Autoritățile de la noi pregătesc o strategie care să ducă la dezvoltarea pieței auto “în ceea ce privește combustibilii alternativi în sectorul transporturilor”.
Un plan al Guvernului arată că, pânâ la sfârșitul anului 2020, România va avea cel puțin 1.000 de puncte de încărcare a mașinilor electrice, dar și pentru alimentarea vehiculelor ecologice care funcționează cu ajutorul gazului natural comprimat (GNC)
Documentul se află în dezbatere publică încă de anul trecut, fără să fie băgat prea mult în seamă. Însă, el conține prevederi importante cu privire la strategia României în ceea ce privește amplasarea staţiilor de încărcare pentru maşinile electrice.
Din cele 1.000 de stații de încărcare/alimentare cu energie electrică și GNC, 166 vor fi amplasate în oraşe, iar restul în afara zonelor urbane.
Estimarea pentru fiecare oraș arată în felul următor:
București - 50 puncte de reîncărcare cu energie electrică şi 10 stații de realimentare cu GNC
Bacău, Brașov, Brăila, Galați, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Iași, Oradea, Ploiești, Timișoara, Baia Mare, Pitești - câte 5 puncte de reîncărcare cu energie electrică şi câte o stație de realimentare cu GNC
Arad, Reșița, Drobeta Turnu-Severin, Deva, Zalău, Satu-Mare, Bistrița, Suceava, Botoșani, Piatra Neamț, Târgu Mureș, Vaslui, Miercurea Ciuc, Bacău, Alba Iulia, Sfântu Gheorghe, Sibiu, Focșani, Râmnicu Vâlcea, Târgoviște, Buzău, Tulcea, Târgu Jiu, Slatina, Alexandria, Slobozia, Călărași, Giurgiu – o stație de reîncărcare cu energie electrică.
Via Economica.net
Consumul in regim de autostrada este 4-4.5 kg/100km la 130km/h iar in oras nu sare de 6-7. Vorbesc aici de un Leon TGI 1.4 110 CP, DSG 7 pe care l-am inchiriat in Italia.
Interesant este ca nici macar in Franta nu sunt asa de raspandite statiile de GNC.
In italia este ceva mai particular, GNC este mai subventionat de stat decat GPL (deci mai ieftin). De aceea incet lumea nu mai cumpara GPL si trec pe GNC.
Lasand gluma la o parte, ar fi nemaipomenit sa avem asa ceva dar...hai sa fim seriosi (ma abtin) . E trist.
Iran anul 2007 aveau cota de 100l benzina/luna, nu știu cat costa daca consumai in plus (la epoca aceea nu aveau capacitați de rafinare)
In 2007 erau ceva mașini cu CNG in Iran 40l= 2$ = 500km pentru Tondar nu știu ce model
Nu sunt sigur dar cred ca au pus in Iran CNG, părerea mea, pentru ca Teheran este cumplit ca si circulație 100l benzina nu cred ca ținea 2 săptămâni
Ati putea face un reportaj respectiv un test cu acest GNC?
Scuzati-mi ignoranta dar eu am aflat acum vreo 10 zile de acest GNC si consider ca sunt cat de cat informat. Deci va dati seama cat se cunoaste despre acest subiect.
https://financialtribune.com/articles/auto/64969/bleak-future-for-cng-hybrid-cars-in-iran