La începutul acestui an, PSA a cumpărat brandurile Opel și Vauxhall de la General Motors și a devenit al doilea constructor din Europa. De atunci, francezii au pregătit un plan de restructurare a celor două branduri.
După anunțul că vor să dea afară 400 de oameni de la fabrica Vauxhall din Ellesmere Port (Marea Britanie), PSA ia în calcul să taie cheltuielile la divizia Opel deoarece costurile de producție ale nemților ar fi cu cel puțin 50% mai mari decât la fabricile PSA din Franța.
“Impresia mea este că multe probleme sunt cauzate de faptul că lucrurile au scăpat de sub control la Opel. Se consumă prea multă energie, iar procesele nu sunt destul de eficiente”, a spus Carlos Tavares, CEO-ul PSA.
Planurile de dezvoltare existente la Opel nu au fost suficiente pentru a aduce succesul în cadrul companiei.
“A fost urmărită o strategie care pur și simplu nu a funcționat și acum ne confruntăm cu pericolul ca Opel să nu poată atinge obiectivele privind emisiile care vor intra în vigoare în 2020.
Este un lucru extrem de grav și de periculos pentru această companie”, a mai spus Tavares.Via Autonews
Cum se ȋntoarce roata istoriei…Indirect, Opel ȋncă ȋi mai păcălește pe chinezi, năpârlit ȋn Buick. Diferența actuală este că PSA nu le va impune neapărat nemților “badge engineering”, ci ceva și mai rău: German labeling of French cars :)
Ceea ce spune este un mare adevar si anume Opel nu sta deloc bine la costuri si trebuie ajustate, rezolvate aceste probleme.
PSA are mai multa tehnologie ca Opel-ul actual, fie ca vorbim de motorizari, de automatele mai performante (desi sa speram ca pe viitor vor face unele cu dublu ambreiaj), Peugeot foloseste materiale mai bune si e mai fiabila ca firma germana, asta zicand-o chiar nemtii doi ani la rand:
http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2016-germany-vehicle-dependability-study-vds
http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2017-germany-vehicle-dependability-study
E adevarat ca Citroen e sub Opel, insa asta e si ideea: e firma de buget a noului grup. Si la preturi sunt diferente mari.
Personal mi se pare insa stupid ca GM a renuntat cu totul la Europa, in conditiile in care vorbim de a 3-a piata mondiala. E stupid ca un colos sa renunte la o piata colosala. Puteau macar sa pastreze un brand.
PS: Totuşi, Opel n-a dovedit chiar acea ineficacitate pe care i-o impută PSA. Majoritatea platformelor fostului proprietar sunt “developed by Opel”. Că n-a vândut la nivelul lui VW asta-i altă poveste. VW “rupe” în China la vânzări (în septembrie a.c. a atins un vârf istoric). Buick by Opel urmează la distanţă mare (cam o treime din volumul lui VW) şi cu tendinţă de tobogan faţă de anul trecut, cel mai bun al germano-americanilor pe cea mai vastă piaţă auto a lumii.
PSA are in acest moment o problema mica cu Citroen si încă una mare cu DS, nu le mai trebuie încă una cu Opel, deci vor lua laserul si vor tăia acolo unde trebuie fără remușcări, pararea mea este ca au procedat corect când au cumpărat
Daca VW mirosea ca este de câștigat bani rapid cu Opel ii cumpărau de mult.
D-aia nici nu mă obosesc să speculez asupra mișculațiilor sau a viitorului vreunei mărci, că doar nu-s acționar la niciuna (și dac-aș fi unul normal-minoritar, tot n-aș fi informat despre interesele grangurilor.)
P.S. A nu se uita că EAT6/8 de ex. nu-s cutii dezvoltate de PSA, ci de japonezii de la Aisin - de fapt dintre cei mari, doar Mercedes mai dezvoltă transmisii proprii, restul apelînd la ZF, Aisin etc.
...Și să nu-mi spună mie tovarășu Tavares că, de ex., motorul 1.0 Turbo Ecotec de 115 CP al Opel ar fi mai prost decît Puretech-ul lor, plus alte jde abureli.