Qoros, singura marcă din China care a avut un model cu cinci stele EuroNCAP, pune pauză la vânzările în Europa

de Sebastian Toma
Marti, 09.06.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Chinezii de la Qoros vor pune pauză ofensivei europene pentru a se concentra pe piața indigenă. Ei au vândut doar 51 de mașini în Europa pe decursul întregului an 2014.

Esential 3 modele avea Qoros în ofertă, toate aparținând segmentului compact.
Qoros, singura marcă din China care a reușit să obțină cinci stele la testul EuroNCAP, a anunțat că va abandona temporar ofensiva sa europeană. Compania chineză a pierdut 305 milioane de euro în 2014 și a vândut doar 51 de unități în Europa, dintr-un total de 7.000 de mașini la nivel global. Marca a decis să se concentreze pe piața internă și va regândi la strategia sa pentru Europa, fiind plănuită o revenire peste câțiva ani.

Qoros 3 Sedan, cel mai sigur model din 2013 conform testelor EuroNCAP

“Piața europeană este foarte importantă și nu vom renunța complet la Europa. Din păcate, dublarea vânzărilor din 2014 nu este suficientă pentru a obține o creștere sustenabilă.”, explică Phil Murtaugh, CEO-ul Qoros, într-un interivu acordat celor de la wiwo.de. Compania chineză este deținută de Chery și de Kenon Holdings.

Debutul european al Qoros a avut loc în martie 2013, la Salonul Auto de la Geneva. Spre deosebire de celelalte mărci chinezeşti care au fost comercializate până acum pe piaţa din Europa, cei de la Qoros vroiau să obțină cinci stele EuroNCAP, un nivel superior de calitate şi fiabilitate şi să se mândrească cu un design original.

Surpriză la EuroNCAP: modelul chinezesc Qoros 3 Sedan primeşte cinci stele şi devine cea mai sigură maşină testată în 2013

Urmareste Automarket
Chinezii de la Qoros sunt singurii care au dezvoltat o maşină de la zero în ţara respectivă şi au reuşit să obţină cinci stele de siguranţă la testele EuroNCAP în septembrie 2013. Qoros 3 City SUV, ultimul model prezentat de chinezi, avea o listă de dotări de siguranță activă și pasivă care includea următoarele elemente: ABS, limitator de viteză, sistem ISOFIX şi EBD.
Cu excepţia echipării entry-level numită Active, toate 3 City SUV vor avea ESP, controlul tracţiunii, brake assist şi cornering brake control şi avertizor de centură pentru şofer. Echiparea Exite va avea avertizor pentru portul centurii de siguranţă şi pentru pasagerul din dreapta.

Qoros, marca din China deţinută de Chery, aduce toată gama la Geneva

Via Autobild

Comentarii (12)

  • Eheeeee, e grele intrarile astea pe pietele ieuropene. Toti vor sa intre, sa vanda, sa rupa, sa faca ravagii in topuri.
    Insa e foarte greu mai ales fara notorietate, fara retea de dealeri, fara marketing si nu in ultimul rand, fara un produs absolut revolutionar.
    O masina banala care cu greu reuseste un catch-up la Focus sau Golf, n-are nici o sansa.
    Piata europeana aproape ca este o piata inchisa.
    23 2
  • mi se permite sa spun.....mare pacat?

    adica e clar ca masina merita. Din nefericire nu si-au facut prea bine temele la capitolul marketing. Pe langa inginerii aia luati din curtea vag puteau sa achizitioneze si niste goebelshi pentru aparatul de propaganda.

    N-am sa fiu de acord cu @alex, Qoros nu e banala. Are o imagine proprie (si personala) imprumuta din designul european dar are ceva al lui. Nu poti avea pretentii de "revolutionar" pentru canici marcile locale nu vin decat cu, cel mult, e evolutie in design iar mecanica e doar imbunatatita.

    Din nefericire, le-a lipsit tobosarul cu: LUMEEEE...... LUMEEEEE.....

    deci, pacat
    12 8
  • @vianu
    mi se permite sa spun foarte bine....superb chiar....si ma doare undeva de ce fiare pe roti si-au luat europenii.....dar ma doare de locurile de munca din Europa....oriunde ar fi ele. Sa mai stea si pe la ei pe acasa.
    Gandeste-te ca acel lucru pe care-l faci(produci) tu maine vine un chinez si il face la jumate de pret peste drum pentru ca familiei lui ii ajunge jumate din suma familiei tale ca sa-si cumpere orez si sa traiasca intr-o cusca de carton in China. Sa te vad eu atunci in cum strigi "Lume, lume".
    4 0
  • @@vianu

    sunt sigur ca tu ai scris textul la o tastatura made in Europe uitandu-te pe un monitor conceput si fabricat in romania sa numai vorbesc de partea hard facuta la barul din colt.

    :))

    am mai spus si alta data...C'est la vie!.... multumeste-le pentru toata aceasta "tarasenie" multinationalelor. Aceleasi care se gandesc intodeauna la angajatii lor din vest

    China va fi noua putere mondiala indiferent daca tu ca le vei cumpara sau nu shlapii, telefoanele ori automobilele.
    2 1
  • Vianu, china nu va putea si nici nu va fi noua putere mondiala.Atata timp cat au peste un milliard de locuitori care traiesc sub pragul saraciei.
    4 2
  • pragul saraciei este un termen stabilit dupa un standard ce tine de anumite necesitati care se dovedesc cel putin irealiste. Nu insemna ca e complet eronat dar...

    dar...parca trageai clopotele si te speriai de chineji. Acum le-ai pus tara in randul tarilor din Africa Neagra?

    sa asteptam sa vedem ce ne rezerva viitorul. Eu zic ca noul pol va fi China. Poti sa aduci un argument real si viabil sa-mi demonstrezi contariul? Sau ai un bol de sticla?
    1 0
  • @vianu
    asa si ??? da calculatorul si chilotii mei sunt "made in china"... tocmai de aia esecul lor ma bucura si mai mult.

    ps....am reverificat chilotii....sunt made in romania :))))
    5 0
  • Toate cele 51 de autoturisme au fost cumpărate în Europa de diverse reprezentanțe ale unor firme chinezești.
    1 0
  • Vianule, tu daca nu vezi clar, nu am ce sa fac..Saracia ii fac sa se mute peste tot. Unde traiesc si muncesc, sunt o gramada de chinezi.Nu am nimic cu ei.Unii dintre cei mai buni prieteni ai mei sunt chinezi..Si stiu mai bine decat tine ce se intampla in China. Pot sa-ti mai spun ca sunt foarte ambitiosi si harnici.Vin si muncesc din greu pentru a le asigura copiilor lor un viitor ca lumea.Treaba asta o fac de mult, iar rezultatele se vad. Cei ca ei , care au absolvit o facultate, acum sunt adevarati manageri. Asa ceva nu se intampla si cu copiii nostril. Noi , alibi am devenit extraordinar de puturosi si grasi. Asta ma sperie pe mine.Si ar trebuie sa te puna si pe tine pe ganduri.In curand, copilul tau va fi intervievat pentru un banal loc de munca, de catre un Asiatic. Gandeste-te la treaba asta. Iar cei care spun ca a doua limba vorbita la Microsoft este romana, se inseala amarnic. La Microsoft lucreaza mai multi indieni decat romani.Si continua sa vina. Si Romania este la fel ca si china.Toti oamenii capabili pleaca,au plecat si vor mai pleca.Apropos, cati chinezi sunt in Romania? Mai vin? Totusi, ai vazut de catre cine sunt proiectate toate minunatiile modern din China? Ai vazut inginerii si arhitectii?Totysi, mai avemsperante. Tu ce zici?
    1 1
  • Sunt uimit de această știre. 50 de bucăți ar fi trebuit să vândă în România. Europa e ipocrită. Jumătate din bunurile din casă sunt ”made in China” iar când vine vorba de un automobil care e certificat drept foarte bun de instituțiile europene abilitate în acest sens China nu mai e de încredere. E clar că n-au gândit bine mixul de marketing dar vorbim de cel mai bun autoturism testat de EuroNcap în 2013.
    1 0
  • Vad ca ultimul comentariu mi-a fost sters, chiar daca nu era nimic nelalocul lui.Ma rog, asa e mai nou pe aici. @...bazal, ce sa-i faci! Ai ratat sansa sa iei un automobile de 5 stele 100% chinezesc.Chiar ai fi fugit sa-ti iei unul din cele 50?
    0 1
  • @Lache

    Prietene, marile puteri nu se pot lauda tot timpul cu cel mai ridicat nivel de viata al locuitorilor. Europa occidentala nu mai stie cum sa nu-l supere pe Putin si rusii nu se pot lasuda cu cel mai ridicat nivel de trai. Oricat e America de America, locuitorii ei nu o duc mai bine ca suedezii din punctul de vedere al nivelului de viata, protectiei sociale etc. Faptul ca sunt multi poate insemna si un avantaj si anume mana de lucru ieftina. In rest sunt total de acord cu tine, dar nu e vina chinezilor ca noi albii am devenit puturosi si grasi.

    La subiect.... Fara sa ma dau un priceput, eu cred ca strategia de vanzari a fost una total gresita. M-am plimbat putin prin Europa si nu am vazut niciun dealer al acestei marci. Am cautat de curioazitate pe net si singurul era prin Slovacia sau Slovenia si era unul multimarca. Nu-i de mirare ca au vandut in Europa mai putine masini decat au vandut compatriotii lor de la Great Wall in Romania....
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru