Puiul de Discovery
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Freelander este modelul lansat de Land Rover in 1997. A reinventat segmentul SUV compact propunand un model premium cu adevarate aptitudini off-road. A fost cel mai vandut SUV compact din Europa timp de cinci ani, iar in Marea Britanie a detinut primul loc in topul vanzarilor pana la sfarsitul lui 2005. Dupa un asemenea succes, Land Rover avea o misiune grea in a creea un inlocuitor de calibru. A creeat Freelander 2, al patrulea model nou lansat in ultimi patru ani dupa noul Range Rover (2002), Discovery 3 (2004) si Range Rover Sport (2005). Si au reusit sa se ridice la nivelul asteptarilor.
Noul Land Rover Freelander 2 este un SUV compact premium ce ofera adevarate abilitati offroad. Pentru prima data Land Rover a dotat si cel mai mic model din gama cu sistemul Terrain Response. Acest sistem ofera patru programe selectabile printr-un buton rotativ binecunoscut de pe modele mai mari. Aceste programe pregatesc masina in functie de suprafata offroad care va fi abordata. Pentru inceput sunt disponibile doua noi motorizari. S-a renuntat la motorul V6 benzina in favoarea unui propulsor cu sase cilindri in linie de 3.2 litri ce dezvolta 233 CP. Al doilea propulsor disponibil a facut si obiectul testului. Este motorul ce va fi bestseller pe piata romaneasca: 2.2 TD4. Noul motor dezvolta 160 CP si un cuplu maxim de 400 Nm.
Acest propulsor surprinde prin elasticitate si suplete. Valoarea mare a cuplului ne ofera senzatia ca motorul poate “trage” fara probleme in orice regim de turatie. Diferenta de putere si cuplu fata de vechiul propulsor se traduce prin acceleratii excelente.
Freelander 2 TD4 cu cutie de viteze manuala accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 11,7 secunde fata de 14,4 secunde la vechiul model. Consumul de carburant mediu anuntat de constructor este 7,5 l/100 km. Noi am condus noul Freelander doua zile prin traficul bucurestean si computerul de bord nu a vrut sa scada sub 11,5 litri/ 100 km. Cutia de viteze este bine etajata si placuta la utilizare dar pentru trafic urban si excursii offroad era mai potrivita o cutie de viteze automata. Aceasta urmeaza sa echipeze in viitor modelul TD4 in timp ce pe versiunea i6 este dotarea standard. Motorul TD4 face parte din familia de propulsoare Ford dezvoltate impreuna cu PSA. Acest motor a fost modificat de Land Rover pentru a face fata nevoilor modelului Freelander, priza de aer fiind montata mai sus pentru a permite trecerea prin vaduri de apa, in plus fiind adaugate protectii suplimentare necesare oricarui automobil offroad.La condus Freelander surprinde un pic prin silueta un pic mai masiva decat cea a precedentului model. In ciuda dimensiunilor ceva mai mari, Freelander se dovedeste a fi suficient de agil in oras. Nu este dificil de parcat, pozitia inalta la volan si capota cu linii drepte facand usor de apreciat distantele. In plus nivelul de top HSE testat era dotat si cu senzori de parcare atat in spate cat si in fata. Suspensia ofera un compromis bun intre confort si fermitate. Denivelarile din asfalt pot fi negociate cu usurinta fara a fi prea tare zgaltait la interior. La drum intins, tractiunea integrala permanenta ofera un plus de siguranta mai ales in conditii de aderenta scazuta.
La limita, comportamentul devine subvirator dar usor controlabil.Pentru noul model Land Rover a renuntat la cheia de contact clasica si a preferat un sistem de pornire in trendul actual cu cheie electronica ce se insereaza in bord si buton de start. Viata la bord este placuta, noul Freelander fiind suficient de spatios. De remarcat o multime de detalii care il introduc in familia fratelui mai mare Discovery 3. Astfel indicatoarele de bord, pozitia comenzilor geamurilor electrice si forma volanului sunt aproape identice cu cele ale lui Discovery. De fapt, tot designul exterior a fost gandit de Geoff Upex cu elemente atat de la Discovery cat si de la Range Rover Sport, pastrand in acelasi timp linia care a facut din Freelander un model cunoscut. Astfel, de la Discovery a fost preluata simplitatea suprafetelor si forma montantului din zona hayonului. De la Range Rover Sport a fost pastrata forma pasajelor rotilor. Feelingul total imprimat noului model este SUV premium, o masina cara sa satisfaca atat pe sosea, in oras dar si in offroad totul ambalat intr-o prezentare de calitate.
Calitatea predomina si la interior. Modelul testat era echiparea de top HSE pe langa care au mai fost adaugate ceva optionale. Astfel am fost rasfatati cu scaune de piele incalzite, reglabile electric si memorie, trapa din sticla dubla, aer conditionat automat, sistem audio Alpine cu 14 incinte acustice, faruri bixenon, etc. Materialele folosite sunt de calitate, iar atentia la finisare a crescut considerabil.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Comentarii (0)