BASF, cel mai mare conglomerat de produse chimice la nivel mondial, este, totodată, și unul dintre cei mai mari furnizori de vopsea pentru industria auto. Cu parteneri de renume din industrie, BASF a îndrăznit să facă o serie de prospecții privind cele mai apreciate culori în anii care vor urma.
Acest tip de anticipare este ambițios și riscant, având în vedere că publicul preferă în continuare culorile neutre, cum sunt alb, negru, gri sau argintiu. Totodată, BASF a dus mai departe și tehnica vopsirii mașinilor și a mers dincolo de clasicele nuanțe metalizate sau perlate.
Furnizorul german susține că va oferi în viitorul apropiat o serie de culori care își pot schimba nuanța în funcție de unghiul din care privești. Paul Czornij, șeful departamentului de design BASF, susține că un roșu sângeriu poate fi creat în așa fel încât să ofere nuanțe diferite, mai închise sau mai deschise, în funcție de unghiul din care privești mașina.
Czornij susține că oamenii care au creat acest tip de vopsea s-au inspirat din natură și tehnologie. ”Vedem în fiecare zi o delimitare tot mai ștearsă a celor două lumi: natura și tehnologia. Prin urmare, era normal să vedem această întrepătrundere și în acest domeniu,” a declarat Czornij.BASF a întocmit și o listă cu 65 de culori pe care le vom vedea pe mașini până în anul 2020. Reprezentanții companiei urmează să se consulte cu principalii producători auto pentru a vedea care dintre cele 65 de nuanțe vor ajunge pe mașinile de serie.
BASF susține că până în 2020, America de Nord ar putea face loc culorii Raingarden (un argintiu metalizat), Primordial Soup (un roșu sângeriu) și Aerialist Shade (un negru cu umbre). Toate au fost inspirate de viața urbană. Pe piața din Europa, BASF se așteaptă să introducă ASMR Blue, o nuanță de albastru artificial, dar foarte atrăgător. Zona Asia-Pacific ar putea fi atrasă până în 2020 de verdele albăstrui și de bej.
Comentarii (2)