Volvo este unul dintre constructorii care mizează pe o diversificare a bazei de clienți prin oferirea posibilității de a plăti un abonament lunar pentru utilizarea unei mașini în loc de achiziționarea acesteia.
După o serie de teste în Statele Unite și Europa, serviciul a fost lansat oficial în Germania în luna octombrie, iar constructorul suedez a inițiat acum o campanie inedită de promovare. Contrar regulilor tradiționale de marketing, campania de promovare are în prim-plan un Volvo XC40 cu un mesaj inedit: "Nu cumpăra această mașină. Abonează-te la ea".
Practic, Volvo îi invită pe clienți să conducă XC40 pe baza unui abonament lunar de 498 de euro. Chiar dacă tariful lunar este semnificativ mai mare decât rata lunară pentru un leasing, care începe de la 300 de euro, Volvo mizează pe faptul că abonamentul acoperă toate costurile suplimentare, inclusiv cele cu asigurările, taxele, asistența rutieră sau reparațiile din service.
"Costurile sunt foarte transparente, o metodă de a avea mașină fără bătăi de cap.
Știi exact ce costuri ai", explică Hakan Samuelsson, CEO-ul Volvo.Volvo a adoptat această strategie ca urmare a popularității serviciilor pe bază de abonament precum Netflix și Spotify, dar și ca reacție la faptul că tinerii nu mai sunt atât de interesați să dețină o mașină în proprietate. De altfel, numărul tinerilor germani de până în 25 de ani care au permis de conducere a scăzut de la 1.1 milioane în 2007 la puțin peste 800.000 în 2017.
În Statele Unite, Volvo a epuizat deja toate unitățile XC40 alocate serviciului de abonamente, motiv pentru care noii clienți sunt nevoiți să aștepte până anul viitor să-și primească mașinile comandate. În Europa, în program sunt incluse XC40, XC60, XC90, S60 și V60.
Via Bloomberg
poate baga la cap unii de pe aici cand ii trag inainte cu "automobilul e 'mnezau pe pamant"
cresterea Volvo in Europa e cu 1 cifra, global e cu 2 cifre...batranii care fac grosul vanzarilor sunt in afara Europei.