PSA Peugeot-Citroen şi General Motors poartă discuţii pentru o potenţială alianţă
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
PSA Peugeot-Citroen şi General Motors ar putea forma o alianţă, anunţă Reuters citând LaTribune. Aparent, cel de-al doilea constructor din Europa poartă discuţii cu primul constructor la nivel mondial în 2011 pentru o alianţă specială de mai bine de şase luni. Cei de la PSA Peugeot-Citroen au deja parteneriate cu Ford, Toyota şi BMW, dar parteneriatul cu General Motors va fi mai mare şi mai important decât cele semnate până acum. Practic, PSA are un parteneriat prin care dezvoltă şi construieşte motoare pe benzină supraalimentate alături de BMW, construieşte crossovere cu Mitsubishi şi modele de oraş alături de Toyota.
Contactaţi de Reuters, purtătorii de cuvânt General Motors şi PSA Peugeot-Citroen au refuzat să comenteze zvonurile privind discuţia. În cazul în care cele două parţi ar dori să realizeze o alianţă, familia Peugeot ar trebui să aprobe respectivul parteneriat, deoarece aceştia deţin 30.9 procente din acţiunile PSA Peugeot-Citroen şi 48.3 procente din drepturile de vot.
Potrivit Reuters, dacă această alianţă va fi semnată, cele două părţi vor anunţa acest lucru la Salonul Auto de la Geneva din martie.PSA şi divizia Opel a celor de la General Motors au întâmpinat probleme pe piaţa din Europa în 2011 şi pregătesc restructurări pentru a reduce pierderile cauzate de vânzările slabe de pe această piaţă, de supracapacitatea industrială şi de preţurile mici aduse de competiţia acerbă din segmentele în care concurează. Cei de la PSA Peugeot-Citroen căutau un partener care să îi înlocuiască pe italienii de la Fiat, alături de care aveau un parteneriat pentru producţia de vehicule comerciale. Italienii de la Fiat au anunţat că se vor retrage din acel joint-venture în 2017. În 2010, cei de la PSA au purtat discuţii cu Mitsubishi Motors pentru strângerea legăturilor, în timp ce nemţii de la BMW au stabilit deja că vor strânge legăturile cu concernul franţuzesc.
Via | Reuters
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Suzuki a lansat o ediție specială pentru modelul Swift Sport, pentru a comemora încheierea producției acestui model. Numit ZC33S Final Edition, acest model va fi disponibil doar în Japonia. (18.12)
-
BMW va folosi evenimentul CES (Consumer Electronics Show) 2025, care va avea loc luna viitoare în Las Vegas, pentru a prezenta următoarea generație a interfeței sale iDrive, numită BMW Panoramic iDrive. (18.12)
-
Honda și Nissan au inițiat discuții cu privire la o posibilă fuziune pentru a-și consolida poziția în competiția cu producătorii de vehicule electrice, în special din China. (18.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Noul DS N°8: etalonul mărcii franceze este un SUV coupe electric cu autonomie de 750 km
- Noua Toyota Urban Cruiser: SUV compact electric cu până la 184 CP
- Noile modele Hyundai vor putea fi cumpărate prin platforma online Amazon
- BMW XM, tunat de Manhart: 900 de cai putere și 1.200 Nm cuplu
In definitiv, indiferent daca ne place sau nu, n-avem incotro decat sa recunoastem franc ca domnul Marchionne este inzestrat totusi cu un har profetic...adica se manifesta rapid tendinta generalizata de a se fixa in tabloul automobilistic mondial doar 5-6 grupuri mari, care sa dicteze capitala lege a cererii si a ofertei, in acest sens incepand sa se stranga, precum stafilococii in ciorchini, "bisericute", in mod mai timid sau mai febril, mai lent sau mai ardent, dupa caz: Renault-Nissan-Daimler, BMW-Toyota-Subaru, Fiat-Chrysler, Tata-JLR, Geely-Volvo, GM-PSA (sau cu VAG mai tarziu), etc. etc. etc., ceea ce inseamna ca, mai devreme sau mai tarziu, nici Ford si Honda nu vor scapa...Acum suntem in stadiul de formare a roiurilor. Pe urma, inevitabil, rand pe rand, vom ajunge la super-roiuri...Cica "optimizarea costurilor de productie" si "potentarea imaginatiei creative" ar fi motivele de baza ale acestor misculatiuni bezmetice. Aceleasi pe care le invoca si fauritorii Noii Ordini Mondiale...Pai daca-i bal (globalizare), atunci bal sa fie!
Eu cred ca inca pentru cativa ani vor continua sa existe tatonari si incercari de alianta.
Unii din factorii determinanti pentru termen lung eu cred ca sunt: spre ce combustibil se va continua in viitor (respectiv cine va gasi formula cea mai buna va iesi invingator) si de asemenea situatia economica din tarile dezvoltate din vest (ceea ce ar putea determina shoppingul de catre chinezi a marcilor cu traditie sau chiar dezvoltarea vanzarilor la nivel modial mult mai consistent a marcilor chineze).
Sangereaza pana spre faliment.
S-au gandit bine ca o alianta ar opri aceasta sangerare si ar gasi contracte provitabile la nivel global.
GM este cel mai mare producator mondial si are si piata de desfacere si contracte de munca extrem de profitabile asa ca ......... a fost o alegere buna.
Acuma depinde de francezi cum isi reduc costurile ca produsul lor sa fie competitiv pe piata mondiala pt ca nu sunt cunoscuti pt eficienta.
GM a facut profit anul trecut si va face si anul acesta si are nevoie sa-l ascunda cumva ca sa nu plateasca impozite.
PSA ar fi una din modalitati.
Adica produse din ce in ce mai proaste, mai ieftin produse pt maximizarea profitului. De aici clientii pierd masiv, prin calitatea produsului primit de banii cheltuiti. In plus fortarea consumerismului, si devalorizarea produselor de lunga folosinta la doar 3-5 ani ar trebui sa dea de gandit tuturor potentialilor clienti.
eficienta are multe laturi, care pt utilizator nu au repercursiuni in calitatea produsul primit, ci din faptul ca fabricantul nu are un profit cat altii, care folosesc resurse mai ieftine.
Pe oricine a pus mana GM, a ingropat, acum vrea sa-i gaseasca partener de moarte lui Opel.
Nu-s vreo Baba Vanga, dar presimt ca, peste cam 20 de ani, or sa ramana in lume doar 3 mari producatori: ce-a mai ramas in State stransi sub umbrela lui GM, ramasitele din Europa in sacul VW si un concern asiatic coreeano-nipon Toyota-Hyundai.
Scaunele vin toate gata de asamblare din China.
Blocurile motoare sunt turnate si prelucrate in China sau Correa si ajung la VW, Ford, GM, .............
Farurile si rotile si ......... 80% din componentele unei masini.
Treaba cu subansamblele globale e alta discutie, si stim cu totii, sper, ca nu e de ieri, de azi.
Eu ma refer strict la marci, care se pare ca se regrupeaza in entitati din ce in ce mai mici sub aspectul vanzarilor slabe sau al managementului defectuos.
Asta, din punctul meu de vedere, poate reprezenta un real pericol, intrucat un singur grup mono-continental ar da peste cap toate regulile competitivitatii si am putea asista la abuzuri de genul preturi din ce in ce mai mari cu o calitate din ce in ce mai mica. Ceea ce, oricum am vrea sa o dam, se intampla deja.
Lipsa de informatie duce la ignoranta si de acolo populatia este usor de manipulat.
Majoritatea din cei ce stiu adevarul si le pasa bineinteles isi schimba deciziile de cumparare sau cand ajung la dealer pun intrebari si isi exprima opinia personala.
Eu prefer sa caut si sa cumpar SH scule si cam tot ce am nevoie deoarece au o calitate mai buna decat ce gasesti nou acuma pe piata si nu ma las impresionat de o vopsea colorata.
Daca 60% din clienti ar cere produse locale ar aparea si locuri de munca si calitate/diversitate mai mare.
Daca tacem ............. ajungem manati de la spate.