România are în prezent o reţea de numai 695 de kilometri de autostradă, cea mai mică din Uniunea Europeană dacă o raportăm la numărul de locuitori. În ultimul deceniu, ţara noastră a inaugurat peste 100 de kilometri anual doar în 2012 şi 2013, iar anul trecut a reuşit contra-performanţa de a închide 22 de kilometri, cu 10 mai mulţi decât a deschis traficului.
Cu toate acestea, autorităţile continuă să se "arunce" în promisiuni aparent fanteziaste, iar de data aceasta justificarea este că o bună parte din cele 8 tronsoane pe care se lucrează în prezent vor fi finalizate.
"A fost un an foarte greu, un an în care am reuşit să deblocăm spre 90% dintre proiecte şi aceste proiecte vor fi finalizate: Sebeş -Turda, Lugoj-Deva, Suplacu de Barcau-Bors, Mihăieşti - Nădăşelu, intrarea în Bucureşti pentru A3 (n.r. - Bucureşti - Ploieşti). Pot spune că primii 1.000 de km vor fi gata în prima jumătate a anului 2018", afirmă Cătălin Homor, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
Declaraţiile vin în contextul în care, spre finalul lunii iulie, România se confrunta cu perspectiva de a nu deschide niciun kilometru de autostradă în 2016. Între timp, au apărut noi promisiuni potrivit cărora aşa-numita "autostrada demolată" Orăştie - Sibiu de 22 de kilometri va fi redeschisă traficului în luna septembrie, în ciuda unor avertismente dure din partea specialiştilor.În plus, lotul 1 au autostrăzii Lugoj - Deva, cu o lungime de 15 kilometri, va fi deschis aproape sigur circulaţiei până la sfârşitul anului, iar dacă vremea va fi bună există şanse ca şi loturile 3 şi 4 ale autostrăzii Sebeş - Turda să poată fi utilizate de şoferi. De asemenea, un alt tronson care va fi finalizat în acest an este cel dintre localităţile Gilău-Nădăşelu, cu o lungime de 8.7 km, însă circulaţia pe acesta nu se va putea face decât după construirea unui pod peste Someşul Mic în dreptul localităţii Gilău.
Via InCont
72 km - Lugoj-Deva
70 km - Sebes Turda
56 km - Campia Turzii - Tg Mures
9 km - Gilau Nadaselu
64 km - Suplacu -Bors in caz ca se trezeste Corsan la viata (cam trag matza de coada)
3km - Intrarea A3 in Bucuresti.
Plus:
22km - Redeschidere Orastie-Sibiu lot 3 (Groapa de la Saliste)
Total: 296 Km de predat pana la sfarsit de 2018 chiar daca in 2017 nu se va misca niciun pai. Culmea, astea nu sunt promisiuni desarte ci sunt situatii active, deblocate.
Si daca nu o sa fie asa, ii urez lui Cătălin Homor, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), sa i se usuce cocoselul si sa ii cada jos. De altfel, le urez asta tuturor ceror care promit autostrazi si apoi nu le fac.