Esential
3800 | de lei este valoarea unui tichet valoric Rabla 2010. |
50000 | de tichete valorice noi vor fi emise pentru a suplimenta programul Rabla. |
3800 | de lei este valoarea unui tichet valoric Rabla 2010. |
50000 | de tichete valorice noi vor fi emise pentru a suplimenta programul Rabla. |
Reprezentantii executivului au anuntat ca vor suplimenta numarul de tichete din Programul Rabla 2010 cu inca 50.000 de unitati. Pana in prezent au fost distribuite 103.000 tichete de casare a masinilor uzate pentru persoane fizice, precum si aproximativ 400 de vouchere pentru firme. Potrivit premierului, pana in prezent au fost cumparate prin Programul Rabla 2010 circa 12.300 de masini noi, dintre care aproximativ jumate sunt produse in Romania. Aceasta este cea de-a doua suplimentare a bugetului pentru Programul Rabla din acest an, prima suplimentare avand loc la jumatatea lunii martie si avea valoarea de 190 de milioane de RON, pentru a furniza inca 50.000 de tichete valorice.
La acea vreme, reprezentantii executivului au considerat ca este suficient sa suplimenteze Programul de Innoire al Parcului Auto din Romania cu inca 50.000 de tichete. Aceste tichete ar fi trebuit sa ajunga pana la sfarsitul anului, dar normele care guverneaza editia 2010 a programului Rabla permit achizitia unei masini noi cu pana la trei tichete Rabla, iar aceste tichete pot fi tranzationate in mod liber pe piata.
Primele tichete din Programul Rabla aveau un termen de valabilitate pana la incheierea programului, respectiv pana in noiembrie 2010, dar cele 50.000 de tichete suplimentare au un termen de valabilitate de numai trei luni, pentru a descuraja bisnita.Editia 2010 a programului Rabla a inceput in data de 18 februarie. La fel ca anul trecut, prima de casare a fost de 3.800 de lei. La acea vreme, Guvernul anunta ca spera sa scoata din uz intre 50.000 si 60.000 de masini mai vechi de 10 ani. Reprezentantii executivului au ramas in continuare la aceasta estimare, desi urmeaza sa emita inca 50.000 de tichete valorice, care vor duce numarul total de tichete distribuite la aproximativ 153.000. Din cauza tranzactionarii acestor tichete, programul Rabla nu a fost inca un succes deosebit in materie de vanzari, majoritatea persoanelor care caseaza masini avand scopul de a tranzactiona tichete valorice, in loc sa doreasca sa isi cumpere un autoturism nou.
Un tichet valoric de 3.800 de lei pentru Programul Rabla este tranzactionat, in medie, contra unei sume de 1.500 de lei.
Via | Mediafax
Acum, dupa ce numai o fractiune din hartii s-au transformat in masini noi, mai dau drumul la niste hartii, dar industria auto de care depind in Romania cateva sute de mii de oameni, daca nu cumva vreun milion indirect, nu a castigat mai nimic.
Incep sa cred ca vreunul dintre ministri si-a deschis tipografie...