Autoritățile pregătesc de mai multe luni introducerea unei noi taxe auto care va fi plătită începând din cursul anului viitor, însă forma finală nu a fost încă stabilită, mai ales că există mai multe variante.
Publicația Profit a obținut un document oficial în care sunt menționate două variante de plată pentru noua taxa auto, ambele preluate din modelele practicate de alte țări europene. Ambele variante prespun introducerea unei "componente de mediu" în cadrul unor taxe deja existente.
Astfel, prima variantă este ca noua taxă auto să fie integrată în taxa plătită la realizarea Inspecției Tehnice Periodice (ITP) "prin introducerea componentei de mediu la taxarea ITP, în condițiile în care actuala reglementare, deși o include, nu o reglementează distinct și nu aplică principiul poluatorul plătește", se precizează în document.
A doua variantă este integrarea taxei auto în impozitul anual pe mașină prin "introducerea componentei de mediu, aceasta urmând să conțină emisia de CO2, norma de poluare, tipul de combustibil folosit, capacitatea cilindrică și eventual vechimea autovehiculului", se mai precizează în document.
Nu este clar care va fi valoarea noii taxe auto, însă documentul menționează că aceasta va depinde inclusiv de salariul mediu național, ceea ce înseamnă că s-ar putea ajusta periodic, la fel că valoarea amenzilor de circulație.
"La stabilirea valorilor aferente noii măsuri se va ține cont de [...] veniturile medii naționale ale cetățenilor și [...] de respectarea legislaței comunitare în domeniu, în sensul stimulării achiziționării de autovehicule noi, mai puțin poluante, în detrimentul celor vechi, cu grad mare de poluare", se mai precizează în document.
Cert este că valoarea taxei va depinde și de capacitatea cilindrică, norma de poluare și emisiile de CO2.
Via Profit
In Romania masina inca e considerata un fel de membru al familiei, deja nu mai inteleg obsesia noastra pentru o bucata de metal. Le iau ca sa fie acolo.
Omul spune - cu sinceritate - ca "le-a salvat" ....dar inchipuiti-va ce fac VECINII lui care au o singura masina in familie, cel mult doua .....si dau roata parcarii disperati....
Iarna multi-proprietarul da fuga fuguta sa le curete pe toate repede de zapada proaspata, pe fiecare dintre acestea, la prima ora.....
Vecinii sunt pur si simplu DISPERATI.....in parcarea blocului respectiv este ....la propriu DURERE.....
Plateste anual impozitul de proprietate auto (80 RON) si vigneta de parcare (40 RON), pentru fiecare dintre acestea....
Dpdv LEGAL nimeni nu prea are ce-i face dar e de groaza toata situatia, in conditiile in care el pur si simplu nu conduce nici macar unul dintre aceste autovehicule....are pentru uzul curent o alta masina....
Voi ce ziceti de situatie ?!
Pe lângă asta, impozitul ar trebui modificat să reflecte nivelul de poluare al mașinii (EURO x). Astfel, pentru aceeași cantitate de benzină consumată, vei plăti în final mai mult dacă ai de exemplu EURO3 decât dacă ai EURO5.
Dacă ții mașina doar de bibelou, vei plăti doar componenta de impozit fix.
Astfel s-ar încuraja achiziția de mașini cât mai noi și cu consum cât mai mic. Win-win!
Problema este cum să-i faci pe cei de la serviceuri să lucreze corect !?