Autoritățile analizează în prezent oferta depusă în vederea revizuirii studiului de fezabilitate a proiectului Autostrăzii Ploiești-Brașov.
“Eu nu cred că vom putea vedea în execuție, mai devreme de trei ani, autostrada de la Ploiești până la Brașov. Până atunci, zilele acestea am vorbit cu actuala conducere a Ministerului Transporturilor, domnul ministru Drulă (ministrul Transporturilor) și cu fosta conducere, domnul ministru Bode. Noi am anunțat niște proiecte care au scopul de a fluidiza traficul pe DN1, niște pasaje și pasarele,” a spus Mariana Ioniță, șeful CNAIR.
Ioniță a explicat că în zonele cu treceri de pietoni ar trebui gândite pasaje subterane care să ajute la fluidizarea traficului iar pentru alte zone va fi analizată posibilitatea introducerii unor benzi reversibile.
Ministerul Transporturilor a anunțat, în noiembrie 2020, că o singură ofertă a fost depusă până la expirarea termenului limită pentru completarea/ revizuirea Studiului de Fezabilitate și elaborarea Proiectului Tehnic necesare construcției tronsonului de autostradă Ploiești - Brașov, respectiv cea a companiei Consitrans SRL.
Valoarea estimată a contractului este cuprinsă în intervalul 48.8 milioane de lei și 57.6 milioane de lei, fără TVA.
Durata contractului este de 30 luni pentru completare/revizuire Studiu de fezabilitate și de 16 luni pentru elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție.Via profit.ro
Daca ar fi spus "in 3 ani incepem lucrarile", atunci clar suna a promisiune.
Oricum, fie ca este vorba de o promisiune sau nu, este trist ca dupa 31 ani de la caderea comunismului si 13 ani de la intrarea in UE sa nu fim in stare sa avem o autostrada care sa treaca Muntii Carpati.
Îmi amintesc de un album intitulat “Hwo Needs Guitars Anyway” (Alice Deejay). Parafrazând “în context”, cine are nevoie de autostrăzi, în orice caz? Nu caută eco-avansaţii să impună, legal şi global, viteza maximă de 180 km/h? Este de presupus că şi sancţiunile pentru depăşirea acestui plafon “decent” (a se înţelege: “prietenos cu mediul”) vor fi aspre, başca se va aplica “monitorizarea” strictă măcar a fiecărui km…Ca parte a grandiosului Sistem de Credit Social (în prealabil, exersat febril în China, cu rezultate “promiţătoare” în privinţa pistonării libertăţii, ca să apelez la un eufemism). Astfel, toţi vor avea tendinţa să meargă “ca moşii”, de teamă să nu “scape talpa” (până la penitenţa de a nu mai merge deloc…din moment ce cutiile autonome îşi vor revendica autoritar dreptul la existenţă). De altfel, viteze “civile” de peste 200 km/h vor intra în colimatorul Propagandei ca “relicve ale unui epoci teribiliste, primitive, suburbane”.
Dacă se va investi masiv în ceva, atunci…pistele particulare dedicate “obsedaţilor vitezei” vor fi ţintele. În rest, va fi “inadmisibil” să nu respecţi partenerii de trafic, “fragila” natură şi, nu în ultimul rând, reglementările “realiste” şi “perfecte” ale slugilor slugilor întunericului.
sa se spele pe cap cu ei acum tinerii comunisti si neliberi.
Viteza de 180 este propusa doar de un fabricant (nu de vre-un ONG) si este pentru cresterea sigurantei nu pentru protejarea mediului. Si este impusa de Volvo doar pentru masinile lor, ca altfel limita este mult peste limita legala pe orice segment de drum din orice stat in afara Germaniei.
Si o a doua lamurire, autostrazile sunt destinate transportului in siguranta pe distante lungi; limita de viteza crescuta de la 100 (pe drumurile europene) la 130 vine ca rezultat al masurilor de protectie suplimentare existente pe acest tip de drumuri: separarea sensurilor, limitarea interferentelor de trafic, existenta benzilor de urgenta/accelerare/decelerare cat si controlul strict al elementelor de proiectare (raza curbe, unghiuri rampe/pante).
E ca la "radio erevan:nu a castigat ci i s-a furat si nu o skoda ci o bicicleta".
Iar ca răspuns pentru ăla care-i dă cu securiștii deși și-a pus nume de slugă de securist: poate fac ceilalți tot ce n-a făcut ani de zile partidul slujit de televiziunile securiștilor.
Verdeaţă (două legături la un leu), în dicţionarele limbii române nu există, bre, “conspiraţionism” (şi nici “europenism”, că mulţi abuzează şi de această “febleţe” a novlimbii). Şi niciodată un om cult nu va scrie “vre-un”. Nici măcar din neatenţie sau fiindcă i l-ar fi despărţit Office-ul la capăt de rând.
Îţi închipui nu ştiu ce grad special de siguranţă pe autostrăzi (deşi adevărul practic este că autostrada poate fi martora celor mai cumplite accidente, dacă nu carnaje). Numai aşa, ca să-i dai cu tifla lui moş inexo. Însă anul ăsta sunt hotărât să-i sfâşii din vorbe pe “prietenii” mei (şi vechi, şi noi). Dar numai dacă – sine qua non! – se bagă ei primii în seamă/zeamă. Nu vă cruţ, mânca-v-aş călăvia noastră!
Conform teoriei lovinesciene, un focar de cultură se propagă concentric, deci nu-şi permite nimeni să afirme sentenţios că, dacă ideea respectivă a apărut la suedezi, ea nu poate încolţi în restul lumii. Eu doar am apelat la corelaţiile cuvenite (anume ce şi-a propus NWO/BNW). În plus, ce straniu: creşterea siguranţei prin limitarea vitezei la 180 km/h?! În condiţiile în care, de obicei, testele specifice se efectuează până la max. 75 km/h (totuşi, s-a ridicat ştacheta până la 90, cum a fost în cazul lui Chevy Tahoe, supus la NHTSA-SOT şi încă rezultatele au fost surprinzător de mulţumitoare), prezumându-se că, de la 100 km/h în sus, chiar şi dacă, prin absurd, maşina ar rămâne intactă, te-ar ucide, în schimb, legile fizicii! Ai înţeles, domnule sofist?
(Fără) Kap, îţi aminteşti de neica Halagian? “Focul la ei!”. Cei trei mari S – Stânga, Socialismul şi Securitatea – se identifică SIMPTOMATOLOGIC şi PRAXIOLOGIC taman în ograda voastră şi a idolilor voştri politici (n-are rost să exemplific). Degeaba lipiţi respectivele etichete infame pe fruntea “dujmanilor” – nu amăgiţi pe nimeni! Că doar ne-a avertizat Apostolul: “Nu este de mirare, deoarece însuşi satana se preface în înger al luminii. Nu este, deci, lucru mare dacă şi slujitorii lui iau chip de slujitori ai dreptăţii, al căror sfârşit va fi după faptele lor” (2-Corinteni 11:14,15). O-ho-hooo, şi să vezi cum!
Aşadar, aveţi voi tangenţă cu “principiile, valorile şi standardele civilizaţiei occidentale” câtă am eu cu incaşii.
Si ca sa le luam pe rand: limitarea la 180 km/h propusa de volvo (si doar de ei) a fost motivata de observatiile si studiile lor. Nu am acces la date asa ca nu voi comenta mai departe.
Stiu ca in cazul unui impact frontal la mai mult de 65 km/h, oamenii nu pot supravietuii din cauza leziunilor interne care apar. Tocmai de asta pe autostrada sunt incluse masurile descrise mai sus, pentru a scadea (as low as reasonably possible) sansele unei coliziuni cu un vehicul din sens opus sau unul stationar. Accidentele majore apar in momentul in care cineva se opreste pe autostrada (sau merge prea incet) si vizibilitatea este redusa.
Si daca tot vreti sa aduceti discutia despre limitarea vitezei pentru limitarea poluarii, puteati face referinta la Olanda, Germania, sau Austria (or mai fi si altele), unde viteza se limiteaza la 100km/h fix din acest motiv.
Dar dupa cum spuneam, incurcati borcanele, si informatia utila (sau dezbaterea cu argumente) lasa loc frustrarii.
Oricum, o zi buna sa aveti, poate mai trec din frustrari.
Da, evident, nu aici, pe AM! Dar, din moment ce sunt (în continuu!) obiectul unui dispreţ şi al unei defăimări personale (nu, eu nu nutresc la fel pentru “prietenii” mei…se cade însă să-i tratez când cu milă, când cu exigenţă, în funcţie de împrejurările în care ei mă silesc să mă integrez), consider că trebuie musai să mă apăr! N-ar sta în logica firii (mele) să fiu inert, ca o curcă plouată. Pentru că Dumnezeu ne-a poruncit să ne arătăm smeriţi, dar nu şi…tâmpiţi. El ne vrea bărbaţi, nu cârpe.
La o adică, chiar nu mai văd altă soluţie decât să se “crape” AM-ul în două: e-zombii cu articolele şi rubricile lor, “dinozaurii fosili” aşijderea. Şi nimeni să nu sară gardul “dincolo”, ca regulă de fier. Doar aşa cred că va fi pace (şi aceea relativă).