Ministrul Afacerilor Interne a publicat la jumătatea lunii ianuarie un proiect de Ordonanță a Guvernului pentru modificarea Codului Rutier cu scopul de a reglementa circulația trotinetelor electrice, pentru care până acum nu exista niciun fel de legislație.
Proiectul a fost adoptat marți seară de Guvern prin Ordonanță de Urgență și va intra în vigoare după publicarea în Monitorul Oficial.
Ordonanța de Urgență definește trotineta electrică drept un "vehicul utilizat pentru transportul unei singure persoane [...] a cărui viteză maximă prin construcție este mai mare de 6 km/h, dar nu depășește 25 km/h și care este echipat cu un motor electric".
De altfel, trotinetele electrice disponibile în prezent în București sunt deja limitate în mare parte la o viteză maximă de 25 km/h, întrucât producătorii anticipau deja o astfel de legislație.
Un aspect important la ordonanței este că circulația trotinetelor electrice este interzisă complet pe trotuare. În schimb, trotinetele electrice pot fi folosite pe pistele de biciclete special amenajate și pe șoselele unde nu există piste special amenajate, cu condiția ca viteza maximă admisă pentru autovehicule să fie de 50 km/h.
Cu alte cuvinte, trotinetele electrice nu vor putea fi utilizate pe șoselele unde viteza maximă pentru autovehicule este de 60 km/h, cum ar fi Bulevardul Magheru și Bulevardul Iuliu Maniu din București.
Utilizatorii trotinetelor electrice trebuie să aibă cel puțin 14 ani, iar cei care au între 14 și 16 ani trebuie să poarte în mod obligatoriu cască de protecție.
În cazul nerespectării acestor reguli, utilizatorii trotinetelor electrice vor fi sancționați cu amendă cuprinsă între 870 și 1.160 lei, conform clasei a III-a de sancțiuni din Codul Rutier.
În prezent, pe piața din România există mai multe servicii de închiriere de trotinete, printre care Lime, Flow, Wolf-e și Bolt.
Via Hotnews
Dar cine aplica legile?
Sa inteleg ca pe trotuar vor avea voie doar masinile parcate?
Sunt peste 10000 de masini parcate la semnul interzis in Bucuresti...cine se ocupa?