Acum, când am aflat cum se comportă noua generație Renault Megane, gândurile tuturor se îndreaptă către cea mai sportivă declinație a acestuia. Versiunea de performanță Megane RS va fi dezvăluită în anul 2017 și se va îndepărta destul de mult de ceea ce vedem astăzi pe stradă.
Caroserie cu cinci uși
Prima nouate o va reprezenta caroseria, care nu va mai avea doar trei uși. Renault a decis să lanseze viitorul Megane RS cu cinci uși, urmând exemplul unor rivali de succes cum sunt Volkswagen Golf GTI, Ford Focus RS și chiar Peugeot 308 GTI. Declarația a fost făcută de Regis Fricotte, șeful de marketing și vânzări al francezilor, care susține că performanțele dinamice ale mașinii nu vor fi afectate de configurația cu cinci uși.
”Nu există limite pentru ceea ce putem face. Poate va fi puțin ciudat să mai scoatem bancheta spate în cazul versiunii Trophy R, dar chiar și așa reducerea masei totale va rămâne la fel de importantă. În plus, un Megane Trophy R vine cu alte aspecte mult mai importante: frâne noi, anvelope noi, motor mai puternic. Așadar, o caroserie cu cinci uși nu ne restricționează deloc”, a declarat Fricotte.
Motorul actual este la finalul carierei
Tot departe de ceea ce vedem astăzi se va situa și ansamblul de propulsie. Nu vorbim încă despre un hibrid, dar Fricotte nu a ocolit subiectul restricțiilor impuse de legile antipoluare. Tocmai aceste norme mult mai stricte vor face ca actualul motor de 2.0 litri să-și încheie cariera și să lase loc unui alt agregat, cel mai probabil cu o capacitate cilindrică mai mică.”Actualul motor a fost extrem de bun pentru Megane RS, dar este un motor care nu mai este potrivit pentru reducerea consumului de carburant și emisii în viitor. Vom avea un motor nou, capabil să livreze performanța dorită. Nu am avut niciodată cel mai mare sau mai puternic motor din segment. Prioritatea noastră este să facem din Megane RS un etalon. Iar generațiile trecute au arătat că puterea nu face dintr-un hot hatch etalonul segmentului. Motorul este parte din ecuație, dar nu influențează totul.”
Transmisia rămâne o surpriză
Teama apare însă când vorbim despre transmisie. Actuala generație Clio RS a făcut un salt important atunci când le-a oferit clienților doar opțiunea unei transmisii automate cu EDC, intens criticată de puriști. O mutare similară nu este exclusă complet de oficialul francez, care a lăsat să se înțeleagă că ”unii clienți ne-au spus că nu vor să fie mereu la 6000 de rotații pe minut de fiecare dată când se urcă la volan. E drept că sunt și clienți care doresc să folosească Clio RS pe circuit, unde o transmisie manuală este mai potrivită, dar în prezent vindem mai multe exemplare decât înainte. Iar asta este o consecință a înlocuirii cutiei. Suntem convinși că am făcut cea mai bună alegere.”via goauto
e mai mic, probabil mai eficient fiind de conceptie mai noua, cel putin la fel de puternic, asa ca de ce nu ?