Pseudo M3
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
La prima privire impresioneaza dimensiunile exterioare ale BMW 335i. Apoi te loveste faptul ca nu seamana aproape deloc cu seria 3 berlina. Si chiar asa este.
Coupe-ul are probabil cam trei elemente comune de caroserie cu versiunea berlina. In rest este cu totul alta masina. Partea frontala nu mai este acum dominata de liniile tip Bangle si adopta o agresivitate mascata. Per ansamblu, masina este bine proportionata indiferent din ce unghi o privesti. Si, mai ales, un 335i nu trebuie niciodata subestimat. Sa ne uitam un pic la cifre. 5,4 secunde pana la prima suta de km/h si doar 12,8 pana la 160 km/h. Pentru a stabili un reper, actualul BMW M3 este doar cu o secunda mai rapid pana la 160 km/h. Iar pe anumite reprize in treapta, 335i este chiar mai rapid decat fratele sau cu emblema M. Nu exista loc de indoiala: avem de a face cu un coupe extrem de rapid.
De-a lungul istoriei BMW, modele turbo sunt extrem de putine. Exista clasicul 2002 turbo si apoi 745i de la jumatatea decadei ’80. Si cam atat. Deci, putem numi acest motor o adevarata revolutie pentru marca sportiva din Bavaria. Si pentru a diferentia acest model de clasicul 330i, BMW a decis schimbarea denumirii in 335i desi cilindreea este identica.
Diferenta in putere nu este impresionanta la prima vedere fata de 330i. Un 330i dezvolta 272 CP la 6.650 rpm. 335i ofera 306 CP la 5.800 rpm.Pentru BMW, folosirea turbocompresoarelor nu a insemnat o marire halucinanta a puterii ci mai degraba un mai bun echilibru al puterii si flexibilitatii. Valorile cuplului sunt insa mai importante. 330i dezvolta 315 Nm la 2.750 rpm iar 335i trage cu 400 Nm la doar 1.300 Nm. Acest cuplu de motor diesel face diferenta. Si da, exista o diferenta clara de performanta intre cele doua modele. 335i mai degraba face inutil actualul model M3 desi nu poarta ravnitul logo M. Si lasa loc pentru un viitor M3 ce promite performanta mai mult decat interesante. In acest moment, este un adevarat GT in gama seriei trei iar la 37.980 euro CIP, pret de pornire, 335i devine chiar interesant.
La interior, feelingul este familiar. Elementele de design sunt comune cu versiunea berlina. Fetele interioare ale portierelor sunt diferite, iar scaunele din spate sunt independente, neexistand un al cincilea loc in mijloc. Insa probabil, primul lucru pe care il remarci este bratul robotizat care iti ofera centura de sigurnanta atunci cand te urci la volan. Nu este tehnologie noua (Mercedes avea un sistem similar pe modelele coupe de ceva ani), dar sistemul este excelent integrat si functioneaza cu o precizie nemteasca, deh!
Locurile din spate sunt perfect utilizabile, patru oameni putand calatori confortabil cu un 335i coupe.
Spatiul pentru bagaje in portbagaj a crescut si el cu 20 litri fata de precedenta generatie. La drum impresioneaza usurinta cu care 335i urca in ture si inghite kilometri. Modelul de test era dotat cu cutia de viteze automata steptronic. Aceasta ofera, pe langa modul automat, un mod sport automat si mod manual. In acest din urma mod, ne place ca BMW a inteles ca normal este tragi de levier cand vrei sa urci o treapta si sa impingi atunci cand vrei sa retrogradezi. La majoritatea modelelor concurente ce folosesc o cutie automata cu poarta manuala acest lucru este inversat. Impingi ca sa urci o treapta, tragi ca sa retrogradezi. Neplacut!Concluzia: ne asteptam ca 335i sa fie masina buna, dar nu credeam ca noul motor este chiar un exemplu de inginerie germana. BMW 335i este un automobil multitalentat, care fara efort este extrem de rapid. Totul ambalat intr-un pachet discret si elegant al caroserie coupe.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Comentarii (0)