Sezonul rece bate la ușă și este momentul alegerii unui nou set de anvelope. Producătorul Michelin propune pentru clienții din România două tipuri de pneuri gândite pentru a face față anotimpului rece: anvelopa de iarnă Alpin 6 și pneul all-season CrossClimate+.
Michelin Alpin 6 pune accent pe tracțiune și performanțe la frânarea pe zăpadă. Producătorul francez menționează că noua anvelopă este cu 20% mai longevivă comparativ cu concurenții premium.
Suprafața de rulare a fost construită folosind două tipuri de compuși, iar canelurile din profilul anvelopei se lărgesc pe măsură ce anvelopa se uzează. Astfel, Michelin spune că Alpin 6 va oferi o aderență bună chiar și când profilul ajunge la uzura maximă. Totodată, această avenlopă nu are un indicator de uzură de 4 mm, ci are o durată de viață extinsă până la uzarea maximă a benzii de rulare (1.6 mm.) În acest caz, Michelin a optat pentru un indicator care oferă valori în procente cu privire la uzura anvelopelor.
Producătorul francez a adăugat că anvelopa a fost testată de organisme independente precum TUV Sud sau Dekra, iar aceste teste au arătat o distanță de frânare pe zăpadă mai mică cu 5.9 metri față de concurenții premium.
Anvelopa Michelin Alpin 6 a intrat pe piața din România în luna mai și poate fi comandată pentru dimensiuni de jantă de la 15 la 17 inch.
Alternativ, pentru cei care își doresc o anvelopă universală (all-season), Michelin oferă CrossClimate+.
Francezii spun că flexibilitatea compusul folosit pentru fabricarea benzii de rulare asigură aderență sporită indiferent de temperatură, în timp ce profilul în formă de V promite aderență bună pe zăpadă. Când pneul se uzează, în banda de rulare apar caneluri noi care vor oferi în continuare o aderență bună pe zăpadă.Odată cu lansarea acestei anvelope, Michelin a mărit și gama de dimensiuni, clienții având la dispoziție o ofertă pentru SUV-uri (CrossClimate SUV) sau pentru utilitare ușoare (Agilis CrossClimate). Pe piața din România, Michelin oferă anvelopa CrossClimate+ pentru dimensiuni de jantă de la 15 la 19 inch.
Intreb asta, in conditiile in care se fac 15000 km/an si se merge fara viteza mare, si cat se poate de vigilent.
Am rulat aproximativ 25000km.
Din prima am observat un consum crescut cu aproximativ 0.7l/100km, fata de anvelopele de vara cu care era echipata masina.
Zgomotul rotilor este mai mare.
Rezistenta la uzura a rotilor pot sa confirm ca este ridicata.
Aderenta pe drum exterior oraselor, cu zapada este, sa zic, medie.
Pe drum uscat in sezonul cald, aderenta este buna, nu scartaie pe curbe atacate mai "imprudent"
Este un plus ca nu mai trebuie schimbate de 2 ori pe an cauciucurile la masina, dar per total, nu stiu daca se merita investitia, mai ales ca a crescut semnificativ consumul (nu ma asteptam la asa diferenta), in conditiile in care fac aprox 35000km pe an, si aderenta pe zapada este medie (minus important pentru cei ce ruleaza mult masina inclusiv iarna).
Anvelopele all season sunt la bază anvelope de iarnă cosmetizate pentru a le folosi și vara și au ca principal neajuns incapacitatea de frânare eficientă.
De la regula de mai sus fac excepție cauciucurile CrossClimate+ all season care sunt la bază cauciucuri de vară modificare și gândite pentru a putea fi folosite și iarna, acestea fiind niște produse unice pe nișa lor.
CrossClimate+ all season frânează pe uscat ca o anvelopă de vară, iar pe umed și iarna frânează la fel ca anvelopele all season premium.
Pentru cine șofează liniștit și parcurge numai 15000 km/an cauciucurile CrossClimate+ all season sunt perfecte. Sunt puțin mai scumpe dar au și o rezistență la uzură mai mare cu 25% față de alte produse similare.
Diferente mari am observat la rularea cu viteza pe autostrazile din sudul frantei la aproape 40 de grade, masina nu misca de loc, pe cand cu vechile continental era nevoie sa ajustez volanul prea mult cand autostrada vira. De asemenea pe ploaie si dimineti reci, pe autostrazi in olanda si germania, taie foarte bine apa de pe sosea si pot sa merg drept fara miscari de volan. mai am 2 mm pana la martorul de uzura si si-au pierdut din aceste calitati, deci imi iau altele in primavara, au 3.5 ani si aprox 80k km. merita toti banii.
in conditii normale de rulare pana la 100km/h, in oras sau la viteze mici, nu simti diferenta fata de cauciucuri ieftine.
Eu am acum trei alegeri: Michelin CrossClimate, Nokian WR G4 sau cauciucuri de iarna (cel mai probabil Nokian). In cazul meu imi trebuie acoperire doar toamna tarziu, iarna si primavara devreme. Ocazional vara, dar foarte rar. Mi-ar place foarte mult un cauciuc de iarna, dar mi-e teama ca le tocesc prematur in Noiembrie si Aprilie.
Cred ca cel mai probabil o sa merg pe Nokian WR G4. Totdeauna am vrut sa incerc si niste Nokian-uri. Cross Climate-urile de la Michelin imi plac iarasi foarte mult, si au un profil foarte fain. Ultima data cand am avut cauciucuri de iarna a fost pe C240, pentru ca aveam tractiune pe spate. Acum cu 4Matic am zero probleme sa raman pe undeva impotmolit.
Greu de ales intre Michelin sau Nokian. A avut cineva sa faca o comparatie?
pe Prius Nokian WR G4...cel putin la nivelul lui Michelin. Zgomotul la rulare foarte ridicat (dar trebuie tinut cont ca Prius e slab antifonat iar Focusul a trecut printr-un tratament antifonic masiv - motor, oale roti, podea, perete antifoc, usi), deci partea cu zgomnotul e absolut relativa. Pe uscat nu prea imi place cum se simt Nokianurile, iarasi posibil sa fie diferenta datorata masinilor, dar iarna parca te scot mai bine de pe loc din zapada. Franarea eficienta, fara emotii (dar Priusul are o franare in cale afara de agresiva)
Ca idee am avut Barum de iarna (pe Focus), in al 5 lea sezon erau de-a dreptul periculoase cu toate ca amprenta era aproape neschimbata . De 2 ori era sa intru in "vecinu" la viraje scurte in oras cu viteza de sub 30km/h pe carosabil acoperit cu zapada batatorita...s-a dus masina saniuta cu rotile bracate. Le-am schimbat si au ajuns direct in gradina pe post de "ghiveci" de flori.
Concluzie...una peste alta...daca ai zapada la greu -- Nokian, daca e asa si asa -- Michelin
Concluzie 2...anvelopele de fabrica la Focus au fost Michelin...din al 3 lea an au inceput sa "bata" auditiv devenind absolut deranjante. Niste porcarii care s-au intarit odata cu trecerea timpului. S-au crapat longitudinal stand in garaj nefolosite.
Din teste (inclusiv de pe site-ul de mai sus) am vazut ca ieseau cam cel mai bine Goodyear-urile vector 4season.
Acum vorbind de suv (fara performante dinamice deosebite) as tinde sa favorizez comportaentul mai bun pe ud/zapada, ca ma gandesc ca acolo vor aparea riscurile mai mari. Pe uscat nu duc eu cauciucurile la limita ....cu masina asta.
Mentionez ca pretul nu mi se pare o problema pentru ca oricum un set de allseason este mai ieftin decat 2 seturi (vara+iarna) decente.
A probat cineva vector 4 season?
Am trecut si eu prin faza asta cu anvelope "de firma", ca am atatia km/ani/masini la "bord" de nici nu mai stiu. Si am trecut apoi si prin aia cu "nici-un ban precupetit intru salvarea propriei vieti sau a celor dragi ..:si DA , Michelin poate sa faca diferenta , dar la fel si alte ..30 de alte marci ! Ideea este sa stii de care sa te feresti , ca in rest sunt multe anvelope pe piata de calitate si mult mai ieftine decat "fitele" de mai sus . Eu am descoperit pur intamplator ( bine..nu chiar, ca mi-au fost recomandate de un baiat de la service cand m-am trezit ca nu mai aveau pe stoc ce "visam" eu atunci ) de exemplu anvelopele Hankook de iarna acum 5 ani , habar nu am daca sunt cea mai buna alegere, dar pur si simplu nu am ce sa le reprosez . Ma uit la ele ( ca abia le-am montat) si cred ca probabil ar putea sa ma mai tina 5 ani , dar probabil o sa le schimb in 1-2 ani , dar sigur tot cu Hankook. Pai de ce as da cu 30 pana la 50% mai mult pe d-alde Michelin, Pirelli (niste basini ), GoodYear, Nokian, Vredestein ,etc ( ca sa nu mai mentionez de "petarde" marketizate gen Dunlop - sa ma scuze fanii/posesorii - dar vorbesc din experienta nu din vise) cand astea sunt la fel de bune sau chiar mai bune sau cel putin sensibil egale. Personal abia astept sa se consume mai bine si alea de vara ( niste "fite"- nu mai dau nume si pe care le mai tin doar fiindca am dat o caruta de bani pe ele ) si o sa-mi iau tot astea coreene sa vad daca pt. vara le fac la fel de bine.
Avantajul celor allseason ar fi ca nu mai trebuie schimbate de pe masina in fiecare sezon (timp + bani) si ar fi rentabile in zone cu clima relativ ponderata (fara excese de temperaturi sau precipitatii) . Deci daca stai pe la Constanta... ca la Brasov nu m--as incumeta.
Acum depinde si ce conduci, cat conduci, dar mai ales cum conduci.
Acum vreo 10 ani am avut la un moment dat Continental DWS si au fost cauciucurile perfecte pentru C Class. Dar in 40 000 km a trebuit sa le arunc, iar pe ultimii km au fost ingrozitor de zgomotoase. De departe, cea mai buna experienta pana acum am avut-o cu Michelin. Se pare ca e cauciucul perfect pentru Mercedes. Momentan am niste Pirelli P Nero Zero (ceva de genul) dar nu m-au dat pe spate niciodata, iar in ultimii doi ani au inceput sa lase aer, si pe fata s-au uzat extrem de tare. In Decembrie le pensionez.
Imi place foarte mult CrossClimate-urile dar nu stiu cum se descurca pe timp de iarna. Cam ca la Zarnesti, aici am cel putin 1-2 ori pe an -30C. Zapada poate fi o problema doar in primele ore cand ninge, dar intotdeauna a doua zi e totul bec, deci nu-mi trebuie ceva cu crampoane mari. Mai degraba pentru gheata si, rar, zapada tasata.
@pipo, te cred cu diferentele minore intre name si no name. Dar pentru mine $200-300 odata la 4 ani nu sunt un capat de tara. Plus ca un cauciuc bun tine mai mult, ai o garantie mai buna si o siguranta in exploatare mai mare. Mai am 3-4 saptamani si trebuie sa ma hotarasc.
Merci inca odata tuturor pentru raspunsuri!