Începutul noului an a coincis şi cu un bilanţ al activităţii din 2013 pentru EuroNCAP. Organismul european de testare a siguranţei rutiere a tras linie şi a acordat premii pentru cele mai sigure maşini ale anului trecut.
Surpriză la EuroNCAP: modelul chinezesc Qoros 3 Sedan a pimit sinci stele
Poate cea mai plăcută surpriză a lui 2013 a venit de departe, tocmai din Orientul îndepărtat. Chinezii de la Qoros au reuşit să dărâme mitul nesiguranţei cu un punctaj de cinci stele, primul acordat de EuroNCAP unui constructor din Ţara Marelui Zid. Performanţa asiaticilor se pare însă că trece dincolo de nota maximă, pentru că în clasamentul anual publicat de EuroNCAP, Qoros 3 Sedan este cea mai sigură maşină din segmentul ei (Small Family).
Cu un punctaj total de 88 de procente, modelul chinezesc este unul dintre cele mai sigure încercate vreodată de EuroNCAP. Testele de impact frontal, lateral şi cu stâlpul, au demonstrat că celula de siguranţă a noului Qoros 3 Sedan este extrem de rezistentă şi protejează bine pasagerii adulţi.
Motiv pentru care această categorie a primit 95 de procente.Lucrurile au stat la fel de bine şi pentru Protecţia Copilului, notată şi ea cu 87%. Cea mai importantă distincţie a venit însă la capitolul Protecţia Pietonilor. Qoros a dezvoltat unul dintre cele mai bune astfel de sisteme, după cum însuşi EuroNCAP susţine. Motiv pentru care punctajul final a fost de 77 de procente. Este o valoare extrem de bună având în vedere că majoritatea maşinilor testate reuşesc cu greu peste 50 de procente.
Pentru a se asigura că obţin cel mai bun punctaj la EuroNCAP, cei de la Qoros au echipat modelul 3 Sedan cu airbaguri frontale, laterale şi cortină, centuri cu prindere în trei puncte, dintre care cele de pe locurile din faţădotate şi cu tensionare, tetiere active, ABS şi ESP, avertizare de cuplare a centurilor şi un sistem de limitare a vitezei.
EuroNCAP a mai premiat şi alte modele pentru siguranţă în 2013, în funcţie de segment.
Au mai primit distincţia pentru siguranţă Renault Zoe (Supermini), Lexus IS 300h (Large Family), Kia Carens (Small MPV), Ford Tourneo Connect (Small MPV), Maserati Ghibli (Executive) şi Jeep Cherokee (Small Off-Road 4x4).
pana la urma, asta nu poate decat sa ne bucure, concurenta mai mare => preturi mai mici, inovatii mai multe etc
din ciorapi, creione si gume mirositoare au ajuns sa stea pe un munte de bani (asa cum ai spus) care trebuie sa-i investeasca undeva. Inca putin si o sa-i depaseasca pe toti si in IT, smartphone... astept cu interes masinile lor cu tehnologia de varf IT, totusi cred ca vor deveni scump (schimburile/relatiile pe care le am eu cu companiile din zona, imi da de inteles lucrul acesta)
Asta daca nu le provoaca cine stim noi o criza din care sa nu-si mai revine neam :-)
@scrooge,au dat de mult drumul la granite. Am vazut in Italia magazine "2 dollars shop[" apartinand chinezilor.Fabrica micuta de mobile care a fost vanduta chinezilor.Iar chinezii vroiau ca fosti angajati sa-i invete cum sa faca mobile.Australia si New Zealand sunt pline de chinezi.Unul din 087,in New Zealand este chinez.In Auckland este si mai rau :unul din 4 este chinez.Si continua sa vina.....
Copiii nostril nu vor avea locuri de munca platite normal,pentru ca patronal chinez va avea la poarta peste 50 de chinezi care sunt de accord sa munceasca toti pe cativa pumni de orez.....
Sa traim bine!
Nu Qoros a cumparat Volvo, ci Gelly. E alta companie. Si ma indoiesc de faptul ca le-ar fi furnizat Gelly tehnologiile necesare, o fi China unita dar au si ei acolo o umbra de capitalism. Doar daca a dat "licuriciul sef" vreun telefon, dar din nou nu prea cred :)
E facuta de niste nemtalai demisionati de la VW!
Daca numai 10% sunt foarte buni si este suficient sa urneasca inovatia industriala din loc.
Foarte multi ingineri Chinezi is dau doctoratul in US sau EU.
Muncesc mult si cer putin.