Primăria Capitalei a aprobat în ședința de joi un proiect foarte asemănător cu Programul Rabla, care este însă dedicat doar locuitorilor din București și care are și alte beneficii.
Astfel, proiectul prevede acordarea unui voucher cu o valoare de 9.000 de lei (aproape 2.000 de euro) pentru casarea unei mașini uzate, fără să se menționeze explicit cât de veche poate fi mașina.
Voucherul poate fi folosit ulterior pentru achiziționarea unei mașini electrice sau a unei mașini echipată cu motor pe benzină Euro 6. Deși nu sunt menționate explicit, cel mai probabil în cadrul programului sunt incluse și mașinile hibride. În schimb, voucherul nu poate fi utilizat pentru achiziționarea de mașini cu motoare diesel.
În lista de produse eligibile sunt și motoretele, motocicletele și bicicletele electrice, însă marea surpriză este reprezentată de un amendament depus în ziua votului proiectului care lărgește semnficativ aria de utilizarea a voucherului. Astfel, cei 9.000 de lei vor putea fi folosiți inclusiv pentru achiziționarea de produse electronice și electrocasnice cum ar fi televizoare, laptopuri, calculatoare, frigidere sau mașini de spălat.
Pentru început, Primăria va acorda 5.000 de vouchere în perioada 2018-2019, însă pentru moment instituția nu a anunțat data efectivă de începere a distribuirii voucherele și nici procedura care trebuie urmată pentru obținerea acestora.
Via Mediafax
Un om din Sibiu / Bistrita / etc isi vinde rabla catre un bucurestean, apoi bucuresteanul o caseaza, primeste voucher-ul, cumpara diverse electrocasnice care in final vor ajunge la omul din Sibiu / Bistrita / etc.
Bineinteles cu un oarecare comision pentru bucurestean.
Primaria ar trebui sa se concentreze pe finantarea unui trasport public civilizat care sa faca bucurestenii sa-si lase masinile acasa, pe amenajarea de parcari in zona statiilor de metrou si RATB si bineinteles pe amenajarea de statii de incarcare a masinilor electrice.
Campania nu are scopul să reînnoiască parcul de mașini, ci în primul rând și să scăpăm de rablele care ocupă spațiul degeaba.
De aia au băgat chestia cu electrocasnicele. Sunt o mulțime de pensionari care nu-și mai permit o mașină, dar își țin rabla nemișcată în fața blocului, să crească iarbă pe ea. Plus ăia care și-au adus un sh și au ajuns la fundul sacului și-și lasă rabla așa, că nu mai au bani să schimbe cauciucurile și geamurile sparte.
La câte rable și ruine zac prin București nu trebuie să intermediezi nimic în afara Bucureștiului. Cel care este interesat negociază direct cu vecinu' care are rabla.
De acord cu tine, scopul principal este sa se curete Bucurestiul de rable.
Totusi este o ocazie sa curatam ceva rable si din alte judete daca proprietarul rablei se straduie sa gaseasca un bucurestean cumparator de rable.
Curatarea orasului de rable se putea face mult mai usor si cu costuri mai mici. Parca s-a schimbat legea si masinilor fara ITP valabil li se suspenda inmatricularea. PAi daca le cauti pe astea si incepi sa vezi care e parcata pe spatiul public deja scapi de mai bine de jumate din ele....fara costuri. Cine are masini de colectie pe care le pastreaza neinmatriculate, in mod sigur nu le tine pe trotuar sau pe strada in fata blocului.
Ca de obicei se dau legi noi ca sa acopere impotenta autoritatilor de a aplica legile deja existente. Si ca de obicei se vor gasi noi metode de a eluda si noua lege pentru a face un ban"cinstit".
Dar intr-adevar masinile parasite ar trebui duse undeva si pastrate sa zicem 6 luni, iar daca in 6 luni nu vine nimeni sa le revendice sa fie duse la fier vechi. Ceva similar cu cainii maidanezi.
Nu stiu insa daca legea permite treaba asta...
Iar programele astea Rable sau cum se mai numesc oricum nu acopera volumul de vechituri importate.
Cocoana asta cheltuie banii nostri aiurea, in loc sa faca Bucurestiul un oras circulabil, cu parcari si fara gropi, parcagii si alte mizerii...
Vreau studiu de foc la impact la masinile cu baterii lichide .
Vreau studiu de smog electromagnetic pe masinile exclusiv electrice .
Ridica pretul la parcarile de domiciliu la 1000-2000 de ero pe an sa vezi daca o mai tine in fata blocului .
Monteaza ap de taxat ca n ungaria sa cobori in halat sa bagi banii si sa lipesti timbrul de parbrizul masinii noaptea pt parcare .
Vreau studiu de rentabilitate si pierdere per baterie , privatii in america spun ca tesla pierde puterea pe baterie 6% pe an , industria zice 3%-5%.
De recallurile de foc a marilor fabricATI DE LUX NU MAI ZICE NIMENI NIMIC ?
Probabil ca o sa faci ca n america , vinzi masina veche si o rascumperi peste zece ani cu de 10 ori pretul luat la vanzare .
IIHS OFERA PT AUDI A 4 LA CRASHTEST SMALL OVERLAP = POOR ! vEZI TESTUL
VECHE E NEPUTINTA TA , nu masinile ! are itp , nu e treaba ta !
un loc de parcare acoperit in bucuresti costa 20.000 euro si neacoperit 10.000 .
Cum a fost popesti leordeni scufundat in ape saptamana trecuta , doar o masina electrica joasa si f joasa e buna pt a trece printr o apa de 35 cm
Uzina dacia are divizie t restaurarea modelelor comuniste ? Nu
Deci cumparati in continuare mase plastice , masini de unica folosinta , masini care iau foc , care nu respecta media testelor americane si sunt de lux .
Anuntati clar ca orice lovitura in praguri sau in podea la o masina electrica e un risc de 1001 % de scurgeri de gaz .
Pe moment nici o agentie de securitate americana si nici un dep de politie din vreun stat nu foloseste vreo masina electrica .