În urmă cu numai un an de zile, Salonul Auto de la Geneva era martorul naşterii unui nou brand auto, venit tocmai din îndepărtata China. Este vorba despre Qoros, brandul asiatic care îşi propune să schimbe mentalitatea europeană privind fiabilitatea şi fragilitatea produselor auto chinezeşti.
Qoros 3 Sedan - primul automobil al chinezilor vine la Geneva
În martie 2013 brandul propunea publicului larg primul model din istoria sa relativ recentă: Qoros 3 Sedan. Modelul avea să se bucure de un an excelent, fiind declarat cea mai sigură maşină în cadrul testelor EuroNCAP 2013. Sfârşitul anului marca livrarea primului automobil Qoros unui client din Shanghai.
Al doilea model Qoros la Geneva
Chinezii continuă procesul de construcţie a unei game complete cu un nou model. Acesta se va numi Qoros 3 Hatch şi, după cum o spune şi numele, va fi un derivat de caroserie al actualului 3 Sedan. Debutul său a fost anunţat tot pentru Salonul Auto de la Geneva.Compacta cu cinci uşi se inspiră masiv din fratele său în trei volume, fiind dezvoltat pe aceeaşi platformă modulară.
Cum era şi normal, Qoros 3 Hatch vine cu o lungime mai mică cu 177 de mm, însă păstrează acelaşi ampatament, lăţime şi înălţime. Designul general se modifică în partea posterioară, unde avem un ultim rând de montanţi diferit, un hayon şi blocuri optice redesenate.La nivel frontal nu se schimbă foarte multe aspecte. Cu toate acestea, Qoros a ţinut să ofere o grilă şi un spoiler uşor revizuite, precum şi noi proiectoare de ceaţă.
Ecran de 8 inch oferit în standard
Interiorul păstrează designul şi calitatea fratelui sedan, însă poate permite noi combinaţii de materiale şi culori pentru tapiţerie. Ca şi sedanul, noul Qoros 3 Hatch va fi echipat în standard cu ecranul tactil de 8 inch, care deserveşte funcţiile sistemului multimedia Qoros MMH. Volkswagen oferă un ecran tactil de 8 inch pentru actualul Golf doar în lista de opţionale. Tehnologia asiaticilor permite servicii de conectivitate 3G, monitorizarea vehiculului, acces la reţelele sociale şi navigaţie.Propulsia va fi asigurată de acelaşi motor pe benzină de 1.6 litri întâlnit şi pe 3 Sedan.
Unitatea vine fie aspirată normal, fie supraalimentată, alături de o cutie manuală cu şase rapoarte sau una automată cu dublu-ambreiaj.Producţia sa va fi asigurată de aceeaşi uzină din Changshu, China, pe linia de asamblare care dă naştere deja fratelui Qoros 3 Sedan.
Cum a luat naştere brandul Qoros
Brandul Qoros a luat fiinţă în 2007 ca un joint-venture între Israel Corporation şi producătorul chinez de automobile Chery. La început s-a numit Chery Quantum Automotive Corporation, numele de Qoros fiind folosit pentru prima dată în noiembrie 2011. Numele este unul inventat prin alăturarea literei Q de latinescul „Chorus”. Litera Q vine de la englezescul „quality”, tradus în româneşte „calitate”, în vreme ce corul grecesc vine să sublinieze vocea colectivă, alăturarea mai multor naţionalităţi, simbioză culturală.
Investiţia iniţială a celor doi parteneri a fost estimată la 1.5 miliarde de dolari şi a vizat, printre altele, aducerea de personal cu experienţă în branşele celor mai importanţi constructori auto din Europa.
cred ca ar fi fost mai realist sa comparati cu kia ceed, i30 sau megane, cam astea sunt cele mai ieftine hatchuri.
sa vezi la caterinca la baietii de cartier ... asa cum, atunci cand vad un Bemwheu si zic ca e pi..a de masina ( in sensul pozitiv ) de asta vor zice...ca e un ku. =))
alaturarea cu Golf o fac mai toti in vest, toti spera sa apara un concurent de nivelul germanei atat timp cat ceilalti oricat s-ar chinui.....
Golful este o masina aproape perfecta, cu forme bine definite care nu iese in evidenta si nu sunt fan golf.
Cum sa comparati quros asta cu golful ? Inca nu l-au ajuns rivalii care tot perfectioneaza modelele ( i30, cee'd, megane, astra, 308, etc) si voi credeti ca din prima o sa il ajunga aceasta masina ?
Masina e frumoasa si as vrea si eu una, dar depinde ce pret va avea. Eu unul cred ca ar trebui sa fie sub kia si hyundai la gama de pret. Si daca va uitati mai bine puteti observa ce geamuri mici are si ce usa supradimensionata.
p.s. nu neg valoarea golfului, dar i se acorda o prea mare importanta, motiv pentru care se vinde cu cateva mii mai scump decat face.