Chinezii nu renunţă la aspiraţiile lor europene şi vor să facă din prezenţa lor la Salonului Auto de la Geneva o tradiţie. La fel vor să facă şi cu premierele. După ce în anii trecuţi am făcut cunoştinţă cu modelele compacte Qoros 3 sedan şi hatchback, în cadrul evenimentului elveţian vom face cunoştinţă şi cu primul SUV al mărcii.
Este vorba despre Qoros 3 City SUV, un crossover compact, prezentat deja pe piaţa asiatică în toamna anului trecut, cu ocazia salonului din Guanghzhou, China. Maşina se află deja la vânzare pe piaţa mamă şi se pregăteşte să debuteze şi pe Bătrânul Continent.
SUV-ul este cu aproximativ 7 centimetri mai înalt decât fraţii săi şi beneficiază, cel puţin pe piaţa asiatică, de un singur propulsor. Este o unitate turbo de 1.6 litri, care dezvoltă 156 de cai şi 210 Nm, administraţi fie de o cutie manuală, fie de una automată. Pentru a deveni atrăgător în ochii publicului european, SUV-ul are însă nevoie şi de un agregat diesel.
Qoros 3 City SUV beneficiază doar de tracţiune faţă pentru moment, însă capacităţile sale în teren accidentat ar putea fi amplificate cu introducerea unui sistem 4x4.Dezvoltat pe aceeaşi platformă ca actualul Qoros 3 sedan, desemnat cel mai sigur model testat de EuroNCAP în 2013, noul City SUV promite să repete performanţa acestuia în cadrul testelor de impact.
Pentru început, trebuie să spunem că modelul chinezesc beneficiază de ABS, limitator de viteză, sistem ISOFIX şi EBD, ESP, controlul tracţiunii, brake assist şi cornering brake control şi avertizor de centură pentru şofer.
Masina este facuta de o companie chinezo - israeliana care are sediul in China! E chinezeasca toata ziua! Nu conteaza ca au angajat "fosti" de la alte companii. Atata vreme cat fostii aia sunt platiti cu bani chinezesti de o companie care are sediul in China, masina e chinezeasca.
Daca Carlos Ghon este presedinte la Renault Nissan nu poti sa spui ca Nissan este o firma frantuzeasca. Dupa cum nici BMW nu este americana doar pentru ca a avut un sef de design american.
Asta nu inseamna ca e o masina proasta! Doar ca lansarea in Europa intarzie in mod suspect!
2 la mana: n-am zis ca nu ar fi compania din China. Este din China, dar are acesti angajati europeni, "fosti" la diferite companii europene de automobile, care o ridica sus. Daca nu ar fi fost acestia, Qoros ar fi facut asemanatoare tuturor celolartor companii auto chinezesti, adica masini proaste. Destul de clar?
Pustiulica, incearca sa filtrezi informatiile pe care le citesti pentru ca iti va prinde bine. Ai afirmat ca nu este o masina chinezeasca ceea ce este cum nu se poate mai fals.
Ghosn s-a nascut in Brazilia din parinti libanezi vorbitori de franceza, dar are cetatenie dar si educatie franceza si a ajuns la conducerea grupului Renault Nissan dupa ce a lucrat multi ani la Renault , inainte de formarea acestei aliante. E tot la fel de francez ca si Charles Aznavour, te asigur. (googaleste sa vezi cine a fost si asta ca sigur n-ai auzit de el la aia 14 ani ai tai).
Legat de Quoros si de cariera in domeniul auto pe care vrei s-o urmezi, invata un lucru. Orice produs al unei companii care isi are sediul in China, Japonia sau Romania este considerat chinezesc, japonez sau romanesc. Nu conteaza cine se afla la conducerea companiei sau cine a contribuit la dezvoltarea lui. Bayern Munchen este un club german, chiar daca are antrenor spaniol si fotbalisti francezi, brazilieni, turci etc. Ca sa te edifici si mai mult Hiunday - Kia au in centru de design in Germania. Crezi ca acolo nu llucreaza nemti?! Dimpotriva, seful de design de la Kia este Peter Schreyer? Poti sa spui ca datorita acestui fapt Kia nu mai e Koreeana? Uita-te la primele Land Cruiseruri si vezi cat de bine seamana cu Jeep Willys. Ce-ti spune asta?
Hai ca ti-am dat prea multe informatii pentru varsta ta. Intoarce-te la lectii ca doar vrei sa te faci inginer, nu?
Intr-adevar, compania este rezultatul unui joint-venture intre Chery si o companie israeliana. Iar aceasta companie a angajat mai multi oameni din Europa, fosti angajati la companii auto europene, cu experienta, pe care au folosit-o pentru a proiecta Qoros 3 si derivatele sale, care sunt dubios de similare cu Golf.
Mai degraba, Chery a vrut sa arate de, ca uite ce tari sunt chinezii la masini, la euroncap, cand de fapt nu sunt, pentru ca au platit niste europeni sa le faca niste replici la scara ale VW Golf.
Este o situatie similara cu Dacia, ne laudam noi si europenii ca fraierii ca uite ce masini bune facem noi, cand de fapt, in Romania doar sunt o mica parte dezvoltate si produse, pe cand componentele de clio 2 si IDEEA masinii de 5000 de E, sunt venite din franta.
Pace!
P.S.:Cat despre mine, ieri la simulare am avut doina si fix pe aia nu am invatat-o.
Te bagi in seama indiferent de subiect, cu aerul tau de poli-expert suficient care nu admite replica sau contracarare, desi te omori cu firea pentru niste platitudini localizabile oriunde pe net. Cata pretiozitate pentru niste lucruri care astazi sunt atat de usor de aflat sau de presupus.
Te crezi mai catolic decat papa, adica mai ziarist decat ziaristii? Aproape ca nu exista articol in care sa nu iesi ca paduchele in frunte. Libertatea (nestrunita) de expresie naste monstri. De curand, ai pomenit de viermi (la adresa lui Mafia). De regula, viermii dispar iarna, dar paduchii prospera.
Ce gluma trista a ajuns acest site, altadata captivant
@măscăriciev, totul a plecat de la masina de mai sus si a alunecat in alte parti, desi ar fi avut un loc mult mai bun pe un forum. Eu ma opresc aici, nu stiu si daca misha va face acest lucru.