Senatorii din Comisiile Juridice, de Administraţie şi Apărare discută posibilitatea ridicării cu 10 km/h a limitei de viteză în mediul urban şi interzicerea categorică a conducerii sub influenţa băuturilor alcoolice.
Nu are ce căuta alcoolul la volan. Cel care vrea să bea, trebuie să meargă cu un taxi. Sună la 112 sau la 991, îşi ia un taxi şi face exact ce vrea.
Sebastian Grapa
Senator PNL
Codul Rutier 2014 ar putea primi două noi amendamente
suplimentare faţă de cele menţionate săptămâna trecută, informează Mediafax.
Cele două amendamente se referă la schimbări privind viteza maximă permisă în localităţi, care ar putea fi ridicată la 60 km/h, precum şi la interdicţia totală de a consuma băuturi alcoolice înainte de a conduce vehicule pe drumurile publice. Creşterea vitezei maxime permise în localităţi ar fi asociată şi cu creşterea vitezei maxime permise pe drumurile expres, pentru posesorii de permis auto categoria B, tot cu 10 km/h. În timp ce propunerea legată de schimbarea vitezei maxime permise pe anumite categorii de drumuri este la început, propunerea de interdicţie a conducerii sub influenţa băuturilor alcoolice a fost la doar un vot distanţă de a fi aprobată.
Actuala formă a Codului Rutier permite o viteză maximă de 50 km/h în localităţi, cu excepţia cazului în care indicatoarele permit o viteză mai ridicată pe anumite tronsoane.
Senatorii vor vota din nou marţi, 11 februarie 2014, amendamentul privind propunerea de modificare a Codului Rutier 2014 cu privire la consumul de alcool înainte de urcarea la volan.
Această măsură vine ca o completare a reglementărilor actuale, care nu prevăd
”în mod distinct şi imperativ” această interdicţie. Aşadar, şoferii care au consumat băuturi alcoolice şi au o concetraţie alcoolică de peste 0.15 mg/litru alcool pur în aerul expirat sau au consumat stupefiante sau medicamente incompatibile cu operarea vehiculelor vor fi pedepsiţi conform legii. Senatorul Şerban Nicolae a făcut această propunere pentru a adapta reglementările actuale la
”specificul poporului român, care nu are o educaţie în sensul moderaţiei”. Acesta a subliniat că orice fel de concesie ar duce la creşterea gradului de risc, deoarece ”nu a observat ca şoferii români să aibă conştiinţa nivelului până la care pot bea, urmat de conducerea unui autovehicul”.
Ultimele modificări importante ale Codului Rutier au fost
aplicate în 2013 şi au fost 11 la număr.
Acestea au venit ca o completare la cele aplicate în anii precedenţi şi care vizau, printre altele, interzicerea circulaţiei cu anvelope necorespunzătoare pe şosele acoperite cu zăpadă sau polei, obligativitatea unui permis de conducere pentru a folosi un moped şi multe altele.
Via Mediafax
bravo!!!
1) ITP valabil 1 an pentru masini mai vechi de 6 ani
2) Interzicerea circulatiei transportului "gabarit depasit" pe timp de zi
3) Interzicerea circulatiei atelajelor agricole agabaritice pe drumurile Nationale/Europene (prin Moldova noastra au aparut multe tractoare din astea foarte mari, nu mai zic de combine care sunt cat muntele)
(P.S: nici macar producatorii numai garanteaza pentru ele, majoritatea au nevoie "de ajutor' la ITP)
Mda... v-as dori, dar nu va doresc ;)
despre caruta in care ai crescut tu , nu spui nimic ? sau nu vrei sa-ti superi neamul ? dar despre trompetele cu volan pe dreapta , cele de BH si cele conduse de analfabeti ca tine , nu ai nimic de spus ? despre calitatea drumurilor , nimic ? cu * ingusti * ca tine a ajuns tara asta un fel de lagar pentru cei multi dar prosti .... mi-e sila de tine parvenitule !!!!
si ca sa-ti raspund punctual:
1) Da, ITP cat mai des si cat mai strict. Ai cumva idee cate masini au defectiuni la sistemul de franare? Mai citeste si tu cate o statistica. La nemti de asta se circula cu cat vrei pe autobahn pentru ca au un itp foarte strict si sunt siguri ca un accident pe autobahn se poate intampla din cauza unei erori umane, nu tehnice. Ma doare in 14 ca e persoana fizica sau juridica. Mai ales la persoanele juridice care merg cu toate cadavrele pe strada (aviz firmelor de distributie).
2). Am zis 5-6 ani pentru ca pana atunci ai de obicei garantia din partea producatorului automobilului.
3) partea cu analfabetul: da un simplu search pe google dupa numele meu si poate afli mai multe informatii... dar pentru asta am facut 18 ani de scoala si dau in fiecare luna statului 35-40 de milioane ca sa aiba o sansa la viata si unul ca tine (imi dai impresia ca tu nu ai salar cat dau eu impozite... nu mai vorbesc de angajator)
4) din cate stiu, drumurile, autostrazile nu se fac prin intermediul codului rutier... Codul rutier e una, procesul de constructie/modernizare a unui drum presupune abordarea unui alt cadru legislativ
5)... nu cred ca mai are rost sa-ti explic...
6) dupa fiecare revizie la masina mea, ii fac si un test-itp, ca ma costa 32 de lei... Si il fac pentru linistea mea, nu ca mi-e sa nu dau peste unul ca tine sa-l nenorocesc... Dar na... daca nu iti permiti...
Si obligativitatea unor stickere pe masina, pe fata scris "asta calca, nu f**e" si pe spate "2 fast 4 u".
De ce sa ne mai complicam atat cand, oricum, lumea circula ca-n Bangladesh?