Programul de guvernare pentru perioada 2017-2020 include câteva menţiuni importante cu privire la sectorul transporturilor, care vizează atât autostrăzile, cât şi programul Rabla, care s-a bucurat de mare succes în 2016. Astfel, guvernul susţine că va aloca 3 miliarde de euro pentru construcţia de autostrăzi şi pentru modernizarea căilor ferate.
"3 miliarde de euro vor viza construcţia de autostrăzi şi căi ferate rapide, având prioritate autostrăzile care nu pot fi finalizate sau demarate din fonduri europene până în 2020. Fondul Suveran de Dezvoltare şi Investiţii va construi autostrăzi în parteneriat public-privat pe care le va deţine pentru o perioadă de 30 ani", se precizează în program.
Guvernul a ales deja 5 autostrăzi care vor fi realizate din aceste fonduri. Prima este Piteşti - Craiova, care ar trebui finalizată în 2021, iar alte două vizează Moldova: Târgu Mureş - Iaşi şi Iaşi - Bucureşti. De asemenea, pe listă apar autostrăzile Bucureşti - Timişoara şi Comarnic - Braşov.
În cadrul programului este menţionată şi autostrada Sibiu - Piteşti, însă în dreptul acesteia nu este trecut niciun termen de finalizare, chiar dacă guvernul precedent anunţase că circulaţia va fi deschisă în 2021 sau cel târziu în 2022.
Documentul prevede şi finalizarea autostrăzii Transilvania în 2022, modernizarea centurii Bucureştiului până în 2018 şi realizarea unei legături directe între autostrada A3 Bucureşti - Ploieşti şi Aeroportul Henri Coandă.
Program Rabla pentru achiziţia de maşini electrice
Programul Rabla ar urma să fie continuat cel puţin până în 2020, însă accentul va fi pus în special pe achiziţionarea de maşini electrice. Astfel, statul ar urma să acorde un voucher de 10.000 de euro pentru cumpărarea de astfel de vehicule, iar scopul final este ca cel puţin 100.000 de români să devină proprietari de maşini electrice."Vom extinde Programul Rabla destinat achiziţiei de maşini electrice astfel încât, în perioada 2018-2020, peste 100.000 de români să beneficieze de acest program şi să-şi achiziţioneze o maşină electrică. Valoarea voucherelor pentru o maşină electrică va fi de 10.000 euro. Vom extinde programul pentru finanţarea staţiilor de alimentare pentru maşini electrice astfel încât, la 1 ianuarie 2020, pe teritoriul României să fie funcţionale cel puţin 20.000 de puncte de alimentare instalate în reţea", se precizează în program.
Cele 100.000 de maşini electrice vândute pe parcursul a 4 ani echivalează cu circa 25.000 de unităţi anual. În România s-au vândut în 2016 circa 100.000 de maşini (85.000 până în noiembrie, datele pe decembrie nu au fost încă publicate), ceea ce înseamnă că, în medie, un sfert dintre maşini vândute în următorii 4 ani ar urma să fie electrice.
În acest moment, datele oficiale ACEA (Asociația Producătorilor Auto din Europa) arată că, în perioada ianuarie - iunie 2016, în România s-au vândut doar 16 maşini electrice şi plug-in hybrid, ceea ce ar echivala cu circa 32 pe parcursul întregului an. Conform altor cifre, oferite de această dată de APIA (Asociația Producătorilor și Importatorilor Auto din România), numărul mașinilor care se pot alimenta la priză a ajuns în 2016 la circa 150 de unități.
Bonusul de 10.000 de euro la achiziția unei mașini electrice pare utopic în contextul în care principala sursă de finanțare a Programului Rabla - Timbrul de Mediu - dispare din peisaj în acest an. Pe lângă asta, reţeaua de 20.000 de puncte de încărcare construite până în 1 ianuarie 2020 reprezintă un obiectiv suprarealist pentru România în condiţiile în care Germania are în prezent peste 17.000 de puncte de încărcare.
Taxe nefiscale eliminate
Pe de altă parte, programul prevede şi eliminarea a 102 taxe nefiscale, dintre care câteva sunt legate de industria auto.
Legea a fost deja aprobată de Parlament, respinsă de Preşedinte şi aprobată din nou fără modificări de Parlament, astfel că preşedintele este acum obligat să o promulge.Cea mai importantă taxă eliminată este Timbrul de Mediu, care a fost deja declarat parțial ilegal de către Uniunea Europeană.
În plus, vor fi eliminate taxe pentru cartea de identitate a autoturismului, taxa de examinare pentru obţinerea permisului de conducere (6 lei sau 28 lei), taxa pentru examinarea persoanelor cărora le-a fost anulat permisul de conducere şi a persoanelor care au fost respinse de 3 ori la examenul pentru obţinerea aceleiaşi categorii a permisului de conducere (84 lei), taxa de înmatriculare permanentă sau temporară pentru autovehicule şi remorci cu masa totală maximă autorizată de până la 3.500 kg inclusiv (60 lei) sau peste 3.500 kg (145 lei), taxa de autorizare provizorie a circulaţiei autovehiculelor şi remorcilor neînmatriculate permanent său temporar (9 lei) şi taxa de autorizare a circulaţiei pentru probe a autovehiculelor şi remorcilor (414 lei).
Amenzi de circulaţie mai mari
Nu în ultimul rând, mărirea salariului minim de la 1.250 lei la 1.450 lei începând din 1 februarie 2017 va conduce la o majorare a amenzilor de circulaţie. Astfel, un punct de amendă va creşte cu 16%, de la 125 la 145 lei, cea mai mică amendă rutieră, echivalentă cu două puncte, ajungând la la 290 de lei.
sa presupunem insa ca reusiti sa le vindeti...pe langa voucher-ul de electrice, de unde veti avea si banii pentru statiile de incarcare? pretul curentului electric va ramane la nivelul actual? si ar mai fi intrebari legate de acest target auto-impus, dar lasam sa vedem ce pasi veti face in realitate pentru a va indeplini aceasta promisiune
@joe Zoe si Tesla sunt 100% electrice. Ioniq si Prius sunt hibride comercializate si la noi. Ioniq vine chiar in 3 variante: hibrida clasica, hibrida plug-in si 100% electrica.
Kia Niro e un Sportage hibrid care tocmai a intrat in cartea recordurilor: coast to coast USA cu doar patru plinuri.
"... cât şi programul Rabla, care s-a bucurat de mare succes în acest an."
"În România s-au vândut în acest an în total circa 100.000 de maşini..."
Așa e când nu-i primești pe băieții aia cu sorcova, rămâi 2016. Somn ușor în continuare! :-)
Am vrut să mă uit în programul PNL să văd ce scrie în legătură cu mșinile electrice. Doar că - ghinion! - acesta nu există.
va fi Nissan Note e-power care nu are conectare la priza, este o masina hibrida dar este FANTASTICA pentru ca motorul termic doar incarca bateria (de 20 de ori mai mica decat la Tesla - este doar ca buffer) , iar toata rularea se face full-electric !
avantajele sunt enorme pentru ca pune in joc piata de milioane si milioane de masini termice, pentru ca incarcarea va fi doar cu benzina, dar datorita rularii full-electrice vom avea
1) acceleratie electrica puternica in orase
2) la stop nu consuma absolut nimic
3) sonorizarea excelenta ! intre cele full-termice si full-electrice
4) recuperarea energiei franarii (si franarea placuta)
5) eliminarea ambreajului si altor subsisteme, simplitatea extraordinara a motorului si sistemului de rulare
6) reducerea drastica a costurilor service
7) PUNCTUL CEL MAI IMPORTANT - consumul de 2.7 litri la suta de km MIXT !! bate lejer orice Toyota Prius !!
este MASINA VIITORULUI care va deveni principalul val de tipologii de masini care se vor vinde !
vor bate tot ce exista pe piata !
- ai auzit de Volt gen.1?
- cati ani ai?
Daca s-ar fabrica in RO probabil as fi de acord, dar atat timp cat banii se duc afara nu. Mai bine ar impaduri niste sute de hectare cu aceste subventii si ar da de lucru la niste amarati. Ecologic am fi mai castigati.
VOLT generatia 1, are
- incarcare la priza (Nissan Note e-power NU are incarcare la priza)
- baterie foarte mare si foarte grea (Nissan Note e-power are o baterie de 20 de ori mai mica si care face fata foarte bine la ceea ce isi propune)
- DA, Volt are motor termic de incarcare a bateriei (denumit extend ranger) si cam acelasi rol are si motorul termic din Nissan Note e-power DARRRR motorul de pe Nissan e-power este un motor termic cu doua motoare electrice incastrat in acelasi bloc motor !!!
practic este motorul termic cuplat cu motorul generator electric si care incarca bateria CAND este nevoie, si apoi motorul electric care ia curent din baterie si da puterea la roti (am impresia ca sunt identice ca putere, cuplu, dimensiuni, cele doua electrice)
Dorinta Nissan e-power nu este de a da o baterie si o autonomie electrica !!
este de a da CONDUCEREA ELECTRICA pe baza unui consum de benzina (deci autonomie mare si practic infrastructura exista in toata lumea)
NU este cea mai ecologica masina si nu isi propune sa se bata cu cele FULL electrice, dar este MASINA CARE VA FACE DIFERENTA !
Va avea un pret mult mai mic ca Volt si va avea un consum mai bun decat orice alta hibrida !
si autonomia unei masini full-termice
subventionarea masinilor electrice cu sume foarte mari, bani stransi de la cei muuulti, mi se pare RISIPA DE BANII CONTRIBUABILILOR ROMANI !
plus ca cine are bani sa isi cumpere electrica, care costa peste 30.000 euro, deja este bogat
si parca SUBVENTIONAM oameni bogati din taxele de la saraci !
de ce as fi nesimtit daca ti-am pus 2 intrebari simple?
raman la parerea ca esti proaspat cazut din Luna, avand impresia ca daca folosesti adjective absolute si CAPS LOCK informatia ta va avea mai multa putere de argumentare.
deci, cati ani(sori) ai?
La toyota ai tot acumulatori incarcati de motorul pe benzina, doar ca masina poate rula in mai multe moduri: electric/hibrid/benzina si este la fel de eficienta ca acel nissan.
Am mers cu Auris HSD si e o masina hibrida decenta cu un consum decent, o alternativa foarte buna la diesel (boala romanului).
Legat de "RISIPA DE BANII CONTRIBUABILILOR ROMANI" nu e chiar risipa ca platesc taxe la stat cu 3 maini si nu vad sa se faca ceva bun cu ele, toti fura pe unde pot iar tara asta voteaza tot cu PSD, dar deh lipsa de educatie aici ne duce. Cu prima aia de 10k euro imi recuperez taxele pe un an si iau o Tesla Model 3 la un pret decent.
si acum in RO 280 ron = 64 euro si cu reducere platesti 32 euro in 48 de ore . Sa traiti bine !
ceea ce expuneti dvs este o masina Toyota hibrida cu motorul termic pe acelasi cuplu cu cel electric, si care ruleaza alternativ pentru puteri mai mari sau separat la anumite nivele de viteza necesare... motorul termic avand ambreiaj, cutie de viteze, etc
eu nu cred ca stiti despre ce vorbesc eu, si anume sistemul e-power de la Nissan este unul curat, extrem de fiabil si mai econom decat hibridele de la Toyota
apoi Nissan Note nu este in nici-un caz o masina de clasa super mini !!! este in aceiasi clasa cu Ford B-max
Masina momentan se va vinde in Japonia, deja se vinde din ianuarie, dar cum conducatorul grupului Nissan - Renault a spus ca VA ELIMINA MOTOARELE PE MOTORIINA in Europa !
Ceea ce inseamna ca acest motor, se va vinde pe masini Nissan in Europa si este posibil sa vedem trecerea si la masini Renault.
Ideea este ca datorita fiabilitatii si simplitatii acestui motor, masina va avea un succes foarte mare si eu pun pariu ca acest motor va castiga premiul anului 2017 in Europa !
Nu mai pomenesc ca nici nu stii cum functioneaza exact sistemul hibrid de la toyota. Important e sa-ti dai singurel manutze verzi.
Strict cu referire la note E Power, de ce spui despre el ca are "motor" cand in realitate e un ANSAMBLU de 2 motoare? De unde stii de fiabilitatea si simplitatea ???? acestuia?
"conducatorul grupului"....asta e tare