În prezent, Codul Rutier nu specifică un nivel minim de studii pentru obţinerea permisului de conducere. Un candidat trebuie doar să facă dovada că a urmat cursurile unei şcoli de şoferi autorizate, că a luat lecţii de condus de la un instructor autorizat şi că este apt din punct de vedere medical să conducă pe drumurile publice pentru a putea fi examinat în vederea obţinerii permisului de conducere.
În cadrul cazului cunoscut publicului cu titulatura de "permisele de Piteşti", unii indivizi au obţinut permisul de conducere prin mijloace ilegale şi cercetările ulterioare au descoperit că aceştia nu ştiau să scrie sau să citească.Codul Rutier a fost modificat: Interdicţii şi obligaţii pentru biciclişti şi mopedişti
Începând cu luna ianuarie a anului trecut, Codul Rutier a fost modificat pentru a introduce obligativitatea deţinerii unui permis de categorie pentru a putea conduce un moped pe drumurile publice. Această schimbare a fost necesară pentru alinierea la normele europene şi pentru reducerea numărului de accidente cauzate de conducătorii acestor vehicule, care nu erau obligaţi decât să urmeze un curs legislativ pentru a putea conduce un moped pe drumurile publice din România. Din nefericire, respectivul curs nu era suficient pentru a asigura înţelegerea normelor rutiere aplicabile în ţara noastră. Categoria dedicată mopedelor se numeşte AM şi se referă la motociclurile dotate cu motoare care nu le pot propulsa la o viteză maximă mai mare de 45 km/h, iar a căror capacitate cilindrică nu depăşeşte 49 cmc.Via StirileProTV | Sursa foto
Inca o lege de toti banii, gandita cu capul pentru bunastarea cetatenilor Romani.
Aceasta lege e necesara!
Rusinica...
Te rugăm să trimiţi un print-screen pe adresa noastră de contact cu problema.
Mulţumim!
@esel are dreptate...unu' care n-a fost in stare sa-si ia bacu' nu e in stare sa ia decizii dar ce te faci cu politicienii care "nu vorbeste cu tine" si care au ajuns "pentru ca taticu'" si conduc o tara intreaga?
proiectul e binevenit...sunt curios daca va fi adoptat ca lege. Dar sunt atat de multe legi BUNE in tara asta calcate cu nerusinare ca mi-e teama ca si obligativitatea de a avea 8 clase va ramane doar pe hartie
traim intr-o tara stramba :(
Propun si sanctiuni severe pentru depasirea cu mult a vitezei legale. De exemplu, in caz ca oricine ar depasi cu 50 km/h viteza legala (sau alta valoare periculoasa, peste limita admisa de lege), indiferent ca in oras sau in afara acestuia, sa se considere ca un atac cu arma (masina), asa cum se considera in alte tari. Iar amenzile sa fie uriase ori, in caz ca vinovatii nu isi permit sa plateasca, sa li se suspende permisul pe mult timp.
Intr-o anumita tara exista un proiect de lege care propune suspendarea permisului de conducere pe 1 an de zile, pentru cei care vorbesc la mobil in timp ce conduc masina. Nu este de gluma cu acest aspect. Recent am vazut pe cineva care conducea masina in timp ce cu mana stanga tinea mobilul, iar cu dreapta gesticula de parca numai asa putea comunica la telefon... Nici chiar cand se deplaseaza masina in linie dreapta nu este cazul sa se procedeze astfel. Am vazut un documentar despre cum este distrasa atentia omului, atunci cand acesta vorbeste la mobil. Subiectii se deplasau pe strada si vorbeau la mobil, iar in acelasi timp trecea pe langa ei un om costumat in clovn. Studiul a demonstrat ca niciunul dintre cei care vorbeau la mobil nu a observat omul costumat in clovn, chiar daca acesta a trecut chiar pe langa ei. Cu atat mai mult poate sa fie distrasa atentia celor care conduc masini, atunci cand vorbesc la mobil. Vad zilnic oameni care conduc si vorbesc la mobil, dar care au parca priviri absente si se uita undeva neclar, as spune ca (macar) spre inainte, dar acest aspect nu este evident. Se ''uita'' mai mult la ceea ce vorbesc la telefon si le scade capacitatea de concentrare la drum. Multi dintre ei conduc prea incet si incurca traficul, iar acest aspect poate sa fie uneori aproape la fel de periculos ca a conduce cu viteza mare.
Amnezile trebuie date procentual, in functie de venit. Nu ai venit, muncesti ilegal prin Spania, ai x-uri, q-uri, dar abc-ul e lipsa ? La puscarie tata ! Munca silnica pana iti iese clima "bizonica" pe nas. Dar... "havem drepturi, mancatias !"
Chiar mi-a plăcut cum ai pus problema sancţiunilor rutiere. Evident, debandada a devenit parcă şi mai generală, dacă îmi permiţi o asemenea exprimare forţată. Am sesizat şi eu, la fel de surprins, “fenomenul” aparent inexplicabil al “privirii în gol, prin obiecte, prin tot”, specific mobil-maniacilor, care denotă aşa-zisul “deficit de atenţie” (mă rog, psihologii cunosc mai profund aspectele patologice). Ce să te îmbraci în clovn? Poţi să umbli direct în fundul gol pe lângă ei, căci efectul ar fi identic. Este just că mai răspund şi eu la volan, dacă mi se pare vreun apel stringent, dar, în fiecare dintre cazuri, grăbesc finalizarea convorbirii, încercând să fiu cât mai laconic (ceea ce este atipic pentru mine :D), tocmai în ideea de a nu provoca incidente nedorite. În plus, chiar şi cu aparatul pus momentan la ureche, percep orice anomalie din jurul meu, reacţionând prompt, în funcţie de gravitatea reclamată, dacă s-ar petrece ceva neprevăzut şi ameninţător, slavă Domnului că m-a ferit de dependenţe atât de nocive...Cu alte cuvinte, atunci când sporovăiesc câte-n lună şi-n stele, maniacii respectivi nu sunt acaparaţi atât de probleme cotidiene arzătoare sau de dileme ontologice, cât de…obiectul propriei lor idolatrii high-tech (evident, fără să poată realiza ridicolul de situaţie sau starea lor alarmantă de deconectare psihosenzorială cu mediul înconjurător), care le insuflă acea frenezie logoreică interminabilă (sau, mai stilistic spus, “beţie de cuvinte”, inutilă în primul rând lor înşişi!) şi care pare să le abrutizeze fiinţa, fără şanse de scăpare, aproape ireversibil…Nu exagerez cu nimic!
Cât despre pătrunderea cu viteză excesivă în localităţi (în peste 50 % dintre cazuri, în interior şi la ieşire nu sesizezi vreo diferenţă…cinetică), ce să mai discutăm? Bag mâna nu în foc, ci direct în reactorul nuclear, că în veci de veci nu se va reuşi stârpirea acestui nărav puternic încarnat în fibra omului postmodern, chiar de s-ar înghesui o mie de legislatori pe centimetru pătrat de normă dură, intransigentă, iar numărul poliţiştilor de filtraj ar depăşi numărul frunzelor din localitatea cu pricina. Extrapolând, oare când vom înceta să ne ascundem după cireş şi să recunoaştem bărbăteşte, finalmente, că nu se mai poate opera niciun obstacol de bună credinţă (automat, şi de bun simţ) în faţa “invaziei păgâne” care tinde să paralizeze această bătrână şi sictirită planetă. Este ca şi cum s-ar fi pornit năvalnic la vale toţi bolovanii lumii, de toate mărimile şi greutăţile; opreşte-i dacă poţi, prin orice mijloc imaginabil. Ştiu, îmi vei reproşa scepticismul şi n-aş avea de ce să ripostez , dar las’ că vei “compensa” tu prin optimismul tău debordant (nu trebuie să-l confirmi---se “simte” printre rândurile tale), iar dacă acesta radiază şi vreo aromă de…nădejde ortodoxă, atunci i-ai putea “injecta” şi precarului de mine, că n-am suficientă…
Dumnezeu cu mila!
Ma rog, sa facem abstractie de cancerul nostru organizatoric; chestiunea arzatoare la ordinea zilei este urmatoarea: bun, scoala asta a noastra, asa pauperizata, devalorizata, demoralizata si decazuta cum este (exceptiile super-intaresc regula, iar super-exceptiile...deja sugereaza limpede tendinta ascendenta si inflorirea sectorului strict privat si crunt selectiv (financiar) al invatamantului, dar totalmente rupt de dialectica, menirea si traditia lui, pregatind febril elitele "New Age" de maine, printre care va figura, la loc si etalon de onoare, "geniul geniilor"...Antihrist, din fericire pripasit nu pe meleagurile noastre, dar posibil cu impact direct inclusiv asupra noastra, din moment ce va pastori intreaga planeta...), in fond "dezintelectualizata", ce ne mai invata si cum ne mai educa? Pai ce sa ne mai invete, daca a trimis catre nedemna desuetudine si chiar catre vadita aversiune in masa materii fundamentale pentru conturarea fiintei nationale, precum literatura, istoria, geografia si educatia civica (oarecum si pe cea fizica), dar si "ansamblul spiritului" (logica-psihologie-filosofie), chiar daca acestea inca mai exista pe hartie (in programa sau in grila de predare, ca sa pastram proportiile limbajului tehnic). Si cum, cu ce si de ce sa ne mai educe, daca profesorii sunt cuprinsi de disperare din cauza salariilor mizere, a dotarilor antice sau insuficiente, a datoriilor personale cotidiene, a marginalizarii si batjocurii continue din partea "autoritatilor", a lipsei generale de respect si de perspective profesionale si personale? Sarmanii de ei sunt perfect constienti ca noii, impozantii si triumfalistii "educatori" se numesc acum televizorul, computerul si telefonul mobil (in locul celor traditionali, deturnati de la misiunea lor inraurita divin si trecuti pe linie moarta: evident, este vorba despre triada vitala biserica-familie-scoala; asadar, cea care a preluat fraiele este triada venala mentionata mai sus), neavand incotro decat sa capituleze, fara drept de apel, in fata fortei devastatoare de persuasiune publica a acestora...
Ca sa simplificam tarasenia si sa tragem concluzia de rigoare: poti sa detii "magna cum laude" x licente, y masterate si z doctorate, caci ar fi tot in van, daca mintea ti s-a infierbantat de la NFS sau alte jocuri asemenea (tot mai manevrabile, mai performante), daca esti fascinat de Vin Diesel sau de Paul Walker si daca ti-ai permite bolizi asemanatori; practic, nimeni si nimic nu te-ar impiedica sa ravnesti a le imita ispravile de pe strazi, astfel ca, avand in vedere ca drumul de la vis la realitate este tot atat de scurt precum cel de la politica la afaceri (apropo, prefer, totusi, traseul invers!!! ---desi, desigur, nu-mi place nici asa), o poti comite de toata frumusetea (la accidente ma refer), caz in care initiatorii proiectului de lege privind interdictia acordarii permisului de conducere mocofanilor cu clase putine (si acelea nu se stie daca nu cumva cu chiu, cu vai, mai de mila, mai de sila sau cu interventii si spaga absolvite) pot apuca resemnati respectivele documente pretioase pentru a le posta drept hartie igienica prin closetele Parlamentului.
PS: NU SE MAI POATE FACE NIMIC PENTRU A PREINTAMPINA SAU DEJUCA MEGA-STRATEGIA SATANICA DE A NIMICI OMENIREA, IN TOATE SENSURILE INTELIGIBLE --- sa ne intre odata in devla ceea ce subliniam si in postul meu anterior. De acum incolo, "cine va rabda pana la capat, acela se va mantui" (Matei 24:13), sunt de acord, dar, ca sa izbutesti cu certitudine, este nevoie capitala de transpunerea in fapte a unui dicton reinterpretat, prelucrat si adaptat, adica "Scapa cine poate" nu-ti va ingadui sa poti literalmente decat metamorfozat obligatoriu in "Scapa cine intelege si stie cum anume"...
Nici tu nu ai mai mult de 4 clase, dupa cum "nimeresti" tastatura.
Aveam in liceu un profesor de matematica ce incerca de fiecare data sa ne deschida ochii aupra vietii. Cauta sa ne spuna cum sa ne comportam responsabil si ne vorbea de criza morala si de principii din societatea romaneasca, inca dinainte de 1989. Omul avea si are curaj, o minte deschisa si foarte activa. Ceea ce mi-a placut mereu era ca aproape de incheierea orelor de matematica, omul aducea casetofon si facea trecerea spre recreatie foarte placuta, prin ascultarea de casete cu muzica clasica. Un pedagog admirabil si in acelasi timp un om care ne spunea ca se poate face ordine aplicand forta legii.
Asa mi-a venit ideea pe care am expus-o intr-un comentariu anterior, rugand echipa automarket sa o prezinte ca o parere adresata tuturor care vor gasi timp sa citeasca acele randuri, idee pentru care nici atunci si nici acum, nu imi aloc niciun merit. Dar mai intai sa relatez ceva. Acum doua zile ma deplasam pe strada Preciziei spre Iuliu Maniu, intrucat ma indreptam spre podul ce marcheaza iesirea din capitala, directia spre Pitesti. Cand se ajunge in Iuliu Maniu, multi sunt tentati sa traverseze bulevardul si sa vireze stanga spre Pitesti, desi exista in capatul strazii Preciziei semn de obligatoriu dreapta. Cine procedeaza respectand semnul, da mai intai de o banda laterala, dupa care este obligat sa traverseze benzile 1 si 2, daca vrea sa intoarca la primul semafor si sa se indrepte apoi spre Pitesti. Cam dificil uneori, daca semaforul cu pricina arata culoarea verde si cei care intra in Bucuresti dinspre Pitesti sunt destul de numerosi. Surpriza, acum 2 zile in locul ce desparte cele 2 sensuri ale bulevardului, exista un echipaj de Politie. Foarte frumos atunci, cei ce ieseau de pe strada Preciziei si vroiau sa merga spre Pitesti, semnalizau de zor dreapta respectand semnul obigatoriu, pentru ca apoi sa vireze la semaforul ce indica verde si sa intoarca spre Pitesti. Nici cei care intrau in Bucuresti nu claxonau si schimbau banda, pentru a se deplasa inainte si a face loc celor ce intorceau. Da, acela este un punct dificil conceput, avand in vedere ce aglomeratie poate genera, iar faptul ca era sambata explica si prezenta echipajului de Politie. Agentul mergea si pe sensul opus, ca sa opreasca pe cei care vroiau sa iasa din Bucuresti si pentru a permite sa intoarca celor care ieseau din Preciziei in Iuliu Maniu si vroiau si ei acelasi lucru, sa se indrepte spre Pitesti. Chiar daca acel loc este complicat pentru un trafic civilizat, iata ca totusi se poate, atunci cand este prezent un echipaj de Politie. Fara nervi si agitatie din partea conducatorilor auto.
Ca sa revin la idee, de asa ceva este nevoie. Iar monitorizarea se poate face si cu ajutorul camerelor video, conectate frumos la sistem. Asa vad un trafic civilizat si sa se anunte daca s-ar amplasa camere de supraveghere, nu cred ca publicitatea aceasta nu ar avea efect. Nu ar costa asa de mult ca alte echipamente, probe pentru amenzi ar fi destule si totul eficient, daca s-ar adauga la toate acestea trimiterea amenzilor direct la domiciliul vinovatilor. Sa se aplice pentru toti cei care incalca legea, fara discriminari. Oamenii corecti nu au de ce sa-si faca griji, ba chiar vor sta mai linistiti daca stiu ca traficul este supravegheat (pe toate drumurile importante), aspect care ar descuraja abaterile celor indisciplinati. Cum spunea domnul profesor, uneori este nevoie de masuri severe. Plus ca acest fel de monitorizare este foarte posibil sa scada si agresivitatea unora in trafic. Este ca o masura de protectie a celor corecti, de cei care isi inchipuie ca toata strada este a lor. Asa ar fi depistati si cei care vorbesc la mobil in timp ce conduc sau cei ce depasesc viteza. Personal, prefer sa tin mainile pe volan la orele 9 si 15 si sa nu raspund la mobil, mai bine revin si sun cand nu mai conduc masina. Consider mai sigur asa, chiar daca sunt atent la drum, prefer sa nu ocup mana stanga cu telefonul, pentru ca oricand poate sa apara o situatie in care sa am nevoie de folosirea ambelor maini pentru comenzile masinii. In felul acesta, pot sa retrogradez treptele de viteza si sa folosesc mai des frana de motor, sau sa urc in trepte mai rapid atunci cand este nevoie, fara sa existe riscul ca sa las volanul liber chiar si pentru cateva secunde. Castile pentru telefon nu le mai folosesc de ceva vreme, dar incurajez folosirea lor de catre cei care au nevoie neaparata sa vorbeasca la telefon atunci cand conduc masina. Cu conditia necesara sa ramana atenti la drum si sa nu se lase distrasi de convorbirea telefonica. Sau pot sa foloseasca sistemul bluetooth, daca masina are asa ceva in dotare.
Daca mai vad, sar cu print-screen-ul.