PSA Peugeot-Citroen disponibilizează 6000 de oameni în Europa. Sindicatele reacţionează dur
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Umbrele negre ale anului 2008, ultimul în care marii constructori auto au fost nevoiţi să renunţe la oameni din cauza crizei, tind să revină peste industria auto. În ciuda unor prognoze optimiste ale unor producători mari, cum este Porsche, alţii suferă şi speră să facă faţă unei crize deja anunţate prin noi serii de disponibilizări.
Primii care au anunţat oficial că vor tăia în carne vie sunt francezii de la PSA Peugeot-Citroen, care au decis să renunţe la 6000 de posturi pe continent. Măsura face parte dintr-o strategie prin care PSA îşi propune să economisească 800 de milioane de euro pe an. Conform celor de la Reuters, 6800 de posturi interne şi ale furnizorilor vor dispărea. Totul se va întâmpla în 2012.
"1000 de posturi vor fi tăiate prin plecări voluntare, până la 2500 de poziţii non-producţie vor fi eliminate şi alte 2500 de joburi vor dispărea prin încheierea contractelor de tip outsourcing", au anunţat astăzi oficialii PSA.
Vânzările de autoturisme ale Grupului PSA au scăzut cu 1.6% în al trilea sfert al anului, dar vânzările totale (inclusiv utilitare) au reuşit să crească cu 3.5 procente. Compania PSA este cel mai mare constructor francez şi al doilea din Europa după Volkswagen, Numărul total de angajaţi ai PSA în Europa este de 167.000, 100.000 dintre aceştia activând în Franţa.
Reacţiile nu au întârziat să apară, liderul principalului sindicat al muncitorilor PSA reacţionând dur după anunţul companiei.
"Logic ar fi ca, dacă rezultatele sunt bune, compania să angajeze oameni, să încerce să se dezvolte. Măsurile anunţate azi sunt scandaloase. Cantitatea de muncă depusă este oricum excesivă şi acum, nu avem cum să acceptăm o reducere a personalului", a declarat Bruno Lemerle, şeful sindicatului CGT.via | AFP
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Ford Motor Company a anunțat o investiție de 4.4 miliarde de euro pentru a-și transforma operațiunile europene. Principalul scop este cel de a reduce costurile și de a-și crește competitivitatea pe continent. (11.03)
-
Porsche Automobil Holding SE este cel mai mare acționar din cadrul Grupului Volkswagen. Compania se așteaptă la pierderi de 20 de miliarde de euro pentru anul fiscal 2024. (10.03)
-
Competiția de design YouClip, în care 3 școli de design concurează pentru dezvoltarea unui nou accesoriu Dacia, se apropie de final. În competiție au rămas 4 proiecte, câștigătorul urmând să fie anunțat pe parcursul lunii martie. (10.03)
-
Adio, Ford Focus: producția va ajunge la final în luna noiembrie
-
Noul Subaru Forester a ajuns în România: start de la 40.850 de euro
-
Echilibru
-
Șeful de design de la Volkswagen confirmă întoarcerea butoanelor fizice: "Este o mașină, nu un telefon"
-
Programul Rabla 2025: fără finanțare pentru mașinile diesel
Comentarii (5)