Portofoliul PSA Peugeot-Citroen va fi redus de la 45 la 26 de modele pentru a facilita revenirea concernului la profit. Noul CEO al corporaţiei, Carlos Tavares, este responsabil de planul de restructurare.
Esential
26
de modele va avea PSA Peugeot-Citroen în portofoliu în urma restructurării, planificată să se încheie până în 2018.
PSA
Peugeot-
Citroen îşi va restrânge gama la jumătate pentru a reveni la profit, anunţă Automotive News.
Gama DS de la Citroen va deveni o marcă separată, în timp ce Peugeot şi Citroen vor renunţa la jumătate dintre modele pentru a elimina pierderile. Noua strategie a concernului francez a fost gândită de Carlos Tavares în urma unei evaluări a companiei care deţine mărcile Peugeot şi Citroen. De la 45 de modele, cât are gama PSA Peugeot-Citroen în prezent, portofoliul va fi redus la 26, în paralel cu o abordare mai încrezătoare a pieţei auto din China, alături de partenerii de la Dongfeng Motor Corporation.
Schimbări importante în fruntea PSA Peugeot-Citroen: după 118 ani de "domnie", familia Peugeot pierde şefia Consiliul de Administraţie în favoarea fostului director Airbus
Noul plan al concernului francez va fi de a tripla livrările pe piaţa din China până în 2020, alături de revenirea la profit pe pieţele din Rusia şi America Latină.
Modelele care au vânzări slabe vor fi eliminate din gamă, în favoarea celor lansate recent, care au un viitor bine trasat în cadrul organizaţiei franceze. Orientarea premium a gamei DS ar putea fi accentuată semnificativ prin implementarea unei noi mărci, care va delimita numele DS de Citroen, cu toate că nu este clar ce se va întâmpla mai departe cu modelele respective.
20 de lucruri pe care nu le stiai despre... Peugeot
Carlos Tavares a preluat frâiele PSA Peugeot-Citroen în luna martie şi plănuieşte revenirea la profit până în 2018.
"Noua strategie de la PSA demonstrează că Tavares s-a inspirat din planul ”Drive the Change” de la Renault, ambele fiind concentrate pe obţinerea profitului pe termen scurt şi de revenirea la profitabilitate pe termen lung. Este un început bun pentru Peugeot-Citroen, nu se poate proceda altfel cu o companie atât de mare, nefiind posibilă o schimbare completă de direcţie în doar câţiva ani", a declarat Erich Hauser, analist auto pentru International Strategy&Investment Group.
Via AutomotiveNews (înreg.)
http://www.fiawtcc.com/news/detail/id/2913
Este la fel de irelevant ca si performanta lui de la Pikes Peak. Faptul ca reusesti sa faci o masina competitiva care sa doboare un record sau sa castige o competitie, este un bun exercitiu de imagine si atat, neavand nimic in comun cu performanta economica a brand-ului respectiv!
Pentru exemplificare GM s-a clasat mai prost decat Citroen in competitia respectiva, dar asta nu inseamna ca, la nivel mondial francezii stau mai bine decat GM. Sau, ce inseamna Lada ca vanzari in UE? Mai nimic! Si cu toate astea exista o Granta care participa onorabil in WTCC.
Nu sunt de acord . N-ai toate datele si esti superficial baiatule.
Sa elimini jumatate din gama denota o problema mult mai grava si mai profunda.
Nu e vorba aici numai de pret, ci de intregul pachet, iar aici se include bineinteles fiabilitatea. Ori Renault are modele superioare in majoritatea punctelor unde conteaza.
Legat de gama DS cu aprox 25.000 unitati vandute, ai fi surprins sa vezi ca avut un impact semnificativ, ajutandu-i pe cei de la PSA sa-si mai spele rusinea. Gama DS e considerata in industrie un succes.
DS e o gama de modele, nu un brand in sine. Nu face confuzie. Faptul ca asta a fost o eroare de strategie din partea PSA (prin probleme de imagine; necrearea unui brand distinct, in stilul Infiniti / Lexus; etc) , nu diminueaza catusi de putin impactul semnificativ pe care l-a avut in lupta cu Renault, Ford, Vw si alti constructori puternici in Europa.
"chiar daca nisa nu aduce profit, contribuie semnificativ la prestigiul marcii"
Tocmai asta era subiectul, prestigiu si-a creat indelung marca, acum are nevoie de profit, ca sa nu intre in faliment. Un mare grup nu poate rezista prea multi ani din "economii", are nevoie si de profit. Lectia mentilor este profitabilitate, ai incercat sa vezi ce profit face WV in plina criza?
PSA incearca sa se salveze acum, nimic altceva, TAVARES a fost recrutat pentru a salva compania, adica a evita falimentul.
Volkswagen reports successful fiscal year 2013
• Operating profit rises to EUR 11.7 billion (EUR 11.5 billion)
• Net liquidity in Automotive Division at EUR 16.9 billion (EUR 10.6 billion)
• Dividend to increase to EUR 4.00 per ordinary share (EUR 3.50) and
Treaba este mult mai complexa, 308 este o compacta care se poate ridica la nivelul lui Golf, C4 este o compacta mai deosebita ca design si accesibila (undeva la pretul lui Kia Ceed, sau Megane... adica nu e cea mai scumpa compacta), 208 este o masina ok din clasa mica, 2008 si ultimul 308 se vand bine, 108 promite sa fie un mini bun sunt gandite ca doua masini low cost. Problema este ca amandoua sunt oferite pe aceleasi piete.Bine, pana la urma pe oricare ai alege-o banii tot la PSA ajung.
Problemele nu sunt aici, ci la faptul ca la PSA costul de productie este ridicat, chiar daca vanzarile sunt oarecum normale. In plus sunt cateva modele care sunt destul de scumpe, precum 5008 sau hibrizii. In plus lui PSA ii lipsesc aliantele din trecut cu Ford sau BMW cu care au facut bani frumosi. Deci nu este o problema atat de mare numarul de unitati vanute cat costul pe care il au cei de la PSA pentru productie.
"108 promite sa fie un mini bun sunt gandite ca doua masini low cost"
108 promite sa fie un mini bun, IAR 301 SI C-ELYSEE sunt gandite ca doua masini low cost. Problema este ca amandoua sunt oferite pe aceleasi piete.Bine, pana la urma pe oricare ai alege-o banii tot la PSA ajung.
@automerket, facem si noi ceva sa ne putem edita mesajele?