Uniunea Europeană intenționează să introducă standardul de poluare Euro 7 în preajma anului 2025 și a început deja să lucreze la viitoarele reglementări pentru emisii.
Pentru început, Comisia Europeană a solicitat un studiu pe acest subiect, iar una dintre ideile care a apărut în urma studiului ar putea avea un efect major asupra industriei. Concret, studiul propune ca producătorii să fie obligați să obțină în testele Real-Driving Emissions (RDE) aceleași emisii ca în testele standard WLTP.
În prezent, în cadrul testelor reale RDE desfășurate pe șosele în anumite condiții standard, emisiile pot depăși de 2.1 ori valorile din testele WLTP.
Asociația Germană a Industriei Auto (VDA) susține că implementarea unei astfel de reguli va avea ca efect direct imposibilitatea producătorilor să ofere motoare diesel și pe benzină fără utilizarea unui sistem hibrid, cel puțin de tip mild-hybrid.
Cu alte cuvinte, motorizările clasice diesel și pe benzină, fără sisteme de hibridizare, vor dispărea.
"Va veni o zi când motoarele termice 100%, fără micro-hibridizare, nu vor mai trece standardele de emisii", a declarat recent Grégoire Ginet, directorul de marketing al Renault.Până la implementarea standardului Euro 7, Uniunea Europeană se pregătește pentru introducerea standardului Euro 6d la 1 ianuarie 2021. Principala noutate este că emisiile în cadrul testelor RDE vor putea depăși de numai 1.5 ori valorile testelor WLTP, comparativ cu valoarea de 2.1 din prezent.
Principalul efect va fi o reducere semnificativă a ofertei de motoare diesel, în special în segmentul subcompact, așa cum au anunțat deja producători precum Renault, Volkswagen sau Nissan.
Via Caradisiac
ar trebui sa fie numit euro 6e si sa vizeze diesel practic, ca si 6d.
ca sa fie euro 7 trebuie sa mai scada din noxe, sa le extermine eventual.