PSA Peugeot-Citroen va înjumătăţi numărul de modele din gamă pentru a reveni la profit
Programul de restructurare al PSA va necesita între trei şi cinci ani, timp în care concernul francez îşi va reduce portofoliul de la 45 de modele la doar 26. Reducerea ofertei în contextul în care toţi competitorii îşi măresc gamele are rolul de a elimina rapid modelele cu vânzări slabe şi de a comercializa doar versiunile populare ale produselor din ofertele Peugeot şi Citroen. Strategia "Back in the Race" mai prevede şi transformarea modelelor DS de la Citroen într-o marcă de sine stătătoare şi o ofensivă pe piaţa din China în compania partenerilor de la Dongfeng.
GM vinde acţiunile deţinute la PSA Peugeot-Citroen, deşi pierde 70 de milioane de euro
În urma acordului formal semnat pe 18 februarie a.c., compania chineză Dongfeng şi statul francez au devenit parteneri egali la PSA cu familia Peugeot, fiecare dintre cele trei părţi deţinând 14% din acţiunile companiei.
Atât statul francez, cât şi chinezii de la Dongfeng s-au angajat să plătească 800 de milioane de euro pentru pachetul de 14% din acţiuni achiziţionat de fiecare dintre cele două părţi. Din acel moment, noul plan al concernului francez este de a tripla livrările pe piaţa din China până în 2020, alături de revenirea la profit pe pieţele din Rusia şi America Latină.PSA Peugeot-Citroen închide o fabrică veche de 40 de ani din Franţa
Concernul PSA Peugeot-Citroen a anunţat, la vremea oficializării tranzacţiei cu Dongfeng, că va investi masiv în dezvoltarea de modele noi, care ar trebui să-i readucă în topurile clasamentelor de vânzări, alături de dezvoltarea reţelei în afara Bătrânului Continent, mişcare esenţială pentru a realiza obiectivul de vânzări.
Via Edmunds
Sincer nu cred ca Renault, Peugeot sau Citroen pot fi competitive pe piata americana vreodata, mai ales daca vor produce modelele in Europa si nu vor construi fabrici acolo (ca BMW, Mercedes, VW, japonezii sau coreenii)
Eu cred ca intrarea PSA va fi data de modul in care Fiat si Alfa Romeo vor vinde in urmatorul an. De ce ei? Pentru ca sunt constructori noi pe aceasta piata foarte diferita, foarte pretentioasa si cu cerinte oarecum diferite ca sa nu zic ciudate. Americanii nu sunt obisnuiti cu ele si nu stiu mai nimic despre ele. In plus americanii sunt si foarte fideli anumitor marci. Sa nu uitam ca ei au fost cei care si atunci cand imaginea Toyota era serios sifonata in intreaga lume, ai au avut incredere in ea si au avut o contributie foarte importanta la revenirea japonezilor pe primul loc.
Daca Fiat si Alfa vor avea ceva vanzari, asta va demonstra ca se poate intra. Deci PSA cred eu ca va fi cu ochii in 4 pe ce vor face italienii in America si intrarea lor in State va depinde foarte mult de ce se va intampla cu italienii care in situatia aceasta pentru PSA pot fi considerati... momeala sau cobai.
Americanii nu se dau in vand dupa motorina si nici dupa low cost. Prefera mai mult masinile mai mari si hibirzii. Poate un DS5 hibrid ar fi o varianta. Si ca ceva mai accesibil si hibrid, sa fie un Peugeot 3008 hibrid. Oricum mai e pana atunci pentru ca prioritatile celor de la PSA sunt altele. Dar potential poate ca ar fi totusi. Cam pot oferi ce vor americanii. Nu le-ar ramane decat sa-i convinga ca si ei sunt buni.