PSA confirmă negocierile cu chinezii de la Dongfeng şi se gândeşte la 1.500 de concedieri

de Sebastian Toma
Joi, 23.01.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Francezii de la PSA Peugeot-Citroen iau în considerare o alianţă cu chinezii de la Dongfeng. Până atunci, sindicaliştii PSA spun că se discută un nou val de disponibilizări.

Esential 3 miliarde de euro este infuzia de capital dorită de francezii de la PSA Peugeot-Citroen.
Francezii de la PSA Peugeot-Citroen au emis un comunicat de presă prin care au confirmat negocierile pentru o alianţă industrială şi comercială cu Dongfeng Motor Corporation. La scurtă vreme de la această veste, sindicaliştii PSA au anunţat că este discutată o nouă campanie de disponibilizare, care vizează 1.500 de angajaţi, titrează Automotive News. La fel ca şi până acum, disponibilizările ar fi necesare pentru a reduce pierderile concernului, deoarece capacitatea de producţie depăşeşte cu mult vânzările mărcii. Veştile privind potenţiala disponibilizare a 1.500 angajaţi PSA peste cei 11.200 deja programaţi în vederea eliminării din organigrama PSA nu au fost confirmate de reprezentanţii mărcii.

PSA a semnat în 2012 o alianţă cu General Motors. Aceasta a fost restrânsă semnificativ în 2013 şi americanii au vândut în pierdere acţiunile cumpărate acum doi ani.

Planurile de alianţă cu Dongfeng ar viza, spun sursele din cadrul mărcii, o infuzie de capital din partea chinezilor în schimbul unor acţiuni PSA Peugeot-Citroen.

Statul francez ar putea participa la rândul său la această infuzie de capital, urmând să beneficieze de aceleaşi condiţii pe care le vor primi şi chinezii. Dacă totul va merge ca pe roate pentru francezi, constructorul va primi aproximativ trei miliarde de euro, spun sursele. Primele informaţii din interior anunţă că poziţia oficială privind parteneriatul va fi publicată pe 19 februarie 2014.

Urmareste Automarket
Sindicaliştii PSA Peugeot-Citroen au negociat dur cu conducerea companiei în 2013 şi au pornit şi o grevă pentru a preveni campania de restructurare a concernului.
Aceştia au încercat şi căile legale de acţiune împotriva PSA Peugeot-Citroen, însă demersurile lor nu au avut succes. PSA pregăteşte o creştere de trei miliarde de euro a capitalului pentru a dezvolta modele noi şi a-şi stabiliza afacerea, după ce a pierdut aproximativ patru miliarde de euro în Europa pe fondul vânzărilor slabe.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (7)

  • Dongfeng alianta cu RENAULT/NISSAN in China
    Dongfeng al doilea mare producator in China
    Dongfeng vrea PSA
    As rade cu lacrimi sa vad un Dongfeng mare patron peste RENAULT/NISSAN/PSA
    6 3
  • Nu e nimic de ras, e mai mult de plans.Incet, incet dar sigur ne cumpara chinezi.In ritmul asta peste 100 de ani, noi vom fi sclavi lor si nu ei sclavi nostri asa cum este azi.
    7 5
  • Smecheri francezii astia, de-o parsivenie incredibila. Ei cred ca ii pot atrage pe chinezi intr-o capcana ca pe GM, dar nu prea si-au gasit prostii. Chinezii au o mare calitate: vorbesc despre lucruri marete, dar nu-si pun semnatura sub nici o forma pana nu sunt absolut siguri ca detin pe deplin controlul.
    4 7
  • @Ducu...vezi ca ai gresit site-ul

    Nu imi sunt chinezii prea aproape de inima, dar ce te face sa te crezi mai presus de natia asta? Mai era un tampit care injura o natiune intreaga. Rasismul pare sa fie boala usor transmisibila. Si culmea la cine? La bravii nostrii reprezentanti.

    Ce nu ai inteles tu e ca banii chinezilor (bani veniti tot din Occident) resusciteaza o industrie aflata in foame de finante. Nu stiu daca acum ai iesit din padurea seculara, dar iti dau de o veste minunata: Volvo face si vinde masini azi datorita verzisorilor veniti de la "constipati".

    Si era sa uit, mai invata ceva gramatica. In felul asta vei parea un tip macar inteligent.
    5 0
  • Din pacate, problema PSA nu este doar supracapacitatea de productie, lipsa de internationalizare, ci si coruptia si incapacitatea managerilor. Am lucrat in grup multi ani si pot spune, atat ca opinie a mea cat si a multor colegi, ca managerii francezi din PSA, mai ales cei trecuti de 50 ani, sunt de o incompetenta crasa. Simpli functionari, lipsiti de cele mai elementare reflexe de a redresa o structura. Au traita majoritatea toata viata profesionala in cadrul grupului si sunt lipsiti total de capacitatea de a reduce costurile, de a lucra cu bugete de criza. Nu vor sa accepte realitatea crizei, cer doar bonusuri marete chiar si in anii cand inregistreaza pierderi uriase. Exemplul lui Philippe Varin care a ales sa parasesca grupul dupa doar 4 ani cu o pensie de 20 mil eur este reluat, la scara mai mica, de toti managerii din grup. Fraude, coruptie, bani cheltuiti in van. Oameni lipsiti de cea mai vaga urma de managemnt administrativ, promovati cel mai adesea din zona comercialului, ajung directori si distrug totul in jur. Tipic pentru firmele "Etatiste", care atunci cand esueaza vor fi sigur salvate cu bani publici.
    6 0
  • augustus
    @Jean > Mare dreptate ai! Cred ca stii si faptul ca situatia este similara cam in toate domeniile, nu numai in industria auto - unde sunt implicati manageri francezi! Nu auzi decat grotescul "fiindca asa zic eu!" in momentul in care le ceri argumente cu privire la implementarea unui program... Bleah! Pacat, Peugeot a avut o perioada foarte buna la sf. anilor 90 si inceputul sec. XX!
    0 0
  • augustus
    XXI - mai sus! :)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru