Proiectele de autostrăzi primesc mai puţini bani în 2016: "Lucrările vor fi sistate cu consecinţe dezastruoase"

de Daniel Popescu
Luni, 07.12.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Autostrăzile A1 Lugoj - Deva şi A 10 Sebeş - Turda au primit finanţări insuficiente în cadrul bugetului statului pentru 2016, astfel că finalizarea acestora la finalul anului viitor a devenit incertă.

Esential 348 milioane de lei a primit autostrada Lugoj - Deva pentru anul 2016
248 milioane de lei este suma alocată pentru autostrada Sebeş - Turda
2 miliarde de lei este necesarul real de fonduri pentru cele două autostrăzi
La scurt timp după instalarea în funcţie, noul guvern condus de Dacian Ciolos a insistat că proiectele de infrastructură şi, în special, cele legate de autostrăzi, reprezintă o prioritate pentru România.

Faptele sunt însă departe de a coincide cu vorbele, iar proiectul Ministerului Transporturilor pentru anul 2016 lasă numeroase semne de întrebare.

Una dintre ele mai importante autostrăzi aflate în prezent în construcţie, A1 Lugoj - Deva, a primit doar 348 de milioane de lei pentru 2016, în timp ce autostrada A10 Sebeş - Turda a fost "recompensată" cu numai 248 de milioane de lei.

În cazul ambelor autostrăzi, bugetul necesar pentru anul viitor ar fi fost de circa 1 miliard de lei.

"Ar fi nevoie de aproximativ un miliard de lei pentru fiecare din cele două proiecte, dar bugetul are un sfert din suma pentru Sebeş - Turda şi o treime pentru Lugoj - Deva. Cu sumele alocate se pot plăti lucrările deja executate după care vom asista la sistarea lucrărilor cu consecinţe dezastruoase: întârzierea închiderii coridorului european Sibiu - Nădlac şi şomaj pentru cele câteva mii de angajaţi pe aceste şantiere", a explicat Cătălin Drula, directorul executiv al Asociaţiei Pro Infrastructura (API), pentru publicaţia Hotnews.

Potrivit unor informaţii neoficiale, bugetul pentru autostrăzi pentru anul viitor a fost structurat pe baza sumelor cheltuite în anul curent, fără ca autorităţile să ia în calcul că unele lucrări au fost întârziate din motive birocratice sau a problemelor întâmpinate la executarea lucrărilor.

Via Hotnews

Comentarii (6)

  • Mi se pare normal să primească mai putini bani, când și -n anii de criză au avut bugete mari și n-au făcut mare lucru, pentru ce să primească mai mulți bani?
    10 4
  • Problema cea mai mare e cum se folosesc acei bani, nu neaparat cati primesc. Ca degeaba se ofera zeci de miliarde de euro daca ei sunt irositi pe zeci de studii de fezabilitate inutile si furati in orice mod posibil.
    10 3
  • Mai ieri ziceau ca la anu' 2016 numai autostraza se fac, se pare ca au reevaluat.
    7 0
  • Lasa ca e bine,am scapat de "comunisti"!
    Bani pentru biserici,bani pt protoculul lui iohanis,bani pentru parlament,mai multi bani la timbru de mediu!

    Nu-s bani pt salariul minim,nu-s bani pt prima casa,nu-s bani pt autostrazi..dar dormiti linistiti,e "dreapta" la putere!
    Abia astept noi imprumuturi de la fmi sa facem "investitii" in parcuri si piscine la tara,cu comisonul aferent.

    Vai de steaua noastra de popor imbecil!
    5 1
  • ghinion
    asta e, luati de la iohanis..
    5 3
  • Multumim tinerilor frumosi si liberi care au facilitat aducerea la guvernare a unor oameni atat de capabili. Sa va pregatiti sa mergeti cu masina prin tarana si sa munciti pe 2 lei/zi, ca in India.
    Cu astfel de tineri destepti, frumosi si deloc manipulabili, avem un viitor stralucit. Fie slaviti feisbucu si toti cei care ii urmeaza trendurile!
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru