După o lună de dueluri zilnice, Automarket trage cortina peste ediţia 2015 a competiţiei Autovot, care reuşeşte de aproape un deceniu să afle, cu ajutorul publicului, care sunt cele mai populare maşini lansate în fiecare an în România. A fost o ediţie plină de meciuri fantastice care în unele cazuri au doborât recorduri absolute de votanţi. Rămân astfel în istoria competiţiei duelul din primul tur dintre BMW X6 şi Ford Mustang, terminat după 24 de ore şi peste 2800 de voturi cu o diferenţă de un singur vot în favoarea modelului german, dar şi meciul dintre Ford Focus şi Volkswagen Passat, jucat în sferturi, care a adunat un număr-record de votanţi într-o singură zi: aproape 4400. Aceeaşi partidă a fost şi cea în care am văzut cele mai multe voturi acordate unuia dintre concurenţi: 2292 pentru Passat.
Una peste alta, competiţia a adunat în total 21.500 de votanţi unici, un record absolut, depăşind clar anterioara performanţă, cea din 2014, când concursul a adunat 13.500 de votanţi.
Categoria Maşini Accesibile: Volkswagen Passat bate în finală Mazda6
Volkswagen Passat a reuşit să câştige ediţia 2015 a competiţiei, spărgând astfel gheaţa pentru marca germană în competiţia organizată de Automarket: este pentru prima dată în istoria de 9 ani a concursului în care un model Volkswagen câştigă marele trofeu pus în joc.
Într-o finală care se anunţa foarte echilibrată, Volkswagen Passat a reuşit să treacă de Mazda6 facelift după o zi în care cele două modele au mers umăr la umăr la începutul duelului şi s-au distanţat apoi pe măsură ce se scurgeau cele 24 de ore dedicate votului. Scorul final al duelului dintre cei doi rivali din segmentul sedanurilor de familie a fost de 1984 la 1446, iar Mazda6 se mulţumeşte cu locul al doilea după ce noua generaţie a modelului japonez reuşise să câştige trofeul în 2013.
Pe locul al treilea la această categoria s-a clasat Volkswagen Touareg, care a învins în finala mică a competiţiei un frate mai mic: Golf Sportsvan.
Marca Volkswagen îşi adjudecă astfel trei din primele patru poziţii ale categoriei Maşini Accesibile, ediţia 2015 a competiţiei Autovot fiind astfel cea mai de succes pentru brandul din Wolfsburg din cele organizate până acum.Traseul lui Volkswagen Passat în AUTOVOT 2015
În turul 1: Tur liber
În turul 2: 2183-446 vs. Mazda2
În sferturi: 2292-2071 vs. Ford Focus facelift
În semifinală: 2012-738 vs. Volkswagen Golf Sportsvan
În finală: 1984-1446 vs. Mazda6 facelift
Categoria Maşini Premium: Audi A7 Sportback învinge Mercedes Clasa S Coupe
Audi A7 a avut un traseu foarte interesant în ediţia 2015 a competiţiei Autovot, reuşind să elimine în sferturi, semifinală şi finală câte un model al mărcii Mercedes-Benz. Coupe-ul cu patru uşi al mărcii din Ingolstadt şi-a însuşit astfel porecla de "Mercedes Killer" după ce a scos din competiţie, pe rând, trei modele care se află la rândul lor în vârful preferinţelor cumpărătorilor de modele premium din România: Clasa C, CLS şi S Coupe. Secretul reuşitei Audi stă mai ales într-o mobilizare exemplară a fanilor de pe Facebook ai mărcii, acolo unde brandul german şi-a promovat insistent - şi eficient, după cum am putut vedea - prezenţa în competiţie.
Este al doilea an consecutiv în care un model Audi câştigă trofeul pus în joc în Autovot, după ce Audi A8 a reuşit să-şi adjudece prima poziţie în 2014. În total, Audi a câştigat trei trofee în competiţia popularităţii, primul titlu fiind cel al lui Audi A4 în Autovot 2008.
Învinsul lui Audi A7 din finală a fost Mercedes-Bens Clasa S Coupe, unul dintre cele mai reuşite modele coupe de lux de pe piaţă.
Cu un parcurs excelent până în finală, modelul Mercedes a început ziua foarte bine, intrând în avantaj spre dimineaţă, însă a fost depăşit după prânz de adversarul său din finală, care şi-a mărit constant apoi avantajul la puncte. Finalul a consemnat scorul de 1834 la 1547.Locul al treilea al categoriei Premium a fost câştigat de asemenea de un model al mărcii Mercedes-Benz. Este vorba de coupe-ul cu patru uşi CLS în versiunea sa facelift, care a trecut uşor de Jaguar F-Type Coupe în finala mică.
Traseul lui Audi A7 Sportback facelift în AUTOVOT 2015
În turul 1: 1561-354 vs Mini hatch
În turul 2: 1855-1320 vs BMW X6
În sferturi: 1867-1102 vs Mercedes-Benz Clasa C
În semifinală: 1353-1184 vs. Mercedes-Benz CLS
În finală: 1834-1547 vs. Mercedes-Benz Clasa S Coupe
LISTA COMPLETĂ A DUELURILOR DIN AUTOVOT 2015
Câştigătorii premiilor puse în joc pentru votanţi vor fi traşi la sorţi şi anunţaţi pe pagina concursului în 2 martie.
AUTOVOT: Istoric câştigători | ||
2007 | ALFA ROMEO BRERA | |
2008 | AUDI A4 | |
2009 | OPEL INSIGNIA | |
2010 | OPEL ASTRA | |
2011 | DACIA DUSTER | |
2012 | FORD FOCUS | |
Maşini Premium | Maşini Accesibile | |
2013 | BMW SERIA 3 | MAZDA6 |
2014 | AUDI A8 | SKODA OCTAVIA |
2015 | AUDI A7 | VOLKSWAGEN PASSAT |
Zici tu? Ai informații? Bănuiești? Ți se pare?
@lorinczi.thomas
Cine-a spus că Autovot e un concurs ca toate celelalte? Și ce înseamnă "concurs mare"? După informațiile mele, am asistat la cel mai mare concurs de acest tip organizat vreodată în România. Niciodată nu s-a întâmplat ca 21.500 de votanți să decidă mașinile sau mașina câștigătoare.
numele VAG-ului fie laudat,
Deci da,dupa cum a zis si cineva mai sus,pasat si a7 sunt bune,in Romania.Forta VAG!
@ Auto Market - Volvo XC90 nu e lansat in Romania. Nu e in show-room-uri. Primele exemplare (din seria aceea limitata) se vor livra la clientii din Romania in iunie. Voi l-ati trecut in competitie. De ce? Sa eliminati un concurent serios in 2015?
Sper ca in biroul redactiei cineva o sa puna problema "concursului" castigat de importatorul care isi mobilizeaza cel mai bine fanii, platind niste bani la Facebook si "popularizandu-si" brandul.
Domnilor, un concurs ar trebui sa fie organizat astfel incat un importator care plateste la facebook sa nu poata castiga fara probleme... parerea mea.
Tocmai asta e, daca s-ar pricepe la masini si chiar ar intelege acest domeniu si-ar da seama de ce stau lucrurile tocmai asa. VAG nu ofera fiabilitate de top, dar in rest are f putine slabiciuni. De la VAG poti sa cumperi o masina considerata una din referintele segmentului si daca ai 8000 de euro si daca ai 80000 de euro. Lucru care nu se intampla la ABSOLUT nici un alt grup auto din lume.
Si asta inclusiv concurenta o recunoaste. Nume grele ale industriei auto precum Renaul, Ford, Peugeot, Fiat, Mazda, Hyundai si-au dat seama ac este f greu sa detronezi pe cei de la VAG. In clasa compacta si medie "jocurile" concurentei se fac uitandu-se de la locul 2 in jos, pentru ca Golf si Passat uneori vand si dublu in clasa lor fata de multi concurenti.
Singurii care le pot tine piept in acest moment este Toyota. Dar cine stie cat ii mai pot face fata ?!
Repet ceva ce cu siguranta stiti si voi si totusi refuzati sa intelegeti, aici nu este un concurs de fiabilitate. Altceva conteaza. Si spuneti voi ca Passat e scump ca poate ajunge de la 23000 de euro la 60000 de euro. Dar intr-un BMW Seria 3 care porneste de la 30000 de euro si poate sa ajunga la 75000 de euro de ce nu spuneti nimic, daca tot spuneti ca sunteti impartiali? Un Clasa C poate costa si 34000 de euro si 78000 de euro. Te obliga cineva sa dai 60000 de euro pe un Passat? Si totusi exista, pentru ca acel Passat ala 60000 de euro are cam ce are un Seria 3 la peste 70000 de euro. Chestiile astea sunt gandite de niste oameni care se pricep la afaceri mult mai bine decat voi. Deci inainte sa aruncati cu rosii, interesati-va de ce e asa si nu altfel. E un sfat general valabil.
http://www.mazda.ro/stiri/stiri-mazda/mazda6/noua-mazda6-a-fost-aleasa-castigatoarea-categoriei-masini-accesibile-in-autovot-2013/
2. Taranoii vagisti nu prea intra pe site-uri de specialitate.
3. Multe masini neaccesibile la categoria "accesibile".
4. @bethurbazal, joe, dar in Romania are deja pret stabilit si se poate precomanda.
Ca a castigat VW Passat, masina ce incepe de la 22.xxx euro pana la peste 57.000 euro e inutil. E ca un joc de lego, cu cat pui mai multe "piese" cu atat e mai scumpa. Ah, sunt curios cat de accesibil este Passatul la 57.000 euro!
@Mircea: rogu-te, rupe cateva minute si raspunde-mi la intrebarea cu Touaregul. Cat de accesibil consideri tu un VW Touareg, pentru un roman?
Inca ceva: au lipsit multe, dar multe masini absolut interesante si premium. Bugatti, Ferrari, Aston Martin, sa mai scriu? Masini care se vand oficial in Romania.
PS: nu am votat in acest concurs, deoarece am vazut tabelul la inceput.
Probabil că anul viitor o sa redenumim categoria din Accesibile în Non-Premium sau "Mașini de Volum". Dacă termenul ăla păcătos e problema, se rezolva.
Acum, in privinta lui Touareg, el este o masina accesibila daca privim in segmentul SUV-urilor full size. Evident mai ieftin si mai accesibil decat modelele de acelasi segment din zona Premium. Iar logica asta trebuie extinsa pe toate modelele care au aparut in Autovot. Implicit pe Passat, care e mai ieftin decat omologii sai premium. E adevarat ca poate e cel mai scump in segmentul sau non-premium, dar asta e altceva, cineva trebuie sa fie cel mai scump asa cum cineva trebuie sa fie cel mai ieftin. Daca scoatem Passat, ramane Mondeo. Si vom avea aceeasi discutie. Deci vedem cum se pozitioneaza marcile si bam! avem rezolvarea :)
Acu' de ce nu apar Ferrari si Bugatti? Pentru ca nu sunt nici premium, nici accesibile. Sunt pur si simplu a treia categorie, Luxury. Care nu exista in competitie din cauza lipsei de cvorum :)
De acord. Insa daca te uiti peste comparativele de la nemti, o sa observi ca Passat (si Golf) castiga (aproape) orice comparativ in fata rivalilor germani premium. Granita dintre premium si non-premium e destul de subtirica.
O fi nemtii extrem de subiectivi sau sunt doar imbarligate caile domnului?!? :)
Ati testat cumva NOUL Passat, ca sa va dati cu parerea de fiabilitatea ei? Nu inteleg ridicarea in slavi a Mazdei, chit ca e facelift si a mai castigat o data concursul.
1. Intotdeauna "ne fura arbitrii";
2. In majoritatea covarsitoare a cazurilor votam extrem de prost sau mai bine zis alegem varianta gresita;
3. Indiferent de rezultat opiniile sunt mereu impartite, nu este nimeni multumit pe deplin etc.
In alta ordine de idei titlul de "masina accesibila" nu este potrivit pentru tipul asta de concurs bazat pe versus-uri cu masini din clase diferite. Probabil ca "non-premium" ar fi o alegere mai fericita. Iar in ceea ce priveste opiniile pro sau contra consider principiul "minoritatea se supune majoritatii" este unul de bun simt care aplicat si respectat creeaza un climat pasnic, confortabil. Acest principiu ar trebui bagat la cap si de etnicii maghiari, de exemplu ;)
P.S.: Eu unul NU am votat!
Nu e nevoie de comparativele de la nemți. Avem o echipa de oameni destul de experimentati care pot sa analizeze aici calitatea unei masini :)
In cazul lui Passat, vorbim intr-adevar de o masina foarte ok - vezi testul meu cu el din sectiunea dedicata. Dar e usor cam mult sa spui ca e peste modelele echivalente din zona premium. E o opinie personala, dar o pot aregumenta oricand cu exemple si date. Empirice sau matematice :)
Problema este insa cand unii considera ca detin adevarul suprem si nu accepta sub nici o forma sa fie contrazisi. Iar cand incep sa si jigneasca din cauza asta demonstreaza defapt cu totul altceva decat cred ei.
Nu ai cum sa le explici lucrurile astea pentru ca nu vor intelege nimic. In cazul de fata de ce VW si Audi au castigat acest concurs. In opinia lor cei care au votat sunt niste habarnisiti, niste tigani borati cu TDI-uri mancatoare de ulei, niste cocalari si niste tarani. Si asa va fi mereu si niciodata nu vor intelege de ce nu sunt lucrurile cum vor ei. Ceilalti oricum sunt niste prosti.
Cu parere de rau constat ca sunt foarte multi care nici macar nu au inteles ideea concursului. Pun pariu ca pentru ei inclusiv Top Gear este un mizerie, asa cum este Passat, A7, votantii lor... si probabil si acest site.