Ediţia 2014 a competiţiei anuale AUTOVOT, în care publicul îşi votează maşinile favorite din cele lansate în România în cursul anului anterior, şi-a desemnat câştigătorii. Aceştia au fost anunţaţi în cadrul Galei Autovot, care a avut loc în 11 martie şi la care au participat atât reprezentanţii mărcilor intrate în competiţie, cât şi jurnalişti de la cele mai importante publicaţii auto din România.
Cele două finale, care au avut loc în 3 martie, au pus faţă în faţă Skoda Octavia şi Opel Insignia la categoria Maşini Accesibile, respectiv Range Rover Sport şi Audi A8 la categoria Maşini Premium. După 24 de ore de vot în care peste 2600 de utilizatori Automarket şi-au exprimat opiniile, marii câştigători au fost Skoda Octavia şi Audi A8 facelift, modele care s-au impus în preferinţele votanţilor.
Vă reamintim că ediţia 2014 a competiţiei a avut loc după un mecanism inedit, cele 32 de modele intrate în competiţie la categoria Maşini Accesibile şi cele 16 de la categoria Maşini Premium fiind aşezate prin tragere la sorţi pe un tablou eliminatoriu asemănător cu cel existent în competiţiile de tenis. Maşinile câştigătoare au fost astfel nevoite să treacă în tururi succesive de adversari din ce în ce mai puternici pentru a ajunge în posesia râvnitului trofeu. Traseul fiecărui câştigător şi tabloul complet al meciurilor cu scorurile fiecăruia pot fi consultate AICI.
MAŞINI ACCESIBILE: 1. Skoda Octavia, 2. Opel Insignia, 3. Dacia Duster
SKODA OCTAVIA în AUTOVOT 2014
Turul 1: 1075-204 vs Mitsubishi Space Star
Turul 2: 1096-860 vs Mazda3
Sferturi: 1211-908 vs Toyota Land Cruiser facelift
Semifinală: 1271-924 vs Dacia Duster
Finală: 1425-1181 vs Opel Insignia
La categoria Maşini Accesibile, Skoda Octavia a reuşit să câştige la o diferenţă de aproape 250 de voturi, scor final 1425-1181.
Duelul a fost însă plin de suspans în prima parte a zilei, Skoda Octavia reuşind să se distanţeze abia spre finalul celor 24 de ore ale procesului de votare. Modelul ceh reuşeşte astfel să învingă în inedita competiţie de popularitate după ce anterior eliminase, pe rând, alţi contracandidaţi puternici, precum Dacia Duster sau Mazda3. Opel Insignia, model care anul trecut a primit un facelift interesant, se clasează pe locul al doilea după ce acum 5 ani, la ediţia din 2009, câştigase competiţia.Pe locul al treilea în clasamentul final vine un alt fost câştigător (2011) al competiţiei, Dacia Duster, modelul românesc reuşind să se impună în finala mică în faţa lui Peugeot RCZ la diferenţă destul de confortabilă: 1143-762. Traseul fiecărui câştigător şi tabloul complet al meciurilor cu scorurile fiecăruia pot fi consultate AICI.
MAŞINI PREMIUM: 1. Audi A8 facelift, 2. Range Rover Sport, 3. Mercedes S-Klasse
AUDI A8 facelift în Autovot 2014
Turul 1: 1368-462 vs. Volvo S60 facelift
Sferturi: 1525-986 vs. Mercedes-Benz CLA
Semifinale: 1358-1021 vs Maserati Ghibli
Finală: 1021-961 vs Range Rover Sport
Unul dintre cele mai echilibrate dueluri din întreaga competiţie a avut loc în finala categoriei Maşini Premium, acolo unde Audi A8 facelift şi Range Rover Sport au fost despărţite de doar câteva zeci de voturi la terminarea celor 24 de ore de vot. La final s-a impus limuzina germană, care a reuşit ceea ce nu reuşise Mercedes-Benz S-Klasse în semifinală: să îl învingă pe Range Rover Sport. Scorul final a fost 1021-961, doar 60 de voturi stând între cei doi finalişti la finalul zilei. Pe locul al treilea al categoriei s-a clasat Mercedes-Benz S-Klasse, care a trecut de Maserati Ghibli cu scorul de 983-767. Traseul fiecărui câştigător şi tabloul complet al meciurilor cu scorurile fiecăruia pot fi consultate AICI.
13.500 DE VOTANŢI, RECORD ABSOLUT ÎN ISTORIA AUTOVOT
Cele 31 de zile pline de dueluri interesante şi uneori inedite au fost un adevărat magnet pentru iubitorii maşinilor din România.
13.500 de votanţi unici au ţinut să se înregistreze în concurs, numărul fiind un record absolut în istoria de 8 ani a competiţiei organizate de Automarket.Pe lângă premiile acordate câştigătorilor celor două categorii, organizatorii au mai acordat câteva distincţii pentru unele modele care au reuşit performanţe notabile pe parcursul derulării competiţiei:
Seat Leon şi Peugeot RCZ au primit premiile acordate pentru cel mai strâns duel al competiţiei excluzând finalele: Peugeot RCZ a câştigat în primul tur în duelul cu Seat Leon cu scorul de 535-472.
Mazda3 a primit distincţia acordată pentru cel mai clar câştigător al unui duel (1213-196 vs. Fiat 500L în primul tur, diferenţă de peste 1000 de puncte între cele două modele).
Pe lângă marele premiu al categoriei Maşini Premium, Audi A8 a primit şi premiul special pentru cele mai multe voturi într-un duel: 1525 în lupta cu Mercedes-Benz CLA.
Un alt premiu râvnit, cel al destinat Surprizei Competiţiei, i-a fost acordat lui Suzuki S-Cross, crossover-ul japonez reuşind să se califice în sferturile de finală ale categoriei Maşini Accesibile după ce a eliminat pe rând Ssangyong Rexton şi Ford Fiesta.
AUTOVOT: Istoric câşigători | ||
2007 | ALFA ROMEO BRERA | |
2008 | AUDI A4 | |
2009 | OPEL INSIGNIA | |
2010 | OPEL ASTRA | |
2011 | DACIA DUSTER | |
2012 | FORD FOCUS | |
Maşini Premium | Maşini Accesibile | |
2013 | BMW SERIA 3 | MAZDA6 |
2014 | AUDI A8 | SKODA OCTAVIA |
Mie mi-e sila de tot, si oricum nu mai am de mult incredere in nici un comparativ...
Iar A8, hai sa fim seriosi si obiectivi. Pana la urma vorbim de o masina care se bate cu Seria 7 si Clasa S. Deci nu cred ca se pune problema cand vine vorba de confort suprem, calitate sau gadgeturi care mai de care mai deosebite. Dar evident ca si pretul este pe masura. Comparativ cu concurenta lui este insa unul normal.
Mi se pare totusi ca rezultatul nu-i asa concludent precum pare. Evident este opinia unei majoritati si trebuie tratata corespunzator... dar cum nici intr-o democratie nu ar trebui sa se permita tuturor o parere...
Daca un alt model de la un alt constructor ar fi avut atatea probleme cat a avut VW cu vechiul Pssat + motorizarea 2.0TDI, dedea 100% faliment, dara daca este VW, atunci cei cu creierele spalatae, spun "asta este, e un caz izolat".
Dpmd vedere erau masini mult mai reusite dar cand pulimea e multa si proasta e greu.
Dar sincer, eu nu mi-as cumpara Skoda ca masina personala.
Apropo, stiti care-i cea mai buna masina?.... aia de servici
Noul S-CLASS pe care 99% l-ati alege in defavoarea lui A8, l-ati eliminat din cauza unor imprejurari... si ati tot mers mai departe, si in final ati ales A8.
Mda... O fi caracteristica poporului roman o oarece afinitate pemtru masinile germane, nimic de zis. Insa, in muuuuuuuuult mai caracteristica ii este rautatea si carcoteala.
Daca tu, ca vesnic visator la un Subaru, afirmi ca Octavia nu merita acest premiu, eu ,ca posesor de Subaru, sustin ca masina asta reprezinta un salt calitattiv fata de orice alta masina din clasa ei. Calitatea materialelor, imbinarile impecabile, tinuta de drum ireprosabila, sunt demne de o clasa superioara. Dar cand te chinui de ani de zile sa aduni bani pentru un sh, e normal sa frizezi penibilul si sa afirmii ca strugurii sunt acrii. Te-ai urcat vreodata in Octavia? Ma refer la modelul nou nu la Tour-ul sh al vecinului tau de scara. Cu siguranta nu! Daca totusi ma insel, chiar nu ai habar despre cum trebuie sa arate un interior de masina.
Succes la cumparat Impreza WRX STI! Daca-ti IA atat amar de timp sa ti-o cumperi, mi te si imaginez facand economii masive ca sa ai bani de benzina!
noi romanii divinizam VAG, in general. aud asta la cunoscuti. exista si alte fime/masini mai bune, consider eu, in bani mai putini sau la fel.
si hai sa nu comparam cu vestul, ca neamtul isi ia Audi din cu totul alte motive decat un roman, stii asta nu? Unde mai pui ca el si`l ia nou, si`l permite iar dupa 4-5 ani il vinde unui roman, bulgar etc. Ceea ce la noi rar vezi.
nu`mi place Skoda, in afara de Superb. asa cum nu`mi plac multe masini. poti sa`mi spui tu ce vrei, e parea mea si atat. pe langa faptul ca personal prefer o masina pe care o vad mai rar pe strazi, cunoscutii mei care au Skoda si`au luat pe motivul : "domle, e un audi mai ieftin, uite are aceleasi motor"
alegerile mele, ca si alte tale, la masini, mai ales cand cumperi una sunt subiective. ce e bun pt mine nu trebuie sa fie bun pt tine. fata de altii, eu o sa mi iau Sti, daca vrei tu sa vb despre el, cand o sa m`il permit per total, ca masina. nu mai emite tu judecati ca si cum m`ai cunoaste sau imi prevezi viitorul.
In concluzie: abtine-te!
Auzi, tu nu esti ala care te-ai luat de mine acum vreo doua zile, total aiurea si vazand ca de fapt aveam aceeasi opinie, motivand ca nu ai vazut un punct care era pus corect in fraza , dupa ce ti-ai cerut scuze, te-ai dus la medic sa-ti tratezi capacitatea de intelegere?
Dragul meu intelectual de doi bani, ceea ce tu, in vasta ta cultura generala, habar nu ai, este faptul ca, pe vremea zisei in cauza, se folosea si adjectivul "acriu", adica acrisor sau acrut. De altfel, daca ai curiozitatea sa cauti printr-un DEX, vei vedea ca termenul respectiv inca exista. Desi nu ma astept ca tu sa te pricepi la nuante de acest gen, daca ai lasa un pic dusmania la o parte, ai constata ca respectiva vulpe, simbol al sireteniei, nu putea sa spuna despre strugurii aia copti, la care nu putea sa ajunga, ca sunt acri, pentru ca s-ar fi facut de ras de tot! Avand ceva mai multa minte ca tine, a preferat sa spuna ca sunt acrii, adica acrisori! Prin urmare: acriu-acrii, domnule profesor! Panimaite?
Cat despre "afirmii", daca era sa fiu atat de agramat cum spui tu, l-as fi scris incorect si cu ocazia primei sale utilizari din text. E o simpla eroare, regretabila, recunosc si ca si altele de acest gen, fara sa invoc vreo scuza "grapiniana", ea este datorata faptului ca uneori scriu de pe telefon, alteori in graba, fapte pentru care nu am a da socoteala unuia care nu-si asuma nici macar responsabilitatea unui pseudonim. Toate postarile tale se rezuma la @cutare, neavand idei sau opinii ci doar intentia vadita de a-i critica pe unii pe care ti s-a pus pata.
De altfel, nici macar tu nu crezi ceea ce spui despre mine.Esti probabil unul dintre cei carora le-am replicat probabil mai taios la vreo aberatie si de-atunci si-au facut un scop in viata din a-mi vana greselile. Nu ai decat!
In concluzie: PA!
Tu confuzi ochelarii de cal cu posibilitatile financiare! Sa vb si de piata dezmembrarilor auto care e destul de dezvoltata in RO? Pana si acei ochelari de cal de care vb s-au fabricat in timp pe baza unor realitati: indeajuns de ieftin pt roman, indeajuns de fiabil, mecanici in spatele blocului (orice kinder detinator de VW are cablu de diagnoza in portbagaj), piata aftermarket ff dezvoltata! Ciao
Unele au fost favorizate.E si cazul Skodei unde in primul tur a avut un adversar dintr-o cu totul alta clasa, mini chiar...lame
Mie actuala octavia mi se pare urata cu spume. dar dpdv tehnic este una din cele mai bune masini din clasa ei. indiferent ce vor spune unii. atata timp cat per total proprietarii sunt (foarte) multumiti, atat timp cat in privinta fiabilitatii sta bine si atata timp cat si in testele comparative termina pe locurile fruntase, indiferent ca acea publicatie este nemteasca, frantuzeasca sau englezeasca, ce poate sa dovedeasca asta? incercand sa vorbim la modul impartial si lasand la o parte afinitatea romanilor pentru masinile nemtesti, inainte sa aruncati cu bolovani, mai intai CONDUCETI, CITITI, ANALIZATI, CALCULAT SI CONCLUZIONATI OBIECTIV. prea putini fac asa ceva si prea destepti se dau.
PS: scuze pentru greselile din mesaj. scriu de pe un jaf de calculator.
MI-AS LUA BUCUROS O MAZDA 3 SEDAN G100. mergeti si o conduceti. am masini de 10 ani de zile, am avut putini mecanici, dar buni si toti mi-au spus ca si-ar lua oricind orice masina japoneza. e altceva, multi nu inteleg, asa cum nu inteleg nici faptul ca fiecare masina se preteaza foarte bine doar pentru anumite lucruri: oras, drum lung, consum echilibrat sau stiu eu ce altceva. japonezii de aceea nici nu se prea omoara cu turbo pe benzina. si dieselurile, desi au printre cele mai bune dieseluri de pe piata.
scump, intradevar. calitatea costa. dar octavia, sa ma iertati nu este peste actuala mazda 3 la calitate. parerea mea...
cu respect