Codul Rutier prevede în prezent că șoferii sunt obligați să folosească luminile de întâlnire în timpul zilei atunci când circulă pe autostrăzi, drumuri expres și drumuri naționale europene.
Un proiect depus la începutul lunii februarie la Parlament prevede însă ca această obligativitate să fie extinsă și la categoria drumurilor naționale.
Astfel, noul proiect prevede modificarea alineatului 2 din articolul 44 al Ordonanței de Urgență 195/2002, cunoscută sub numele de Codul Rutier. Inițiator al acestui proiect este Nicolae-Miroslav Petreţchi, deputat al minorităţilor naţionale, care susține că măsura are rolul de a reduce riscul de accidente și că este deja în vigoare în numeroase state europene.
"Iniţiativa vine în sprijinul participanţilor la trafic, făcându-i să observe în timp util autovehiculele care se deplasează pe drumurile naţionale, ceea ce va reduce numărul accidentelor și va mări siguranţa rutieră din ţara noastră", explică inițiatorul în expunerea de motive.
Pentru a intra în vigoare, modificarea trebuie votată de Senat și Camera Deputaților, promulgată de președinte și publicată în Monitorul Oficial.
Via Agerpres
Nu te vad aia de pe celalalt sens sau aia din fata ziua ? Ziua ? Daca este o zi cu foarte mult soare degeaba le aprinzi pentru ca nu se vad si mai si consuma din baterie degeaba. Ziua se vede masina foarte bine. Doar iarna pe viscol si ninsoare sa trebuiasca luminile de intalnire pentru ca atunci nu se mai vede atat de bine masina.
@PMC
Nu este vorba de LED-uri si alte soiuri de luminite ci este vorba de faptul ca ziua degeaba le aprinzi pentru ca nu se vad daca este soare, se vede foarte bine masina nu si farurile aprinse. Doar iarna pe viscol si ninsoare unde mdin cauza viscolului nu se vede masina dar farurile se vad.
@PMC...legiuitorul ar trebui sa facă distincție între cele ce nu au drl și cele care nu au... oricum nu m-aș mita sa fie obligatoriu pt toate auto.
https://legestart.ro/o-noua-completare-la-codul-rutier-privind-luminile-pentru-circulatia-diurna/
Am masina cu DRL, insa nu stiam de reglementarea/completarea din 2017.
Presupuneam totusi ca exista precizare in acest sens, din moment ce masina mea si alte modele din 2018 au DRL de la prima echipare.
Clar DRL sunt mai vizibile ziua decat luminile de intalnire. In oras nici nu folosesc ziua luminile de intalnire, decat daca este ceata (masina mea nu are proiectoare de ceata, insa are DRL). In afara localitatilor totusi utilizez luminile de intalnire, ca o masura suplimentara de a face masina mai vizibila pentru unii mai neatenti. Traim in Romania...
O sa-i spun si unui coleg, care inainte de 2017 cand a aparut completarea la lege, a fost amendat pentru ca folosea DRL ziua, in loc de luminile de intalnire. Nici el nu stia anul trecut ca poate folosi linistit DRL pe timpul zilei. De cand a luat amenda foloseste pe timp de zi luminile de intalnire :)
Repede inainte 30 de ani. Astazi, dupa zeci de ani intr-un sat in care legislatia te obliga sa ai DRL, mi se pare o prostie crasa si o inapoiere crunta sa mai vad masini fara stopurile din spate aprinse dupa ce s-a lasat seara. Sunt tari in care chiar daca DRL sunt obligatorii, stopurile din spate nu trebuie aprinse. Daca masina nu are senzori (sau sunt reglati prost), nu iti mai aprinde luminile din spate si trebuie s-o faci tu manual. Nu vreau sa dau nume de firme de renume care umbla fara felinar la spate pe timp de noapte pentru ca inteligentii lor proprietari au uitat sa aprinda lampa.
Oricum ... s-a constatat clar in nenumarate studii ca accidentele sunt semnificativ mai putine la masinile echipate standard cu DRL. de la 7% pana la 50%. Depinde de tara, de regiune, stat, etc. Astazi, cand mai merg prin tari bananiere si vad masini fara DRL imi dau seama ce diferenta uriasa este in vizibilitatea lor. Sunt situatii in care pur si simplu o pereche de faruri aprinse pe faza mica, ziua in amiaza mare, fac toti banii si inca de 1000 de ori peste.
Acuma ca sunt DRL, ca sunt lumini de pozitie, parerea mea e ca e mult mai bine decat fara. Am zis :)
eu merg cu totul stins ziua, pe oriunde. fizica si experienta imi confirma alegerea.
Peste doi ani o să propună și prin orașe , după alți doi ani și prin comune ,și tot așa .