Francezii de la PSA Peugeot-Citroen iau în considerare o alianţă cu chinezii de la Dongfeng. Până atunci, sindicaliştii PSA spun că se discută un nou val de disponibilizări.
Esential
3
miliarde de euro este infuzia de capital dorită de francezii de la PSA Peugeot-Citroen.
Francezii de la PSA
Peugeot-
Citroen au emis un comunicat de presă prin care au confirmat negocierile pentru o alianţă industrială şi comercială cu
Dongfeng Motor Corporation.
La scurtă vreme de la această veste, sindicaliştii PSA au anunţat că este discutată o nouă campanie de disponibilizare, care vizează 1.500 de angajaţi, titrează Automotive News. La fel ca şi până acum, disponibilizările ar fi necesare pentru a reduce pierderile concernului, deoarece capacitatea de producţie depăşeşte cu mult vânzările mărcii. Veştile privind potenţiala disponibilizare a 1.500 angajaţi PSA peste cei 11.200 deja programaţi în vederea eliminării din organigrama PSA nu au fost confirmate de reprezentanţii mărcii.
PSA a semnat în 2012 o alianţă cu General Motors. Aceasta a fost restrânsă semnificativ în 2013 şi americanii au vândut în pierdere acţiunile cumpărate acum doi ani.
Planurile de alianţă cu Dongfeng ar viza, spun sursele din cadrul mărcii, o infuzie de capital din partea chinezilor în schimbul unor acţiuni PSA Peugeot-Citroen.
Statul francez ar putea participa la rândul său la această infuzie de capital, urmând să beneficieze de aceleaşi condiţii pe care le vor primi şi chinezii. Dacă totul va merge ca pe roate pentru francezi, constructorul va primi aproximativ trei miliarde de euro, spun sursele. Primele informaţii din interior anunţă că poziţia oficială privind parteneriatul va fi publicată pe 19 februarie 2014.
Sindicaliştii PSA Peugeot-Citroen au negociat dur cu conducerea companiei în 2013 şi au pornit şi o grevă pentru a preveni campania de restructurare a concernului.
Aceştia au încercat şi căile legale de acţiune împotriva PSA Peugeot-Citroen, însă demersurile lor nu au avut succes.
PSA pregăteşte o creştere de trei miliarde de euro a capitalului pentru a dezvolta modele noi şi a-şi stabiliza afacerea, după ce a pierdut aproximativ patru miliarde de euro în Europa pe fondul vânzărilor slabe.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Dongfeng al doilea mare producator in China
Dongfeng vrea PSA
As rade cu lacrimi sa vad un Dongfeng mare patron peste RENAULT/NISSAN/PSA
Nu imi sunt chinezii prea aproape de inima, dar ce te face sa te crezi mai presus de natia asta? Mai era un tampit care injura o natiune intreaga. Rasismul pare sa fie boala usor transmisibila. Si culmea la cine? La bravii nostrii reprezentanti.
Ce nu ai inteles tu e ca banii chinezilor (bani veniti tot din Occident) resusciteaza o industrie aflata in foame de finante. Nu stiu daca acum ai iesit din padurea seculara, dar iti dau de o veste minunata: Volvo face si vinde masini azi datorita verzisorilor veniti de la "constipati".
Si era sa uit, mai invata ceva gramatica. In felul asta vei parea un tip macar inteligent.