PSA Peugeot-Citroen disponibilizează 6000 de oameni în Europa. Sindicatele reacţionează dur
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Umbrele negre ale anului 2008, ultimul în care marii constructori auto au fost nevoiţi să renunţe la oameni din cauza crizei, tind să revină peste industria auto. În ciuda unor prognoze optimiste ale unor producători mari, cum este Porsche, alţii suferă şi speră să facă faţă unei crize deja anunţate prin noi serii de disponibilizări.
Primii care au anunţat oficial că vor tăia în carne vie sunt francezii de la PSA Peugeot-Citroen, care au decis să renunţe la 6000 de posturi pe continent. Măsura face parte dintr-o strategie prin care PSA îşi propune să economisească 800 de milioane de euro pe an. Conform celor de la Reuters, 6800 de posturi interne şi ale furnizorilor vor dispărea. Totul se va întâmpla în 2012.
"1000 de posturi vor fi tăiate prin plecări voluntare, până la 2500 de poziţii non-producţie vor fi eliminate şi alte 2500 de joburi vor dispărea prin încheierea contractelor de tip outsourcing", au anunţat astăzi oficialii PSA.
Vânzările de autoturisme ale Grupului PSA au scăzut cu 1.6% în al trilea sfert al anului, dar vânzările totale (inclusiv utilitare) au reuşit să crească cu 3.5 procente. Compania PSA este cel mai mare constructor francez şi al doilea din Europa după Volkswagen, Numărul total de angajaţi ai PSA în Europa este de 167.000, 100.000 dintre aceştia activând în Franţa.
Reacţiile nu au întârziat să apară, liderul principalului sindicat al muncitorilor PSA reacţionând dur după anunţul companiei.
"Logic ar fi ca, dacă rezultatele sunt bune, compania să angajeze oameni, să încerce să se dezvolte. Măsurile anunţate azi sunt scandaloase. Cantitatea de muncă depusă este oricum excesivă şi acum, nu avem cum să acceptăm o reducere a personalului", a declarat Bruno Lemerle, şeful sindicatului CGT.via | AFP
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Comentarii (5)