In primele doua saptamani ale programului Rabla 2010, romanii au casat doua treimi din numarul total de vehicule casate in 2009, dar au cumparat de 14 ori mai putine masini decat au casat.
Inca de la lansarea Programului Rabla 2010, romanii au casat 20.200 de autoturisme. Desi a inceput acum doua saptamani, Programul Rabla 2010 a casat deja doua treimi din numarul total de vehicule casate in 2009. In decursul anului trecut, romanii au casat 32.327 unitati. Astfel, Rabla 2010 a reusit in 10 zile ceea ce nu a reusit programul Rabla 2009 in cateva luni bune.
Desi au fost casate 20.200 de unitati, romanii au depus dosarul de achizitie pentru doar 456 de masini noi. Se pare ca acestia vor incerca sa faca tranzactii cu noile vouchere sau vor astepta o oferta extrem de buna din partea dealerilor din Romania. Daca fiecare trei masini casate ar fi fost folosite pentru cumpararea unui automobil nou, romanii ar fi cumparat 6733 de automobile noi. O analiza rapida a cifrelor arata ca romanii au cumparat de 14 ori mai putine masini decat au casat, in conditiile in care un client ar fi folosit trei tichete valorice pentru achizitia unei masini noi.
Tichetele valorice au o valoare nominala de 3.800 de lei si sunt valabile doar pana in data de noiembrie 2010. Agentia de administrare a Fondului de Mediu nu va mai emite niciun tichet dupa data de 31 octombrie si nu va mai deconta tichete primite de la dealeri dupa sfarsitul anului.
Romanii au inceput deja comertul cu tichete valorice sau chiar cu masini de vanzare special pentru a fi casate.
Fondurile pentru programul Rabla 2010 ar putea fi suplimentate, dar decizia finala in acest sens apartine Guvernului. "Daca se va considera oportun, cel mai probabil la o eventuala rectificare bugetara, s-ar putea lua bani de la un program care nu merge atat de bine pentru a se suplimenta fondurile pentru Rabla. Nu va pot spune nimic concret acum. Decizia apartine Guvernului", a declarat Gheorghe Popescu, presedintele AFM.
Pentru un mic ghid al Programului Rabla 2010, CLICK AICI.
Via | Mediafax
MAGARII PE BANII STATULUI ( ADICA PE BANII NOSTRI CA STATU TOT DE LA NOI ARE BANI ) ... SI NE INTREBAM DE CE DREAQ NU AVEM BANI LA BUGET ? NE INTREBAM DE CE JUPOAIE .. pardon ... IMPOZITEAZA FIRMELE IN ULTIMA HAL DE PARCA AM FI ....
MDA. MI SE FACE SCARBA DE ASTFEL DE SMECHERII
Toti s-au ingramadit sa-si duca fiarele vechi la Remat care valorau exact 0 EURO (nu 100-200 cat zic unii fraieri pe aici) si care stateau degeaba prin curti, garaje, in fata blocurilor si au luat o bucata de hartie care valoreaza tot 0 EURO pana cand gasesc cumparatorul de masina noua.
Cat va da el pe asta depinde de piata. Dc vor fi multi cumparatori pretul se va apropia de cel nominal, daca vor fi putini se vor da pe nimica. Sa speculezi care e pretul "corect" e o prostie.
Sa fi fost eu ministrul mediului as fi conceput un program rabla la care as fi admis de la 5 pana la 10 vouchere la un pret de maxim 300 Euro, pentru ca atat valoreaza o rabla care poate fi tranzactionata astfel. 150 Euro proprietarul si 150 cumparatorul.
Asa este mai corect pentru buget si as fi scos din circulatie, din parcari si de pe trotuare de 3-4 ori mai multe masini cu aceeasi bani.
Domule Borbely luati aminte la acest aspect deloc de neglijat in viitor pentru ca Romania are destule cazane care trebuie scoase din circulatie si nu este cazul sa dam bani mai multi decat face pe ele.
Am inteles ca trebuia sa oferi un pret celui care isi dadea masina pentru una noua in programele trecute, dar sa dai aceeasi bani unuia care nu visa ca o sa ii ia pe rabla lui, eu zic ca nu se cade.
Lasatii pe speculanti ca or sa vada cum au dat masina la Remat degeaba si nu o sa le cumpere nimeni cuponul.
Din pacate chiar si asa, tot sunt prea putine locuri de parcare!