Punct final în ediția 2017 a competiției AUTOVOT by VARTA. După 35 de zile în care 19.500 de cititori Automarket și-au votat mașinile favorite într-un concurs inedit atât ca desfășurare, cât și ca abordare, am aflat cele două modele care și-au adjudecat cele două categorii ale competiției: Mașini Accesibile și Mașini Premium. Astfel, cele două mari premii ale ediției din acest an a celui mai important concurs de popularitate auto din România pleacă spre Skoda și spre Alfa Romeo.
SKODA KODIAQ câștigă categoria Mașini Accesibile
La categoria Mașini Accesibile, SUV-ul Skoda Kodiaq este marele câștigător după ce a învins în finală Mazda6 facelift, scor final 2252-1789
Modelul ceh confirmă astfel valul de interes pe care l-a suscitat în momentul lansării sale la nivel european. Kodiaq este primul SUV Skoda care oferă 7 locuri, fiind încadrat ca dimensiuni la limita dintre clasa compactă și cea medie. Modelul mărcii din Cehia se adresează, astfel, familiștilor care se află în căutarea unei mașini care să combine spațiul interior cu un raport calitet-preț excelent și cu o oferă tehnologică bogată, moștenită de la frații de platformă Tiguan și Ateca.
Skoda se află la al doilea trofeu câștigat în istoria de 11 ediții a competiției Autovot după ce marca din Cehia și-a adjudecat marele premiu al categoriei Mașini Accesibile în 2014, atunci când Octavia a reușit să devină cea mai populară mașină lansată în acel an.
De altfel, Skoda reușește să termine ediția 2017 a competiției popularității auto cu două modele pe podium, recent lansatul facelift al lui Skoda Octavia învângându-l pe Volkswagen Golf într-un duel fratricid interesant (scor final: 1248-969)
Traseul lui SKODA KODIAQ în AUTOVOT 2017 by VARTA
Turul 1: 724-484 vs.
Mazda3Turul 2: 880-385 vs. Ford Edge
Sferturi: 815-238 vs. Opel Zafira facelift
Semifinală: 831-736 vs. Skoda Octavia facelift
Finală: 2252-1789 vs. Mazda6 facelift
ALFA ROMEO GIULIA, alegerea publicului la categoria Mașini Premium
Categoria Mașini Premium s-a dovedit o afacere în doi între Alfa Romeo și Volvo, două mărci aflate în reviriment evident odată cu lansarea celei mai noi generații de modele. Câștigătorul final a fost Alfa Romeo Giulia, sedanul sportiv pe care italienii îl aruncă în luptă în segmentul mediu premium reușind să învingă Volvo S90 după o finală foarte strânsă care a durat 4 zile. Scor final: 1779-1611.
Alfa Romeo Giulia, model prin care marca italiană dă startul renașterii brandului la nivel mondial, primește astfel un vot de încredere din partea fanilor în încercarea sa de a se lupta cu mărcile germane într-un segment dominat de acestea.
Alfa Romeo se află la al doilea trofeu în competiția AUTOVOT după ce marca italiană și-am adjudecat chiar prima ediție a competiției, în 2007, prin Alfa Romeo Brera.
Pe locul al treilea al clasamentului final s-a clasat BMW Seria 5, care a învins în finala mică a concursului Mercedes-Benz Clasa E Coupe (889-585).
Traseul lui ALFA ROMEO GIULIA în AUTOVOT 2017 by VARTA
Turul 1: 848-385 vs. Porsche Panamera
Sferturi: 729-247 vs. Audi Q2
Semifinală: 1045-671 vs.
Finală: 1779-1611 vs. Volvo S90
19.500 de votanți în AUTOVOT 2017 by VARTA
Ediția 2017 a competiției AUTOVOT v-a fost prezentată de VARTA. Numărul total al votanților a fost de 19.500, anul 2017 fiind al doilea în clasamentul numărului de votanți AUTOVOT după ediția 2015, când la competiție au luat parte 21.500 de cititori Automarket.
Câștigătorul unui iPhone 7, premiul pus în joc dedicat votanților, va fi anunțat pe secțiunea specială a concursului în cursul zilei de marți, 9 mai 2017.
AUTOVOT: Istoric câştigători | ||
2007 | ALFA ROMEO BRERA | |
2008 | AUDI A4 | |
2009 | OPEL INSIGNIA | |
2010 | OPEL ASTRA | |
2011 | DACIA DUSTER | |
2012 | FORD FOCUS | |
Maşini Premium | Maşini Accesibile | |
2013 | BMW SERIA 3 | MAZDA6 |
2014 | AUDI A8 | SKODA OCTAVIA |
2015 | AUDI A7 | VOLKSWAGEN PASSAT |
2016 | BMW SERIA 7 | OPEL ASTRA |
2017 | ALFA ROMEO GIULIA | SKODA KODIAQ |
Fac pariu ca voturile au fost influentate de cei de la Skoda pentru a-si face reclama cu acest vot. Nici vorba de voturi corecte.
Mazda 6 este o bijuterie, una din cele mai frumoase sedanuri.
Iesi pe strada si intreaba 20 de oameni ce aleg dintre Skoda si Mazda si te vei convinge de rezultat.
Ai calculat doar votanții din finală :) Pe parcursul celor 35 de zile de concurs au fost în total 19.500 de votanți (unici), iar numărul de voturi totale a depășit 150.000.
@picklhaube, Alfa Romeo este o masina premium, cel putin ca pret si declarativ, dar sa spui de Skoda ca este peste....hai sa fim seriosi.
sa explic
au votat romanii, care au un fetis bizar cu grupul VW, care timp de 20 de ani au cumparat la greu fabii, octavii si passaturi la mana a paispea din germania, oameni care au foarte putina educatie automobilistica, altfel nu imi pot explica cum toyota a pierdut in fata octaviei, si sa ne intelegem, nu sunt deloc fan toyota, detest toyota cu pasiune, dar votul ala a fost complet pe langa realitate.
Cat despre votul din finala premium, era de asteptat sa iasa Alfa, nu pt ca este premium, sau whatever, astea sunt detalii, au votat pustanii la greu, iar pustanii ar fi votat giulia si daca concurentul ar fi fost seria 6 grand coupe sau mercedes S clas Pullman., s-a votat cu testosteronul, nu cu creierul. Cumparatorul de S90 ( sau E classe, sau serie 5 ) nu prea sta pe net, el munceste mult, are multe responsabilitati, si intelege ca o masina nu inseamna numai cai putere, ci ca o masina poate sa fie un loc de serenitate si comfort. asa ceva un pustan inca nu poate sa inteleaga, poate peste 40 de ani.
Cel mai mare castigator din toata competita premium a fost Volvo, o marca cu expunere aproape zero in romania,, unde nemtia rulz, unde manelismele fac legea, faptul ca S90 a ajuns pana in finala este fabulos, chiar miraculos.
Un alt rezultat interesant este ca Audi a fost eliminata complet din competitie in sferturi.
skoda normal ca este peste mazda si toyota. la fel, din toate punctele de vedere. nu vorbim doar de cum arata, ca nu doar despre asta a fost votul asta, ci in total: service, confort, etc. unde skoda este peste la toate capitolele. speram sa castige octavia nu kodiaq pentru ca nu imi plac suv-urile si nu au rost pe soselele noastre. daca ti-l iei pentru siguranta inseamna ca nu sti sa conduci. oricum soferii de suv-uri sunt cei mai slabi soferi.
personal eu ii vad ca si castigatori seria 5 si golf 7 facelift.
Ma sperie cand vad astfel de statistici. Fix asa e si la voturile din politica.
Eu sunt unul din fanii VW si dupa cum reiese am audi ca masina personala, am skode, seaturi, vw-uri prin familie. Japoneze cam greu. Dar sunt destul de intreg la minte sa recunosc, ca octavia 3 facelift si skoda kodiaq sunt niste masini oribile, frati de cruce cu skoda yeti (cea mai urata skoda pana sa apara O3 facelift).
Iar legat de Alfa, eu sincer as fi mers pe Volvo S90. E dementiala masina. Am vazut un XC 90 nou cu nr. rosii si mai ca salivam. Alfa are clientela ei, e o masina mai sport aceasta giulia, eu preferam Volvo.
Tocmai de aceea nu o sa mai votez niciodata. Pana si pe forumul vw lumea spune de O3 facelift ca e oribila si nu are nimeni deocamdata, iar lumea o aduce pana in semifinala. Ce sa inteleg de aici ? Voturile au fost influentate...
Daca chiar asa gandesti esti special, pt ca grosul fanilor vw nu sunt deloc ca tine, acum depinde si prin ce mediu social te invarti
In alta ordine de idei, am condus tot cvartetul 90, si iti spun Xc 90 e cea mai slaba dintre ele, exceptand cazul in care chiar ai nevoie de 7 locuri, altfel nu vad de ce ai lua masina aia. S si V 90 sunt masini bune, Daaar, masina care chiar ma impresionat este v90 cross country. E de departe cea mai buna din familia 90.
Slaba sau nu, XC90 modelul nou imi place enorm. Are un aer rece, suedez (chiar daca e condusa de chinezi), arata bine, e o masina sigura, impune respect si esti destul de exclusivist. Doua am vazut pana acuma pe strada si e lansat de o buna perioada.
Pt cei care se intreaba daca Alfa e premium, as vrea sa le spun ca nu am vazut alfe cu capace la roti asa cum vezi des Audi intr-o incercare disperata de a face volume unde nu e cazul, nu am vazut motoare jenante asa cum am vazut pe Mercedes motor de Dacie si nu am vazut scaune complet neergonomice asa cum am vazut pe un BMV seria 1 pe care em renuntat sa-l cumpar in defavoarea unei giuliette. Ingrijorarea ar trebui sa fie ca alfa cam trage inspre zona lux cu modele super scumpe si perfoirmantre apropiate de Maserati si nu ca n-ar fi destul de premium.
Nu am spus ca e slaba, am spus doar ca din cele 4 este cea mai putin dezirabila. Si ca V90 in versiunea cross country are calitati net superioare lui xc 90, cu exceptia celor 7 locuri, dar oare cata lume chiar are nevoie de 7 locuri. Cazul cel mai extrem pe care l-am vazut, o duduie tanara, nemaritata, fara copii, traind la oras. Xc90.
Eu ma bucur ca a castigat Kodiak impotriva modelului 6. 6 care are deja veteranul Autovot. In 2013, castigator. Si in 2015, finalist. E o masina buna, stim.
Cat despre Alfa, sunt uimit, designul misto a batut bine-stiuta fiabilitate al marcii. Desi cred ca S90 ar fi meritat mai mult, Alfa a avut un impact mai puternic.
Alfa deja bate Porsche si Mercedes. La performante. Vezi Giulia Quadrifoglio vs concurenta.