Legislația actuală în domeniul asigurărilor RCA este neclară în privința modului în care șoferul poate demonstra că deține o asigurare RCA în momentul unui control din partea autorităților.
Astfel, legislația spune că "dovada încheierii asigurării RCA [...] o constituie [...] polița de asigurare RCA emisă de către asigurătorul RCA, pentru perioada de valabilitate înscrisă".
Practic, în legislația actuală nu se menționează explicit dacă polița de asigurare RCA trebuie prezentată obligatoriu în format tipărit.
În prezent, numeroși șoferi achiziționează asigurarea RCA prin internet, astfel că primesc dovada plății și polița de asigurare în format electronic, fără să aibă și o copie printată. Deși circulă în legalitate, unii șoferi au fost amendați cu sume de până la 2.000 de lei pentru că nu aveau asigurarea RCA în format tipărit în momentul unui control.
Acest aspect a generat numeroase controverse în ultimele luni, iar Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a anunțat în cele din urmă un proiect care prevede clarificarea legislației.
Astfel, proiectul prevede că șoferii vor putea prezenta agenților de poliție, la un eventual control, și varianta electronică a poliței RCA. De asemenea, ASF menționează că dovada existenței poliței de asigurare se poate face și prin interogarea bazei de date Administrare Istoric Date Asigurări Auto (AIDA), dezvoltată și administrată de Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR).
Orice poliță RCA va apărea în această bază de date în termen de cel mult 5 zile de la incheierea asigurării.
Pentru a intra în vigoare, proiectul trebuie aprobat de autorități și publicat în Monitorul Oficial.
Comentarii (4)