Desi prima de casare ramane la 3.800 de lei, editia 2010 a programului Rabla va introduce un sistem de vouchere transmisibile, iar un client poate sa utilizeze pana la trei vouchere simultan, pentru a obtine o reducere de 2.700 de euro.
In anul 2010, programul Rabla va debuta inca de la 1 ianuarie, iar acesta va permite casarea a maxim trei masini pentru un client. Mai mult decat atat, statul va implementa un sistem de vouchere, care vor fi transmisibile. Astfel, dupa casarea unei masini, proprietarul vehiculului respectiv va putea sa vanda voucherul primit in schimbul rablei, sau sa cumpere inca unul sau doua vouchere de la alti proprietari pentru a achizitiona o masina noua cu o reducere mai mare.
Prima de casare isi va pastra valoarea din 2009, respectiv 3.800 de lei. Astfel, daca un proprietar caseaza trei rable sau obtine trei vouchere, acesta va avea o reducere totala de 2.700 de euro la achizitia unei masini noi. Cel mai popular model vandut prin intermediul programului Rabla va costa astfel 3.700 euro – fiind vorba de Dacia Logan 1.4 MPI in versiunea de echipare Ambiance, iar un Sandero 1.4 MPI in aceeasi versiune de echipare va costa 4.190 de euro cu toate taxele incluse – ambele exemple luand in considerare utilizarea a trei vouchere ale programului Rabla.
Prima etapa a programului Rabla a vandut aproape 12.000 de autoturisme, in timp ce a doua etapa din 2009 a programului de innoire a parcului auto a adus 9.649 de masini noi in Romania. Constructorul roman de automobile Dacia a marcat 47% din vanzarile realizate prin programul Rabla, pe cand in cea de-a doua etapa acestia au realizat 60% din vanzari.
Etapa trei a programului Rabla a realizat vanzari de peste 100 de unitati pentru doar doua marci.
Cele doua marci care au vandut peste 100 unitati sunt Dacia si Renault-Nissan Romania, pe cand locul trei este obtinut de dealerul Radacini Motors, care distribuie marcile Opel si Chevrolet. Cei de la Radacini Motors au vandut doar 57 de unitati, in timp ce dealerul Skoda Autec Autotechnik a obtinut locul patru, iar AutoItalia a vandut 30 de unitati in cea de-a treia etapa a acestui program. Dacia si-a epuizat deja cota de 3.350 de unitati vandute in prima parte a lunii noiembrie, deoarece a reusit sa vanda in jur de 2.000 de unitati in luna septembrie.
Via | ZF
Ideea in sine e buna. Dar...praftica ne omoara pe noi.
Toti mosii care au rable, si toti samsarii, or sa ridice mult pretul si pretentiile, pentru a ceda rablele lor sau acele vouchere. Si pana la urma se va lipsi omul......mult zgomot pentru nimic.
Uitati-va la germani - au aplicat programul rabla un timp, au dat un bonus masiv pt casare, au cumparat oamenii, si cu asta basta. Punct.
Of doamne, cata imbecilitate in Romania.....pt lucruri care ar trebui sa fie fff simple!
BIROCRATIE, HARTII, MITA, RELATII-PILE ETC.
Era mai simplu sa o faca 3.800 x 1,5 sau x2 =5.000-7.500
Fara complicati fara dureri de cap.
Credeti ca daca se va aproba treaba asta se vor mentine reducerile actuale? Va spun eu ca nu!
Hai sa fim putini optimisti, e bine ca se face totusi ceva, pana la urma sunt niste bani publici dati unei categorii de contribuabili. Eu ma astept ca valorea sa creasca pentru ca si dealerii vor participa cu ceva la aceasta prima, ca in definitiv ei sunt cei mai castigati din povestea asta. Aici cred ca ar trebui sa se umble: statul da 3800, pai atunci si dealerul sa fie obligat sa dea cel putin la fel.
Sunt curios daca va ajunge Base presedinte si BOC priministru cum vor evolua lucrurile, fiind ca domnu Boc cand a fost primar la cluj, a schimbat orashul de tot, fiind ca nu a mancat banii, ia dat unde trebuie, voi nu vedeti ce dornici de razbunare sunt PSDistii, platesc pentru procente la sondaje :)), platesc din bani nostrii, eu zic ca daca base iese presedinte iara si boc priministru, acest proiect rabla va avea succes si o sa fie prima si mai mare :D
Insa sa lasam politica deoparte si sa vedem daca o sa fie lansat proiectul :D
Partea buna e ca o sa scapam de rable, mai mult spatiu, mai multe locuri de parcare.
Daca se va pune in practica asa ceva vor fi avantaje de toate partile.
Cumparatorul are un pret mai mic, proprietarul de rabla scapa de ea si castiga pensia pe o luna(daca are saracu atat), ADP-ul scapa de rablele de pe strazi si din parcari. Pana la urma toata lumea castiga cate putin. Pana si cei care nu au nimic de a face cu acesta afacere vor castiga la aspectul si valoarea mediului in care traiesc nemailovindu-se zilnic de imaginea masinilor in putrefactie din fata blocului sau de pe strazi.
Poate cineva va gandi cu responsabilitate si aceasta problema, pana la urma.
nu stiu cine it va da tie ~900 euro pe voucher :) Daca ai 1800 euro (valoarea a 2 bonuri) mai bine ii dai ca avans la credit pe langa voucherul primit pe rabla si esti la fel de castigat fara sa te tiganesti cu "oameni educati" pe o bucata de hartie.
BINEINTELES PENTRU RABLA.
abia in februarie incepe programul rabla copii.
VAND VOUCHER RABLA in curte la REMAT, in momentul in care il primesc, dupa ce casez rabla proprietate personala. BUCURESTI.
1500 RON.
Florian.ardelean@gmail.com
carmenvitan@yahoo.com
Va multumesc!
De aici se deduce clar ca trebuie sa fii proprietarul a cel putin una dintre cele 3 rable.
LINK-UL ESTE URMATORUL:
http://hotfile.com/dl/30212571/e26cd3d/SCHEMA_PF_PROGRAMUL_RABLA_PDF.rar.html
http://rabla.cupoane-de-reduceri.com/
ast un rasp
Teoria ta nu poate sta in picioare din doua motive:
1. De obicei masinile vechi sunt nefunctionale, defecte, uzate moral, sunt masini ce nu mai merita sau nu mai pot fi reparate, deci care oricum nu ar mai fi folosite.
2. Numarul masinilor noi ce vor fi cumparate depinde de numarul oamenilor ce se hotarasc sa-si cumpere o masina, ei luand aceasta decizie in functie de conditiile ce li se ofera. (pret, facilitati, etc.)
De remarcat ca cei mai multi dintre cei care isi cumpara o masina in romania, iau aceasta decizie nu pentru a-si satisface o nevoie reala ci din cu totul alte motive (pe care ei le percep ca fiind reale), de cele mai multe ori masina putand fi inlocuita cu o umbrela sau cu un bilet de tramvai. Nu mai vorvesc de sananatatea psihica si fizica (de obicei burtosi, candidati la infarct pe la 40 de ani) a celor ce merg 30 de metri pana la buticul de la coltul strazii pentru a-si cumpara tigari! (cunosc mai multe asemenea persoane!)
Acesti oameni sunt victimele unei psihoze colective create si intretinute prin:
-TV, filme, media;
- conceptiile mostenite de genul "daca ai masina esti domn";
- apucaturile contagioase ale manelistilor pentru care fericirea inseamna sa te "dai" cu masina ascultand la maxim manele si sa o folosesti ca "aspirator de gagici" (comparatia e cat se poate de nimerita dupa parerea mea intrucat aspiratorul e facut pentru a aduna doar gunoaie)
Traiasca industria de masini!