Anul trecut, grupul francez PSA (Peugeot-Citroen) a cumpărat mărcile Opel și Vauxhall de la General Motors, în cea mai importantă mutare din industria auto europeană a ultimilor ani.
După finalizarea tranzacției de 2.2 miliarde de euro, francezii au început să pregătească un plan de reorganizare pentru cele două mărci, operațiune ce presupune reducerea costurilor și tăierea unor locuri de muncă.
Carlos Tavares, șeful PSA, a anunțat că se va întâlni cu sindicatele și autoritățile din Marea Britanie pentru a discuta despre viitorul fabricii Vauxhall din Ellesmere Port (unde este produs modelul Astra). Oficialul s-a plâns de costurile duble de producție ale fabricii în comparație cu uzinele pe care PSA le deține în Franța.
Totodată, o eventuală ieșire a Marii Britanii din Uniunea Europeană ar duce la creșterea taxelor pentru mașinile care pleacă la export, o presiune suplimentară pentru reducerea costurilor.
“Ceea ce contează este ca fabricile din Marea Britanie să ajungă la același nivel de costuri și calitate ca în cazul uzinelor noastre de pe restul continentului”, a spus Tavares.
Via Autonews
Dacă am enumera motivele de nemulţumire expuse de francezi după încheierea tranzacţiei cu RenCen, atunci am confirma, în mod categoric, fără nicio umbră de îndoială, că PSA a urmărit şi urmăreşte în continuare ceea ce am precizat sistematic anul trecut: să (se) folosească legal (de) emblema Opel (nici chiar exprimarea din articol nu lasă loc de echivoc: “PSA a cumpărat MĂRCILE Opel şi Vauxhall” ; mă rog, în realitate ar fi vrut-o doar pe-aia nemţească, dar dacă nu s-a putut altfel...), deoarece aceasta are priză la publicul european – atât şi nimic mai mult. Dovada grăieşte de la sine…Cu alte cuvinte, nici n-au efectuat, în prealabil, un studiu de fezabilitate! În caz contrar, ca orice oameni cerebrali şi în mod inevitabil, ar fi ajuns la concluzia că nu merită nici intenţia, nici preţul, nici eventualele zbateri în van…Adică de ce să te chinuieşti să rentabilizezi ceva cu prea multe hibe? De fapt, în ce-ar consta viziunea “promiţătoare” pe care ţi-ai forma-o într-o asemenea conjunctură?
Ca proprietar actual de Opel, mi-ar fi imposibil să nu-mi doresc răscumpărarea…Dacă, “prin absurd”, s-ar materializa doleanţa mea, atunci ori băieţii din Detroit “schimbă foaia”, adică aruncă firma germană în focurile…”premium” – admiţând eforturile necesare şi reeditând epoca “Opel KAD”, ori la loc comanda şi deci Blitz-ul îşi va da duhul…urmând să semnifice doar un simbol prozaic plimbat neobservat (-bil) pe culoarele templului consumist.
si sant sigur ca gm a introdus o clauza in contract care spune ca marfa vanduta nu se schimba
PSA avea nevoie de un cal troian să impulsioneze oleacă vânzările şi, în inepţia lor, au ales un homeless hauto.
Să fie primit (de ei).
@Ho…prrr cu tata, de unde știi domnia ta că Opel este “cea mai proastă marcă” (ȋn contrapartidă, am afirmat eu așa ceva, vreodată, despre Peugeot sau Citröen??? – sau măcar am scăpat vreo aluzie?) ? Liderii, managerii, designerii, inginerii și muncitorii de la Opel ce calificative ar putea emite la adresa dumitale, dacă te-ar lua la bani mărunți? Eu, unul, am observat ȋn viața mea mult mai multe VW-uri decât Opel-uri prin service-uri și n-am vizitat puține. Mai mult, ȋn clasamentul fiabilității care a vizat Germania, realizat de JD Power, firmele pe care le blamezi dumneata – Opel și Ford – se situează peste VW, MB, Audi și BMW! Adam și Insignia au ieșit câștigătoare la clasa mini, respectiv medie. Dar, desigur, JD Power și alte societăți asemenea sunt formate doar din diletanți, răuvoitori și șmecheri – doar ideile și opiniile lui Ho L Kappa Papa de pe Dâmbovița pot fi considerate realiste, pertinente și oneste, cu valoare de etalon.
PS. “Hauto”, cu “h” ? Interesant…
In zona de vest, judetele Timis, Arad, Bihor, Satu Mare sunt la doar cativa kilometri de autostrazile din Ungaria. Nu trebuie sa faca fabrici ca RenaulT sau Ford la distante mari de vestul Romaniei. De la Satu Mare sunt vre-o 80 Km pana la autostrada, de la Oradea la Debretin(HU) aprox. tot cam atat, de la Arad sau Timisoara nu stiu dar nu-s multi. Opel va asteptam cu drag! Romanii sunt muncitori buni si priceputi. Oricum salariile din Romania sunt mai mici ca-n UK.