PSA Peugeot-Citroen lucrează la un nou motor cu trei cilindri
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Concernul francez PSA Peugeot-Citroen pregăteşte un motor cu trei cilindri în linie pe care îl va construi pe cont propriu. Noua unitate va fi oferită în mai multe versiuni de putere şi va avea două versiuni de cilindree 1.0 şi 1.2 litri. Unităţile vor fi fie aspirate natural, fie supraalimentate şi oferă între 70 şi 135 CP, în funcţie de cilindree şi aspiraţie. Producţia va fi asigurată de fabrica din Tremery, capabilă de 320.000 de unităţi pe an, iar debutul este pregătit pentru anul 2012.
În 2013, PSA va lansa motorizarea 1.2 THP. Aceasta va fi construită în maximum 640.000 de unităţi pe an şi reprezintă versiunea de 1.2 litri şi 135 CP a motorului meţionat mai sus. Deşi are tot trei cilindri iar PSA Peugeot-Citroen are un parteneriat cu BMW şi a dezvoltat motoare cu trei cilindri alături de Toyota, francezii au decis să realizeze noul propulsor pe contr propriu.
Nemţii de la BMW au propriul lor proiect de motoare cu trei cilindri, acesta fiind bazat pe conceptul unui cilindru de 500 centimetri cubi. cilindree totală de 1.5 litri şi reprezintă jumătate dintr-un motor actual cu şase cilindri în linie şi supraalimentat cu o turbină. Motoarele celor de la BMW vor debuta atât în versiuni otto, cât şi în versiuni diesel, dar francezii de la Peugeot ar putea dezvolta doar versiuni pe benzină. Nu este clar de ce concernul PSA Peugeot-Citroen a renunţat la colaborarea cu Toyota pentru motoarele cu trei cilindri în linie, parteneriat care i-a adus ani la rând titlul ”Engine of The Year” la categoria sa.
Unitatea respectivă are oVia | Argusauto.com
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Modele noi
-
Suzuki a dezvăluit oficial noul eVitara. Acesta este primul model electric al mărcii și va fi lansat pe piața europeană în vara lui 2025. (04.11)
-
BMW a anunțat startul producției noului M5 Touring, varianta break a modelului de performanță. Noul model este produs la uzina germană din Dingolfing. Totodată, a fost anunțat și prețul de pornire pe piața din România. (04.11)
-
Audi a lansat două versiuni de bază noi pentru modelul său electric de clasă executive A6 e-tron. Noile versiuni primesc tracțiune spate, respectiv tracțiune integrală, dar și o autonomie de până la 716 kilometri. (31.10)
si, da suna, ciudat pt ca motorul otto (ca este exact conceptul de peste 100 de ani) functionaza cu 4 timpi, si 3 cilindrii sunt defazati. de aici apar si alte apecte negative in timp, de la vibratiile aparute in motor