Salonul Auto de la Geneva 2014

Qoros 3 Hatch, rivalul chinezesc pentru VW Golf, debutează în martie

Publicat Joi, 13.02.2014
de Sebastian Toma
Comenteaza 31
Qoros 3 Hatch, rivalul chinezesc pentru VW Golf, debutează în martie - Poza 1
Qoros 3 Hatch, rivalul chinezesc pentru VW Golf, debutează în martie - Poza 2
Qoros 3 Hatch, rivalul chinezesc pentru VW Golf, debutează în martie - Poza 2
Qoros 3 Hatch, rivalul chinezesc pentru VW Golf, debutează în martie - Poza 2
Qoros 3 Hatch, rivalul chinezesc pentru VW Golf, debutează în martie - Poza 2
Qoros 3 Hatch, rivalul chinezesc pentru VW Golf, debutează în martie - Poza 2
Qoros 3 Hatch, rivalul chinezesc pentru VW Golf, debutează în martie - Poza 2
Qoros 3 Hatch, rivalul chinezesc pentru VW Golf, debutează în martie - Poza 2
Qoros 3 Hatch, rivalul chinezesc pentru VW Golf, debutează în martie - Poza 2
Qoros 3 Hatch, rivalul chinezesc pentru VW Golf, debutează în martie - Poza 2
Qoros 3 Hatch, rivalul chinezesc pentru VW Golf, debutează în martie - Poza 2
Qoros 3 Hatch, rivalul chinezesc pentru VW Golf, debutează în martie - Poza 2
Qoros 3 Hatch, rivalul chinezesc pentru VW Golf, debutează în martie - Poza 2
Qoros 3 Hatch, rivalul chinezesc pentru VW Golf, debutează în martie - Poza 2
Qoros 3 Hatch, rivalul chinezesc pentru VW Golf, debutează în martie - Poza 2
Chinezii de la Qoros au prezentat noul 3 Hatch, al doilea model din gama lor. Acesta ţinteşte direct liderul pieţei auto europene, Volkswagen Golf, promiţând siguranţă de top şi o listă bogată de dotari standard.

Esential 403 litri este volumul portbagajului lui Qoros 3 Hatch.
100 de Waţi este puterea nominală a sistmeului audio standard.
0.32 este coeficientul aerodinamic al lui Qoros 3 Hatch.
Qoros, brandul chinezesc născut în 2007, a prezentat al doilea model de producţie din gama sa. Vorbim despre 3 Hatch, o compactă dezvoltată în baza lui 3 Sedan. Berlina compactă a mărcii chinezeşti a debutat la Geneva 2013 şi a fost numit cel mai sigur autoturism testat în cadrul sesiunilor EuroNCAP 2013. Sfârşitul anului 2013 marca livrarea primului automobil Qoros unui client din Shanghai.

În 2014, chinezii vor să ne arate că nu stau degeaba şi prezintă un competitor care râvneşte în secret la titul deţinut de Volkswagen Golf, anume cel mai bine vândut model din Europa. Deloc întâmplător, 3 Hatch este tot o compactă, tot cu cinci uşi, care promite un nivel de siguranţă la fel de ridicat precum cel asigurat de Qoros 3 Sedan, un interior cu un nivel de calitate superior oricărui alt model de volum provenit din China, motorizări relativ moderne şi, teoretic, preţuri competitive.

Ca să se asigure de reuşita estetică a modelului, Qoros l-a angajat pe unul dintre cei mai respectaţi designeri auto europeni, Kurt Volker Hildebrand, cel care a desenat prima generaţie Mini după "reinventarea" din anii 2000 şi a mai trecut pe la Mitsubishi, Audi, Volkswagen, Opel şi Seat. Rezultatul este un model coerent din punct de vedere stilistic, care nu prezintă prea multe asemănări cu alte modele ale constructorilor consacraţi, o problemă spinoasă pentru alţi producători auto din China.

Motorizări Qoros 3 Hatch

Modelul chinezesc are doar două motoare în ofertă, cu ajutorul cărora marca speră să cucerească piaţa din Europa. Vorbim despre două unităţi cu patru cilindri în linie, dezvoltate împreună cu specialiştii de la AVL, care prezintă distribuţie variabilă şi patru supape pe cilindru. Unitatea de bază livrează 126 CP şi 155 Nm. Aceasta este cuplată unei transmisii manuale cu şase trepte şi asigură un sprint 0-100 km/h în 11.6 secunde. Pentru echipările superioare, motorul primeşte o transmisie DCT cu şase trepte şi două ambreiaje, care îi urcă timpul 0-100 km/h la 12.6 secunde în favoarea unui plus de confort.

Transmisia cu două ambreiaje folosită de Qoros este furnizată de Getrag. Varianta cu transmisie manuală are un consum de 6.3 litri la sută, în timp ce unitatea DCT aduce un consum mediu de 6.1 litri la sută.

Compartimentul motor al lui Qoros 3 Hatchback prezintă un aranjament ordonat, după cum găsim şi la producătorii germani şi japonezi.

A doua motorizare din gama Qoros este o versiune turbo a motorului de 1.6 litri din aceeaşi gamă, care asigură 156 CP şi 210 Nm. Cuplul maxim este oferit între 1.750 şi 5.000 rpm, o plajă suficient de largă chiar şi pentru un model realizat de un constructor european. În compania transmisiei DCT cu şase trepte, oferită opţional pentru echiparea Experience Plus şi standard pentru vârful gamei, Elegance, modelul asigură un timp 0-100 km/h de 9.7 secunde şi o viteză maximă de 210 km/h. Consumul acestei combinaţii motor transmisie este de 6.5 litri la sută în regim mixt, potrivit regulilor impuse de ciclul NEDC, folosit pentru toate celelalte modele vândute pe piaţa din Europa.

Touchscreen de 8 inch oferit în standard

Urmareste Automarket
Interiorul păstrează designul şi calitatea fratelui sedan, însă poate permite noi combinaţii de materiale şi culori pentru tapiţerie. La fel ca sedanul, noul Qoros 3 Hatch este echipat în standard cu ecranul tactil de 8 inch, care deserveşte funcţiile sistemului multimedia Qoros MMH. Volkswagen oferă un ecran tactil de 8 inch pentru actualul Golf doar în lista de opţionale. Tehnologia asiaticilor permite servicii de conectivitate 3G, monitorizarea vehiculului, acces la reţelele sociale şi navigaţie.

"Sistemul le dă posibilitatea clienţilor să-şi programeze vizitele la service, oferă alerte automate la serviciile de urgenţă în caz de accident.

Navigaţia vine cu cele mai bune informaţii legate de trafic din segment şi le oferă celor din maşină accesul la căutarea avansată a punctelor de interes. Conectivitatea integrează reţelele sociale, iar cel de la volan poate să împartă experienţele de la volan, punctele de interes, rutele favorite sau fotografiile cu ajutorul interfeţei intuitive Social media", se arată în comunicatul Qoros.

Aşa arată interfaţa multimedia a lui Qoros 3 Hatch, dezvoltată in-house.


Propulsia va fi asigurată de acelaşi motor pe benzină de 1.6 litri întâlnit şi pe 3 Sedan. Unitatea vine fie aspirată normal, fie supraalimentată, alături de o cutie manuală cu şase rapoarte sau una automată cu dublu-ambreiaj. Producţia sa va fi asigurată de aceeaşi uzină din Changshu, China, pe linia de asamblare care dă naştere fratelui Qoros 3 Sedan.

Geneza mărcii Qoros

Brandul Qoros a luat fiinţă în 2007 ca un joint-venture între Israel Corporation şi producătorul chinez de automobile Chery. La început s-a numit Chery Quantum Automotive Corporation, numele de Qoros fiind folosit pentru prima dată în noiembrie 2011. Numele este unul inventat prin alăturarea literei Q de latinescul "Chorus". Litera Q vine de la englezescul „quality”, tradus în româneşte "calitate", în vreme ce corul grecesc vine să sublinieze vocea colectivă, alăturarea mai multor naţionalităţi, simbioză culturală. Investiţia iniţială a celor doi parteneri a fost estimată la 1.5 miliarde de dolari şi a vizat, printre altele, aducerea de personal cu experienţă în branşele celor mai importanţi constructori auto din Europa.


Comentarii (31)

  • Cand ajunge modelul in Europa? Dar in Romania? S-a anuntat ceva?

    PS: "Pentru echipările superioare, motorul primeşte o transmisie DCT cu două trepte". Cred ca e transmisie cu 6 trepte, nu cu 2 trepte (inainte si inapoi :D).
    9 3
  • cand va aud cu afirmatia asta " Acesta ţinteşte direct liderul pieţei auto europene, Volkswagen Golf, promiţând siguranţă de top şi o listă bogată de dotari standard." imi vine sa va intreb: dati copy paste de undeva, traduceti un text din engleza, voi ati gandit mult pana ati scris asta?

    cum naiba sa concureze cu Golf, poate cu Sandero...
    22 27
  • Sincer Qoros impresioneaza placut, iar exteriorul este oarecum destul de impozant fara a epata efectiv prin nemaivazutele artificii de design. La prima vedere sansa de succes a celor de la Qoros este mica dar deodata ce incepi sa o studiezi in mai de aproape, concluzia se poate schimba sau chiar indrepta in directia pozitiva spunand fara nici un fel de problema ca masina aceasta are mari sanse nu doar sa concureze de la egal la egal cu Golf sau Focus {etc} , ci chiar sa castige o parte din clientii sai pe piata Europeana. La interior nu spune multe, in schimb se incadreaza perfect intr-o nota de modernism capabila sa combine utilul cu placutul . Atat scaunele actionate electric cat si imbinarile cu ambitie premium care incep sa vina in sfarsit si pe masinile chinezesti. Intr-un final sunt si lucruri la care ar mai trebui lucrat, cum ar fi plasticul care imita lemnul, in rest pentru o masina care cu siguranta va avea un pretul de Lodgy nu poate avea insertii din lemn natural, nu-i asa?! Le urez succes !


    Sa auzim numai de bine!
    15 12
  • chiar is curios cati din cei de pe aici, daca vor sa`si ia masina noua, hatch si au 20 000 eur, or sa aleaga chinezaria asta in loc de golf/focus etc...
    sunt sigur ca 0.
    28 16
  • TC1900
    cat de buna o fi , trebuie sa aiba un mega discount pt o marca noua, garantie integrala vreo 5 ani minim, cu consumabile platite.

    masina se va devalorizza cu 50% a 2a zi dupa cumparere.
    16 4
  • gun cometa
    Singura rivalitate este cu scuterele italiene. Pe bune! Si cred ca castiga la limita...adica nu te ploua in Chioros 3.
    14 11
  • Nu vreau sa fiu rautacios, dar schimbatorul cutiei automate arata ca de anii 90, iar ecranul ala tactil e incadrat de o mare margine neagra lucioasa aparent fara nici un rost.
    Ca design exterior arata foarte bine din lateral si din spate insa fata arata un pic prea ieftin. ca faruri duce un pic cu prima generatie de Symbol care arata oribil.
    Pe de alta parte interiorul pare foarte aerisit atat ca spatiu cat si din punct de vedere functional.
    Insa fara un motor diesel sau unul mic turbo pe benzina, nu cred ca v-a suscita vre-un intreres prin Europa.
    Poate ca daca v-a fi pozitionat cu 3-4-5000 euro mai ieftin decat urmatorul concurent v-a avea sanse sa vanda peste 20-30 mii exemplare in Eu
    3 5
  • O sa fie acceptata greu in Europa, fiind chinezeasca. Cu timpul, lumea se va obisnui cu ideea. Asa cum s-a intamplat cu Hyundai si Kia vor vinde din ce in ce mai bine cata vreme masinile se dovedesc a fi fiabile.
    11 4
  • Daca nu au motorizari diesel si nici motorizari benzina cu cilindree mai mici, atunci succesul va tinde spre 0
    4 6
  • @esel, fara suparare, dar Kia face masini de vre`o 40 de ani, au o fabrica ultramoderna in Slovacia, 90% din furnizorii lor de piese sunt din europa. sunt la alt nivel.
    ceea ce nu se poate spune despre chinezii astia, care si motorul il fac acolo la ei in china, langa fabrica de pixuri bic de 1 leu.
    si Dacia imi inspira mai multa incredere decat astia, n as da un sandero stepway pe chinezarie.
    17 4
  • Inainte sa criticam si sa aruncam cu noroi cred ca ar trebui sa asteptam masina si rezultatele pe care le va obtine in materie de fiabilitate.

    Alora care isi manifesta zgomotos dezaprobarea le spun ca, in urma cu cativa ani, nimemi nu ar fi crezut ca un producator chinez va lansa o masina cu 5 stele NCAP. Chinezii si-au vazut de treaba si au reusit. Mai mult decat atat, unul dintre conducatorii de la Quoros, este german si a lucrat multa vreme in conducerea VW.

    Asa ca, haideti sa nu ne grabim cu criticile....
    16 5
  • Misha,

    Nu vreau sa te oblig eu, dar cu parere de bine m-as bucura foarte mult sa-ti faci un cont. Comentariile tale sunt chiar foarte pertinente si cred ca ai fi un exemplu foarte bun pt aceasta comunitata. Mult noroc si sa auzim numai de bine!
    7 8
  • Interiorul are influente de la Seat (volan, maneta de la cutie, guri de ventilatie etc.) Au legatura cumva ? Impart anumite piese si eu nu stiu ? Sau e inca o dovada ca acesti chinezi nu au pic de imaginatie si se inspira prea mult din masinile europene si nu numai ?
    8 6
  • @Scorpionul.negru


    Kurt Volker Hildebrand a lucrat si la SEAT !!!
    6 2
  • Dacia Plant
    Spatele ii mai frumos, interiorul este o copie, fata este prea incarcata de crom (destul de lat ca proportie).
    Trebuie sa fie fiabil ca sa aibe succes. Oricum eu o sa il cumpar sh de 2 ani cu o valoare de sub 7000euro (daca pretul de noua a fost peste 20.000).
    4 4
  • fratilor...stiti ca masina asta e conceputa/gandita/intoarsa pe toate partile de catre un colectiv al oamenilor muncii care numa' chinezi nu sunt?

    @scorpioane...aveam pretentii. Si tu incepi cu "chinezii n-au imaginatie"? Scrie NEGRU PE ALB designerul sef e Gert Hildebrand iar echipa de designeri fiind locata in Graz, Germania

    http://www.qorosauto.com/en/aboutqoros/Company

    PS cu parere de bine m-as bucura foarte mult?
    8 8
  • Marius
    Rival pt VW Golf ?! Fi serios ...
    6 4
  • @vianu
    Scz. Am sarit peste pasajul respectiv....acum am citit. Ms.
    Kurt Volker Hildebrand in cazul asta ori a fost fortat sa aduca pe masinile lor cat se poate de mult (dar subtil) din design-ul europenelor ori nu a mai stat sa isi bata capul cu idei noi si a adoptat sa zic asa anumite componente de la Seat. Nu mi se pare normal tinand cont ca e o marca noua care vrea sa se impuna pe piata sa ai elemente aproape identice de la conucrenti. Ce sa zic....mie imi place in mare.
    5 2
  • cred ca le pasa prea putin daca se vinde, important pentru ei este sa intre pe piata si sa-i fie cunoscut numele, daca acest produs se dovedeste in timp a fi si fiabil, atunci chinezii au mai facut un pas, poate ati auzit de picatura chinezeasca, usor usor, vor penetra cele mai rezistente bariere, iar daca luam in considerare ritmul de dezvoltare al chinei, ar trebui sa cadem pe gânduri.
    2 2
  • @scorpionu.negru...no problem

    Si mie imi place. Nu ma da pe spate dar chiar daca nu e originala trebuie sa recunoastem ca au reusit sa aiba un design european fara sa "impumute" nimic evident de la nimeni.

    Din pc meu de vedere e o strategie castigatoare. Nu poti aparea pe piata tam-nesam cu o imagine exotica (deja e fabricata in china) si sa sochezi (vizual) niste clienti (cum sunt cei europeni) ce ii caracterizeaza mai degraba conservatorismul si prefera ceva ce ei cunosc de cand sunt.
    3 2
  • @Inexo-cuantic

    Multumesc. Promit ca incerc -:::))))

    Cateva argumente in plus in favoarea abtinerii de a lansa critici injuste.

    1. Baiatul asta, Kurt Volker Hildebrand, nu a lucrat doar la SEAT, ci si la Audi, VW, Opel. Mai mult decat atat, el a desenat primul Mini de dupa preluarea producatorului englez de catre BMW. Daca cineva crede ce un om atat de riguros, cu o carte de vizita atat de impresionanta se implica intr-un proiect sortit esecului, eu unul merg pe mana lui.

    2. Cei care isi manifesta scepticismul trebuie sa mai stie ca nu vorbim de o companie 100 % chinezeasca, ci de o colaborare chinezo - ISRAELIANA (!!!). Si ar trebui sa mai stie ca, in momentul de fata, ISRAELUL este tara cu cei mai multi cercetatori pe cap de locuitor si cu cele mai multe brevete de inventii pe cap de cetatatean. Prin urmare, nu stiu daca VW ar trebui sa se teama, pentru ca ei sunt un nume mult prea mare si este destul de greu sa fie egalati. Insa alti jucatori care activeaza pe piata europeana, vor simti in ceafa un suflu de la rasarit. Pana la urma, trebuie sa recunoastem, nu-i o strategie atat de rea sa clamezi ca vrei sa concurezi cu VW si de fapt sa concurezi cu FIAT, OPEL, sau PSA, nu?
    4 2
  • Bine macar ca au copiat fidel toata ergonomia interioara de la grupul VAG, asta e un plus mare cand vine vorba de prostit poporul...aa, pardon, pentru campania de marketing.
    In rest, sa incepem sa punem pariuri pe ce panou de plastic de la interior se desprinde primul (cine a avut Great Wall, spre ex, poate stie despre ce vorbesc). Sau cat de repede se fac recall-uri pentru cutia DCT...asta daca vor face vreodata recall-uri.
    Cine nu e de acord cu mine, sa-mi dea UN SINGUR exemplu de lucru inventat si/sau facut bine 100% de chinezi.
    3 4
  • eu! eu primu'!

    - tastaura de pe care scrii

    :)
    2 1
  • @Dan
    Hartia, praful de pusca, busola, roaba (roata !!!), planorul, matasea si...... indatorarea Americii -:))))))
    8 1
  • S-a inscris MISHAAA!!!!!

    thumb up!
    3 1
  • @vianu

    Multumesc! :)
    4 1
  • @mishazaitev, felicitari pentru cont. Ma bucur sa te avem alaturi de noi.

    Sa auzim numai de bine!
    3 4
  • Multumesc Inexi-cuantic!
    1 1
  • Multumesc Inexo-cuantic!
    1 0
  • @mishazaitev
    BINE AI VENIT OFFICIAL
    2 0
  • Gigi Sandocan
    Exterior placut , interior oarecum placut si el insa copiat dupa VAG , se vede inca de la volan.Dealtfel daca vor sa faca ceva pe piata Europeana ar trebui sa vina cu niste Diesel-uri performante si niste preturi foarte mici , cred ca ii trebuiesc peste 10 ani ca sa se afirme sau sa faca ceva pe piata Europeana asa cum a facut si Dacia.Mult noroc!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru