Toyota este singurul constructor major care mizează puternic pe dezvoltarea maşinilor electrice cu alimentare pe hidrogen, prin modelul Mirai, care nu se bucură însă de succes comercial.
În primele 8 luni ale anului, producătorul japonez a reuşit să vândă doar 1.140 de unităţi la nivel global, iar singurul rival este Hyundai ix35, care s-a comercializat în numai 34 de unităţi. Preţurile foarte mari şi infrastructura precară au făcut ca vânzările de maşini electrice alimentate cu hidrogen să fie în continuare scăzute, iar Toyota a anunţat deja că se va concentra pe dezvoltarea unor maşini electrice.
Acest lucru a fost interpretat ca pe o posibilă renunţare la modelul Mirai, însă divizia de lux Lexus va implementa un sistem de propulsie cu alimentare cu hidrogen pe viitoarea generaţie a lui LS. "Ştim să producem maşini cu celule de combustibil şi singura provocare este să împachetăm celula de combustibil într-o maşină care are nevoie şi de un anumit nivel de performanţă. Cumpărătorii premium au anumite aşteptări", spune Alain Uyttenhoven, şeful Lexus.Potrivit unor informaţii dezvăluite de publicaţia Autocar, viitorul LS va fi bazat pe conceptul Lexus LF-FC (foto), care a fost prezentat în 2015 şi care era de asemenea echipat cu un sistem de propulsie alimentat cu hidrogen. Acesta beneciaza de un motor electric amplasat pe puntea spate şi două motoare electrice integrate amplasate la nivelul roților de pe puntea faţă.
Via Carscoops