În 2023, românii care casau o mașină veche primeau în schimb, prin intermediul programului Rabla Clasic, un ecotichet în valoare de 7.000 de lei. Sau 10.000 de lei dacă erau casate două mașini vechi.
Totodată, prin programul Rabla Plus, beneficiarii primeau un tichet în valoare de până la 54.000 de lei pentru achiziția unei mașini electrice sau 26.000 de lei pentru o mașină nouă plug-in hybrid.
De anul viitor, valoarea primelor va fi schimbată. Cel puțin asta reiese dintr-un proiect de ordonanță de urgență pregătit de Guvern.
Așadar, în 2024, prima de casare va fi de 3.500 de lei pentru achiziționarea unei motociclete noi sau a unui autovehicul nou, în schimbul casării unui autovehicul uzat. Cei care vor casa două autovehicule vechi vor primi 5.000 de lei.
Totodată, beneficiarul va primi această primă de casare numai dacă deține mașina/mașinile casate pe o perioadă de cel puțin 3 ani.
Potrivit aceluiași document, „în anul 2024, cuantumul ecotichetului acordat prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic, 2020 - 2024, (n.r Rabla Plus), este în sumă maximă de 10.000 de lei".
Cu alte cuvinte 2.000 de euro.via Economica.net
Si 2000 de euro mi se par mulți, mai ales că sunt nemeritați si alocați in numele așa zisei ecologie.
România nu își mai poate permite pomeni de tot felul, in condițiile in care se împrumută tot mai des.
Cine are bani cumpără, cine nu se uită...
Din 2035 vă ecologizați toți.
Cei care au prins 10k conduc o mașină nouă luată la un preț bun și care costă puțin de folosit. Ceilalți conduc tot rabla lor, plătesc cât e prețul carburantului și așteaptă 2035 când nu va mai exista nicio subvenție. Ginion!
Trebuia zero...și niciun trotinetist nu s-ar mai închina la electrice.
De ce sa convinga lumea sa ia electrice ? Pt ca UE!
In alta ordine de idei nu cred ca e benefic sa subventionezi masini facute exclusiv in China. Idea e ca macar o parte din subventie ar trebui sa se intoarca in economia locala (RO + UE)
La avertizare de 10L poposesc 2 minute la benzinărie!
Stai cu ochii pe bateria de la trotinetă!
Prea puțin și prea târziu. Mașinile ICE vor fi piese de muzeu, dar nu destul de devreme ca să se evite catastrofa.
Pe papagalii care se plâng de subvenția la EV nu ii duce capul să gândească ce costuri imense vor fi cu efectele schimbărilor climatice și zecile de milioanele de refugiați de mediu.
Unde este DNA sa ii inhate pe indivizii de la ministerul mediului care nu au taiat in carne vie pe Renault care vinde Dongfeng Nanobox de 7000 euro la 21.000 euro cu sigla de Dacia?!?
Binenteles, vorbim de delapidare a bugetului statului si abuz in functie a celor de la mmediu in functiile care au analizat dosarele comerciantilor si sefii lor implicit pana la varf.
Cum sa ii permiti lui voltvagin id3 sa fie vandut cu incepand de la 42.000 euro cand a fost lansat cu 31.000 euro?!? Nu-nu. Vrei sa vinzi in romania, stai dracu la locul tau si vi cu preturi reale.
La fel si hyundai kia, unde vedem cel putin 10.000 euro in plus in romania fata de aceasi versiune (sau similara) in corea. Costul de transport este 500 euro/unitate sau mai putin caci vorbim de ditamai corporatia globala care are volum de transport de milioane de vehicule anual. Pt ei sa transporte o masina transatlantic costa 100 dolari cel mult.
Pai vin puslamalele alea acum sa zica ca reduc?!
Trebuia sa creasca la 20.000 euro bonificatia sa acopere nesimtirea de pret umflat de comercianti care nu sunt controlati deloc, nu tu audit, nu tu nimic.
Sumele vehiculate sunt atat de mici incat nu se va mai complica nimeni cu rablele, asadar, scopul programului de a intineri parcul auto national nu va mai fi atins. Cum asta e directiva europeana, nu au cum sa faca de capul dumnealor..
Asadar, nu va bucurati/necajiti deocamdata.
"Totodată, beneficiarul va primi această primă de casare numai dacă deține mașina/mașinile casate pe o perioadă de cel puțin 3 ani."
Nu stiu cati dintre cei care au "casat" o masina erau proprietarii acelei masini.
In plus, cel mai important, vreau sa cred ca am avut si eu o contributie la masurile astea, prin comentariile mele. Bonusul de 11400 Eur pt o masina produsa in strainatate, intr-o tara ca Romania, era o aberatie strigatoare la cer, era o marsavie, era un scuipat pentru toti parintii din romania care primesc alocatii mizere pentru copii, o mizerie nerusinata intr-un stat care depinde de imprumuturi externe pentru plata salariilor, si as putea sa continui. Ma bucur enorm ca le-a venit mintea la cap.
Despre cei care sunt panicati ca nu si-au luat electrica pana acum, am doar atat sa va spun: nu va faceti probleme. Masinile se vor vinde la acelasi pret fara tichet cu cat s-au vandut cu tichet. A incetat doar indesarea de cash in conturile lor. Pentru cumparatori nu va fi nicio diferenta. Ba ma astept sa fie chiar mai ieftine masinile decat cum erau cu tichet rabla. Deja s-a vazut asta la VW care faceau discount de 12000 de eur la electrice de pe stoc. Vor face la fel si de acum si se vor bucura daca le va cumpara cineva porcariile cu baterii. Deci niciun stres, o sa va puteti lua electrocaZnica fara nicio emotie.
PS: masura asta vine ca un raspuns pentru creaturi mai sarace cu duhul, asa ca Andreea, care ragaie p'aici cu ecou ca banii rabla sunt de la UE.
Voucherele rabla trebuiau de la bun început acordate celor care își permit o mașină de până în 30.000 euro indiferent de combustibil, iar cei ce își permit o mașină de peste 30.000 în sus să nu beneficieze, pentru că respectivii își permit acea mașină și fără voucher, dar deh... de ce să nu profite și papagalii.
Că până la urmă, mașinile de masă fac piața, nu cele de fițe.
Cine vrea sa fie imputit, la fel: poate cumpara troacele sh alea germanilor sau masini daune totale declarate in SUA si ei zic ca sunt ok.
Romania a dovedit ca promoveaza si incurajeaza prostia si coruptia, trec smenarii ITP cu mașini fara DPF sau care nu respecta normele de poluare.
Deci degeaba subventii de la stat, cand sunt atatia retarzi care trag tara in jos.
@dan_grc: vezi ca in ultimul raport TUV troacele BMW au iesit foarte prost, deci iti mai poti cumpara una "ca noua" de la germanii care le arunca la est europeni.
Doar 20.000 euro. Mai ieftin decat un Spring nou
Ni-no-ni-no! :))))
pentru ceilalti...e decat proiect. Daca Romanica nu isi atinge tintele legate de noxe, poluare etc...ne pasc niste taieri de bugete de ne ia dracu. Adica tot romanul, in masa, va plati. So...ce e de preferat? Masini noi sau ramanem "pa valuare" din Obor?
Personal consider ca ajutorul a fost prea mare pentru electrice, trebuie (pe viitor) facuta distinctia intre ce e PRODUS in Eu si ce pe vapor dinspre China, ecotichetul sa fie functie de un pret maxim stabilit pe masina (vrei masina electrica (de ex.) de 60.000 platesti integral) iar pretul masinilor sa ramana inghetat din momentul in care se publica metodologia de acordare a tichetelor si pana la expirarea acestora.
Ce nu prea inteleg e de ce se bucura Aglaiele ca la poarta noua la o masura care nu e masura ci doar zvon, pentru ca daca se interesau de masini noi le durea la trisca de ce primeau electrificatii. Succes in observarea caprei vecinului.
Era sa uit...si un ITP facut la sange fara "atentii". As pune pariu ca multi vocali de la articolul asta ar ramane cu bani in buzunar.
Am fost foarte emoționat să citesc că te gândești la mine. Chiar și fetița mea de 5 ani m-a întrebat dacă mi-a intrat ceva în ochi.
Eu recunosc că mă gândesc la tine foarte puțin spre deloc, mai mult dimineața in jur de 8:30.
Dar acum, in pragul sărbătorilor de iarnă, îți urez și eu sănătate, fericire și tot ce îmi doresc - să îți mulezi troaca pe tulpina unui copac inflorit.
Cu drag,
Andrei
China’s Car Dealers in Tears: Car Price Freefall, ¥190,000 Cuts Still Unsold, Turning New to Rust
Folosită ca rahat de oraș, încărcată și uitată sub fotovoltaice, folosită când am chef de glume.
De exemplu,cine cauta o sa gaseasca reclame din anul 2019/2020 cu Renault Clio cu 10990 euro cu TVA inclus.Cat costa acum in 2023?;20000 cu TVA. Un Logan rezonabil 9990 euro; in 2023 - 15000 euro. Nici nu se pune problema sa intrebi de discount,nu primesti nici covorase de cauciuc.
Singurii bani salvati de catre cumparator erau din/prin programul RABLA.
Profitul dealerilor ramane integral garantat, iar statul Roman platea discountul pe care in mod normal o companie uriasa precum(Renault/Dacia) ar fi putut sa il ofere clientilor fara probleme (dar cine ii cunoaste pe francezi.....).
Si nu numai despre ei este vorba. Toti importatorii fac la fel. A vazut cineva pretul de la modelul Toyota CH-R 2024 ?33.000 euro cel mai ieftin si 49500 euro cel mai scump....Cu noile conditii din programul RABLA sunt curios daca se vor mai vinde la fel de multe ca pana acum...Iar exemplele pot continua si cu ceilalti dealeri/importatori auto. Clientii romani sunt bataia de joc a imortatorilor.Acum tot importatorii se vaita ca o sa le scada vanzarile. O sa plangem toti de mila lor.
Draga Andreea,
Imi pare rau ca te-ai reprodus. Raul e deja facut, totusi, iti/ne doresc sa nu mai faci. Ai mila de noi :))
In rest, iti doresc ce-mi doresti tu mie, si sa ti se-ntample tie. :)
De unde se vede ca eu si cu altii care gandim avem dreptate. De fiecare data. :)
Vor fi scaderi importante de pret dar nu se vor datora diminuarii subventiilor pe o piata minuscula cum e cea din Romania. Motivul v-a fi compus din multi factori printre care cred ca cel mai important va fi scaderea cererii datorata epuizarii early-adopterilor si lipsei de modele accesibile (20k pentru clasa compacta cu 60kwh, 15k subcompacta 45kwh).
In China deja e razboi total de preturi in sectorul auto. Speram sa inceapa si pe la noi cat de curand mai ales ca s-a sarit calul grav si la masinile clasice cu cresteri de 20-30% in ultimii 2-3 ani.
Idem vaccinurile COVID, prostie curată.
Na ca s au sucit iar.
Hai nu fi bandit sa pui egal intre vaccinuri testate si dezvoltate in zeci de ani si niste vaccinuri dezvoltate, testate si aprobate in 6 luni de zile si care fac probleme in continuare. Sigur, n-ai s-auzi discutandu-se de problemele astea la digi sau hotnews ca le-a mers din plin in pandemie cu bani de la stat ca sa zica sa ne spalam pe maini, sa purtam masca si sa ne vaccinam dupa fiecare masa.
Unde mai pui ca s-au semnat contracte pe sub mana cu spagi pe masura, pentru achizitia a miliarde de doze la nivel de UE de ajungeau sa vaccineze pana si puricii de pe mâțe de 2 ori si tot le ramaneau si de-un booster.
Râdem, glumim, da nu bagam soparle ca poate nu se prinde lumea si le pune la adevaruri.
Nu voi dezvolta subiectul. E mult prea sensibil pentru mine si cei din familia mea. O eventuala discutie nu ar duce la nimic. Incerc sa fac haz de necaz. Ma opresc aici. Fiecare poate sa creada ce vrea.
Revenind la prețurile BEV-urilor (și nu doar), toți producătorii de volum iese cu prețul cel mai bun pe care-l pot cere pe o mașină, clar sunt și câteva excepții dar în general cam asta este.
Tesla a putut să facă reduceri substanțiale pentru ca fiind o companie nouă, după intrarea pe volume mai mari au putut face mai multe optimizări legate de prețul de achiziție dar și de costul producție sau logistică. Odată ajunși “la fundul sacului” cu sau fără subvenții nu se pot reduce prețurile fără a compensa, am menționat mai sus de unde. Deci, nu o să scadă prețul electricelor ca se scoate subvenția într-o țară sau alta, este ridicol. Banii merg la cel care plătește mașina, adică cu sau fără subvenție producătorul primește aceeași sumă.
Astăzi o tesla are prețuri diferite în Europa? Habar n-am..
Așa a făcut și familia aia de români adevărați din Brașov, în care fiul de 3 ani nevaccinat și-a îmbolnăvit fratele de 7 luni care a murit.
Așa a vrut Dumnezeu, să aibă părinți imb=cili.
Cine contestă vaccinarea în sine mai bine lasă invenții drăcești ca telefonul, mașina sau cardul cu CIP (pe care nu le înțelege, ca și vaccinul) și să se ducă direct în peșteră cu sacul pe el.
Mă-ntreb cum pot susține oamenii ăștia argumentații despre mașini altora în timp ce contestă tratamente la care comunitatea medicală adună aproape două secole de evoluție.
Poluarea devine desuetă rapid dacă nu ne mai vaccinăm, în stilul ăsta ne pasc molimele din evul mediu. Pentru că-n era informației cei ce le au pe toate acum sunt prea ocupați cu rețelele sociale ca să vadă-n istorie ce ne așteaptă dacă nu suntem atenți.
Din cauza celor ca tine care nu înțeleg nimic, le este frică de orice și se dau si plini de griji pentru ei și pentru cei din jur am ajuns pe butuci, au crescut prețurile cu aproape 50% și s-au distrus milioane de vieți.
Sper ca ca încă porți mască… COVID încă umblă liber, nu știi niciodată, mai bine să fi precaut;)))
Majoritatea cunoscuților mei nu se vaccinează și nu-și vaccinează copiii de mulți ani, așa ca să aveți voi mai multe. Ne pasă de voi și nu vrem să faceți atac de panică.
Ce-ți pasă ție ce fac eu sau ce aleg să consider necesar pentru mine și corpul meu?
Dacă tu ești “protejat” totul OK, nu?
Așa ipocrizie mai rar… hai la fast food ca acolo totul este safe.
cand ignoranta e ridicata la rang de virtute
Dacă asemenea valoroși n-ar crea probleme și altora n-aș zice nimic, numai că sunt mândri de prejudecățile (toți scrieți la fel de bine?) și-și exportă cu dărnicie gogomăniile și germenii inclusiv celor neavizați sau fără imunitate.
Nu doresc să pățească vreunul din turma aia de cunoscători nevaccinați ce a pățit familia acelor doi copii din Brașov, din păcate sunt convins că nici dacă pățește unul din voi nu înțelegeți nimic. O dați cu așa a vrut Dumnezo și faceți tot ca voi.