Promovare inedită pentru Volvo XC40: "Nu cumpăra această mașină. Abonează-te la ea!"

de Daniel Popescu
Joi, 13.12.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volvo a lansat o campanie inedită de publicitate în Germania prin care invită clienții să conducă SUV-ul XC40 pe bază de abonament lunar în loc să cumpere mașina.

Volvo este unul dintre constructorii care mizează pe o diversificare a bazei de clienți prin oferirea posibilității de a plăti un abonament lunar pentru utilizarea unei mașini în loc de achiziționarea acesteia.

După o serie de teste în Statele Unite și Europa, serviciul a fost lansat oficial în Germania în luna octombrie, iar constructorul suedez a inițiat acum o campanie inedită de promovare. Contrar regulilor tradiționale de marketing, campania de promovare are în prim-plan un Volvo XC40 cu un mesaj inedit: "Nu cumpăra această mașină. Abonează-te la ea".

Practic, Volvo îi invită pe clienți să conducă XC40 pe baza unui abonament lunar de 498 de euro. Chiar dacă tariful lunar este semnificativ mai mare decât rata lunară pentru un leasing, care începe de la 300 de euro, Volvo mizează pe faptul că abonamentul acoperă toate costurile suplimentare, inclusiv cele cu asigurările, taxele, asistența rutieră sau reparațiile din service.

"Costurile sunt foarte transparente, o metodă de a avea mașină fără bătăi de cap.

Știi exact ce costuri ai", explică Hakan Samuelsson, CEO-ul Volvo.

Volvo a adoptat această strategie ca urmare a popularității serviciilor pe bază de abonament precum Netflix și Spotify, dar și ca reacție la faptul că tinerii nu mai sunt atât de interesați să dețină o mașină în proprietate. De altfel, numărul tinerilor germani de până în 25 de ani care au permis de conducere a scăzut de la 1.1 milioane în 2007 la puțin peste 800.000 în 2017.

În Statele Unite, Volvo a epuizat deja toate unitățile XC40 alocate serviciului de abonamente, motiv pentru care noii clienți sunt nevoiți să aștepte până anul viitor să-și primească mașinile comandate. În Europa, în program sunt incluse XC40, XC60, XC90, S60 și V60.

Via Bloomberg

Comentarii (6)

  • tinerii nu mai sunt atât de interesați să dețină o mașină în proprietate

    poate baga la cap unii de pe aici cand ii trag inainte cu "automobilul e 'mnezau pe pamant"
    12 7
  • @vianu
    mai castiga si producatorii dublu sau triplu la o masina .......
    10 3
  • Asta vine după știrea că Volvo stabilește un nou record de vânzări, înseamnă că bătrânii încă sunt mulți.
    8 3
  • @dan

    cresterea Volvo in Europa e cu 1 cifra, global e cu 2 cifre...batranii care fac grosul vanzarilor sunt in afara Europei.
    8 2
  • @ @vianu Nu castiga asa mult. Pentru niste euro in plus nu mai ai nicio bataie de cap cu asigurari, service etc. si nici costul pentru ele. Plus ca ai libertatea sa renunti la masina mai repede, fara sa mai stai sa cauti cumparator pentru ea. Ai o perioada in care ai bani si vrei masina ca lumea? Foarte bine, 6 luni conduci masina de 60000 euro, te plictisesti de ea si apoi faci ce vrei mai departe.
    12 2
  • Iar daca ii dai dauna totala in prima luna? AI pierdut doar 500 euro....
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru