Încă din luna noiembrie 2023, autoritățile au anunțat că vor modificarea programului Rabla Plus.
Acum, proiectul de modificare a fost pus în dezbatere publică. Astfel, cetățenii, instituțiile și organizațiile interesate au, conform legii, 10 zile lucrătoare să depună opinii, propuneri sau sugestii.
În acest proiect se menționează că valoarea ecotichetului pentru achiziția de mașini pur electrice scade la 25.500 de lei, indiferent de numărul de mașini casate. În prezent, valoarea acestui tichet este de 51.000 de lei, dacă este casată o singură mașină veche, și 54.000 de lei dacă sunt casate două autovehicule casate.
Totodată, valoarea ecotichetului pentru achiziționarea unei mașini hibrid, care generează maxim 80 de grame CO2/km în sistem WLTP, va scădea la 13.000 de lei. Acum, valoarea acestuia este de 26.000 de lei.
Valoarea finanțării nu poate depăși 50% din prețul de achiziționare al mașinii, cu excepția instituțiilor publice și a unităților administrativ-teritoriale.
O altă modificare adusă programului Rabla Plus este că ecotichetul nu se va mai acorda pentru mașinile cu zero emisii mai scumpe de 70.000 de euro (cu TVA inclus).
În prezent, pragul este de 75.000 de euro, cu TVA.via HotNews
Fara dacia spring la +21000 euro, fara id3 la +43.000 euro si kia, hyundai, etc..
Nu vinzi la pret corect, afara din tara si confiscate toate proprietatile tuturor importatorilor si producatorilor prezenti sa nu faca mismasuri.
In principal renault, ars la sange pt hotia de a vinde cotetul de china la pret triplu. Zici ca e ferrari,
Nu, preturile operatorilor privati nu sunt treaba statului. Si NICI amestecul in piata libera. Ia sa nu existe subventii si tichete de mii de euro care sa deformeze preturile fara sa fie intrebati cei din buzunarul carora se plateste.
Si apoi, daca tot vrea statul sa fie marinimos, sa acorde subventii NUMAI pentru masini produse in romania si NUMAI pentru cei cu un venit total/familie mai mic de o anumita suma, sa zicem sub 1500 de Eur venit net lunar. Pentru ca ei sunt cei care isi cumpara masini ieftine, golesc germania de rable si imbogatesc o sleahta de putori smechere care ar trebui sa munceasca ceva util in loc de bijnitza cu masini proaste si periculoase.
Dar nu ai sa vezi asa ceva la guvernantii nostri cu "binele cetateanului" in gura toata ziua.
In rest, ramane cum am stabilit: nu ar trebui sa existe asemenea "programe". Nu e treaba statului sa imparta avutia nationala pe baze idelogice si premize gresite. Nu e treaba statului sa indese banii cetateanului in buzunarul unor producatori auto. S-a vazut acum, repet, ca la terminarea fondurilor pentru Rabla, de ex VW a ieftinit masinile cu aceeasi suma si chiar mai mult pentru masinile electrice din stoc. Reamintesc ca au fost masini electrice cu reducere chiar de 13.000 de eur. La Skoda am vazut chiar 15000 de eur reducere. Ceea ce inseamna ca preturile unor producatori au fost tinute sus artificial din cauza acelui bonus financiar oferit de stat din banii nostri.
- ecobonusul este de 1.500lei pentru fiecare masina casata
- ajutorul nu poate depasi 50% din valoarea masinii noi
- care trebuie sa fie de max. 60.000Eu
- masina noua sa aiba max. 150 CO2/km
- rablele trebuie sa fie cel mult Euro 3 si
- se elimina vechimea de cel putin 15 ani de la data fabricatiei.
inteleg ca poti casa oricate masini pana la concurenta procentului de 50%?