Francezii de la PSA Peugeot-Citroen se declară interesaţi de un parteneriat cu un alt concern dornic să folosească sistemul Hybrid Air.
Esential
30
la sută este economia de carburant adusă de sistemul Hybrid Air în raport cu un sistem de propulsie convenţional.
PSA
Peugeot-
Citroen este în căutare de parteneri pentru dezvoltarea unei versiuni de serie a sistemului Hybrid Air, titrează englezii de la Autocar.
Vestea vine de la Gilles Le Borgne, şeful departamentului de cercetare şi dezvoltare al companiei, care declară că sistemul este prea costisitor pentru a fi fabricat doar de PSA Peugeot-Citroen. Explicaţia din spatele acestei probleme este legată atât de volumele de vânzări necesare, cât şi despre componentele speciale ale sistemului, care nu sunt folosite în industria auto. Mai precis, pentru ca sistemul Hybrid Air de la PSA Peugeot Citroen să fie viabil din punct de vedere financiar, acesta trebuie să fie fabricat în 500.000 de unităţi pe an, iar componentele speciale pe care le foloseşte acesta trebuie achiziţionate la un preţ special de la furnizori printr-un contract pe lungă durată, care poate fi semnat doar cu ajutorul unui partener.
PSA Peugeot-Citroen va lansa un hibrid fără baterii până în 2016
Sistemul Hybrid Air de la PSA Peugeot-Citroen oferă reduceri ale emisiilor de CO2 şi ale consumului de carburant de aproximativ 30 la sută faţă de modelele cu propulsie convenţională. În raport cu un sistem hibrid convenţional, acesta este mai uşor, dar şi mai complex, deoarece necesită motoare hidraulice, transmisii speciale şi rezervoare de înaltă presiune pentru aerul comprimat.
Niciunul dintre elementele menţionate mai sus nu este folosit în prezent de un constructor de automobile, aşa că furnizorii viitorilor parteneri vor fi şi ei noi în industria auto.
În loc de acumulatori şi motoare
electrice, sistemul
hibrid de la PSA foloseşte motoare hidraulice, aer comprimat şi rezervoare speciale.
Cei de la PSA au prezentat sistemul Hybrid Air pe mai multe concepte, dar niciunul dintre ele nu este pregătit pentru a fi introdus în producţia de serie.
Sistemul funcţionează prin comprimarea aerului atunci când viteza este redusă şi energia captată este livrată apoi sub formă de asistenţă în momentul în care maşina accelerează din nou. Atât Peugeot, cât şi Citroen au prezentat concepte echipate cu sistemul Hybrid Air, cum ar fi 2008,
208, C3 şi
C4 Cactus Airflow 2L. Acesta din urmă are un
consum mixt de numai doi litri la sută, conform normelor
NEDC.
Via Autocar
Comentarii (0)