii. Cine nu da spaga, e pus sa repete aceeasi greseala pana acumuleaza nr necesar de puncte pt a pica proba practica de examen. Presiunea e foarte mare pe cei examinati si ce e mai grav e faptul ca majoritatea considera ca asa e normal, sa dai, decat sa pici mereu... credeti ca doar in Mehedinti e asa? In toata tara, desigur!!! Vrei sa fii corect, ti se pun doar bete in roate peste tot...
    1 3
  • @ dCi

    cred ca la 1 permis luat pe bune se dai 7-8 pe spaga... iar din cei 7-8 care dau spaga, jumatate din ei ar promova proba practica si pe bune daca politistii examinatori ar fi corecti
    0 0
  • @13.29... treaba e ca unii au permis fără sa știe sa-și citească numele pe el
    2 0
  • @13.27... in mare ai dreptate și eu când am dat prima data ex zic ca am căzut pe mana mea...bine dacă nu picam pe mana mea poate ma ardea oricum... dar tipa care a dat ex înaintea mea și a luat permisul... nu mai zic nimic...dar înăsprirea amenzilor nu e soluția corecta atât timp cât un ... își permite sa cumuleze 800.000.000 lei vechi amenzi și statul se pare ca nu are ca săi facă ori e complice cu el... sincer nu cred ca și cum sa încurci sensul pe autostrada... intri pe ea și o iei la dreapta... dacă tu ești msi cu mot si o iei la stânga ori întorci pur di simplu...mai e și categoria celor ce încalcă legea cu buna știință pt ca la banii lor amenda e o gluma proasta.... uite aici trebuie sa acționeze statul... cei ce vor suspendare pe viața a permisului fie nu dețin permis fie de când l-au luat legea s a schimbat de vreo zece ori iar ei nu au habar
    1 0
  • @ dCi

    Sunt multe situatii in care un sofer intra pe contrasens fara intentie, pur si simplu greseste. Eu stiu pe cineva care dupa aproape 600 km rulati, in sensul giratoriu de la capatul A2 la Constanta, s-a intors din greseala spre Bucuresti. Eu insumi veneam pe A4 dinspre Ovidiu cu intentia de a face dreapta pe A2, iar din cauza unui TIR nu am reusit sa vad indicatoarele, reusind sa ma incadrez in ultimul moment. Priveste nodul rutier de la Sebes si o sa vezi ca se vireaza inital dreapta la iesirea din A10 spre A1, nu pt a merge spre dreapta (directia Deva) ci pt a merge la stanga (spre Sibiu). Abia la urmatoarea iesire poti alege breteaua spre Deva. Crezi ca un sofer de duminica, care trece in premiera pe acolo, nu poate gresi? O sa zici ca e altceva, insa pe contrasens se intra pe autostrada din sensul giratoriu in care incepe breteaua de iesire sau urcare pe autostrada. Eroarea capitala e alta insa, faptul ca atunci cand sesizeaza ca au gresit, multi prefera sa isi continue drumul pe contrasens, cand ar putea sa puna avariile, sa opreasca pe bada de urgenta si sa intoarca atunci cand traficul permite.
    PS Cine are impresia ca dupa absolvirea unei scoli de soferi are abilitatile necesare unui sofer ”complet”, ori are un talent natural in soferie, ori o parere prea buna si eronata despre el insusi. Adevarul e ca de abia dupa ce iesi in trafic cu masina inveti cu devarat sa conduci o masina. Ori politistii examinatori de la examenul de obtinere a permisului de coducere stiu asta si atunci percep spaga pt promovare (avad posibilitatea sa il incurce pe candidat astfel incat acesta sa acumuleze punctele necesare picarii probei). Cu siguranta ii promoveaza pe cei putini care nu pot face greseli. Dar cati sunt aceia? Cum spuneam, in Mehedinti, toti iau spaga, si mai toti cunoscutii mei au luat permisul in acest fel. Unii mergeau ca o cizma cu masina dupa aceea... dar iata ca exersand, usor-usor au reuist sa fie soferi decenti...
    0 2
  • N-am avut răbdare sa citesc decât câteva rânduri.. când a greșit drumul in sensul giratoriu de la Agigea nu a circulat pe contrasens și nici nu avea cum... deci n-are rost sa mai discutam pe acest subiect
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru