Ministrul Transporturilor din Germania a dezvăluit propunerea sa de taxare pentru celebrele autobahn-uri. Începând cu anul 2016, şoferii ar putea să cumpere un sticker care să coste 10 euro şi să fie valabil 10 zile, sau să achite o taxă de 100 de euro pentru tot anul.
Esential
65
la sută din autostrăzile din Germania nu au limită de viteză.
12845
de kilometri reprezintă lungimea cumulată a reţelei de autostrăzi din Germania (valoarea valabilă în 2012)
Celebrele autostrăzi germane vor avea o taxă de utilizare din 2016, anunţă englezii de la BBC. Ideea era discutată de mai multă vreme de legislatorii germani, care aveau în faţă una dintre cele mai generoase reţele de autostrăzi din Europa şi încercau să obţină fonduri pentru a le întreţine ca la carte. Alexander Dobrindt, actualul Ministru al Transporturilor din Germania, propune o taxă de 10 euro pentru zece zile de acces pe autobahn, sumă rezonabilă în raport cu tarifele aplicate în alte ţări pentru accesul pe autostrăzi. În cazul în care un şofer vrea să conducă mai mult de zece zile pe autostrăzile germane fără să plătească de fiecare dată când se încheie acest interval, există posibilitatea unui abonament anual, care va costa 100 de euro.
Germania: Opoziţia cere limită de 120 km/h pentru toate autostrăzile, ADAC nu e de acord
Criticii propunerii susţin că aceasta încalcă normele anti-discriminare din Uniunea Europeană, deoarece taxa este dedicată străinilor care vin în Germania. Soluţia găsită de Alexander Dobrindt este ca şi vehiculele înmatriculate în Germania să plătească taxa respectivă, la acelaşi cuantum, dar ca ea să fie redusă de la impozitul vehiculului pentru care este achitată. În măsura în care oponenţii deciziei vor contracara măsura, ministrul transporturilor din Germania ar trebui să găsească o altă metodă de aplicare a taxei de folosire a autostrăzilor.
Potrivit AFP, reprezentanţii Austriei şi Olandei s-au plâns de respectiva taxă, cu toate că ambele state aplică diferite taxe de drum sub formă de vigniete.
Ministrul Transporturilor din Germania vrea să construiască un segment de autostradă digitală
Reţeaua de autostrăzi din Germania se întinde pe aproape 13.000 de kilometri şi este una dintre cele mai mari din Europa. Accesul pe autobahn este gratuit, iar 60% din reţea nu are limită de viteză.
Ministrul Transporturilor din Germania a declarat că această taxă este dorită şi de germani, în special de cei din Sudul Bavariei, unde este şi sediul partidului de care aparţine acesta, deoarece statele adiacente au taxe de drum şi germanii trebuie să le achite pentru a călători pe reţelele rutiere din Austria şi Elveţia, în timp ce şoferii din cele două ţări se pot bucura gratuit de autobahn-ul finanţat de statul german.
Alexander Dobrindt susţine că varianta de taxă de drum propusă nu încalcă nicio normă europeană şi că va fi supusă la vot în cursul anului 2014.
Şeful CNADNR: "Din 2015 vrem să introducem o taxă pentru autostrăzile A1 şi A2"
Via BBC
Anul trecut am platit 37 euroi