Prețurile solicitate de companiile de asigurări pentru polițele de asigurare RCA generează permanent controverse, fiind considerate prea mari de către cei mai mult clienți. Unii dintre cei mai afectați de această situație sunt proprietarii care folosesc mașinile doar ocazional, iar mulți dintre ei preferă ca din acest motiv să nu mai încheie asigurarea RCA.
O astfel de problema ar putea fi rezolvată prin implementarea unui sistem care să permită monitorizarea mașinilor asigurate. Astfel, un client ar putea plăti o taxă fixă modifică pentru asigurarea RCA, la care să se adauge ulterior eventuale sume de plată în funcție de cât de mult folosește mașina pe parcursul anului.
"Poate că folosesc maşina trei ore pe zi sau trei ore pe săptămână şi atunci preţul poliţei RCA poate fi reglat în funcţie de acest lucru. De exemplu, există poliţa RCA care poate fi încheiată online şi care poate avea un preţ foarte mic. Plăteşti o sumă fixă, iar la final se poate face un fel de regularizare a preţului poliţei, în funcţie de cât ai utilizat maşina", explică Călin Rangu, director al Direcției de Supraveghere a Intermediarilor și a Regulilor de Conduită din cadrul ASF.
Oficialul ASF susține că o astfel de propunere poate fi implementata ușor de companiile de asigurare, în special pentru că presupune doar o modificare a normelor RCA.
Totuși, nu este clar cum și cât timp ar dura implementarea unui sistem prin care companiile de asigurări să monitorizeze activ mașinile clienților pentru a determina timpul în care acestea sunt folosite.Via Economica
Sa nu uitam si de reprezentantele si atelierele auto care incarca mult factura cand afla ca faci masina pe RCA sau Casco.
In plus o sa scada aglomeratia din orase.
Asigurarea pe sofer nu prea are sens la noi pentru ca ajung sa plateasca aceeasi asigurare si cel cu Cayene si cel cu Logan. Plus multi o sa-si cumpere 11 masini intr-un oras si asa prea aglomerat.
asta e de domeniul fantasticului, intr-o tara in care un sistem informatic centralizat NU EXISTA! Nici la politie, nici intre primarii, nici intre diversele institutii financiar contabile, gen inspectoratele de munca ori directiile financiare
ca deobicei scursurile din varf rupte de realitatile cotidiene mai clocesc o smechereala de unde ar putea sa-si traga comisionul.
Singurul inconvenient, este ca nu se vor mai putea face polite online sau la ghiseu, agentul trebuind sa verifice kilometrajul masini pentru polita. (stiu ca se poate si cu citirea de catre asigurat dar va fi pe raspunderea acestuia daca nu e ok)
Sa speram ca implementarea va fi cel putin la fel de buna ca si marketingul (lauda).
Daca vreti preturi mici sau gratuitati, ușcheala intr-o tara comunista. Aveti destule variante.
stii de ce nu intelegi vesnica problema a costurilor? pentru ca " al satul nu crede pe cel flamand " .